دکتر مژده نامداری / مقالات / عمل لابیاپلاستی چیست؟ + فیلم دکتر نامداری از سوالات متداول این عمل
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

عمل لابیاپلاستی چیست؟ + فیلم دکتر نامداری از سوالات متداول این عمل

جراحی لابیاپلاستی

همانطور که می دانید زیبایی جزء لاینفک ذات آدمی بالطبع می خواهد زیبا و جذاب به نظر برسد، حال آن که بهبود کیفیت زندگی شان کمک می کند.

بسیاری از زنان به دلیل حواشی و محدودیت های فرهنگی که وجود دارند نمی توانند در مورد ظاهر اندام تناسلی خود سخنی به میان بیاورند و سال ها با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. اما هم اکنون با کمک آگاهی بخشی های به خوبی انجام شده است روز به روز بر تعداد متقاضیان جراحی زیبایی زنان افزوده می شود. لابیاپلاستی یکی از پر طرفدارترین جراحی زیبایی زنان است که به رفع نا متقارنی ها بلندی های لبه های بیثرونی واژن خانم ها می پردازد.

در این مقاله قصد داریم با مطالعات انجام شده از منابع معتبر و مختلف علمی در مورد این عمل جراحی اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید:

عمل لابیاپلاستی چیست؟

بزرگ بودن لابیاها از جمله مسائلی است که کمتر در خصوص آن صحبت می شود. لابیا مینور (لب های داخلی واژن) می تواند به دلیل زایمان، تغییرات هورمونی، بالا رفتن سن و یا عوامل ژنتیکی دستخوش تغییراتی شود. بزرگ شدن یا هایپرتروفی واژن و نامتقارن شدن لابیاها از جمله این تغییرات می باشد.

این در حالی است که بسیاری از خانم ها از مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی خود ناراضی هستند و به دنبال روش هایی از جمله جراحی لابیاپلاستی، برای رفع این مشکل می گردند. اما باید این موضوع را خاطر نشان شویم که بزرگ بودن لابیا، نه تنها می تواند زیبایی ظاهری را برهم بزند، بلکه می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی از قبیل درد و ناراحتی هنگام رابطه جنسی و یا بی اختیاری ادرار شود.

در کل، بزرگ و برجسته بودن لایبا می تواند مشکلات زیر را برای افراد ایجاد کند:

  • احساس ناراحتی و خراشیده شدن
  • احساس ناراحتی هنگام انجام برخی فعالیت ها مانند ورزش و یا رابطه جنسی
  • رطوبت بیش از حد ناحیه تناسلی
  • خجالت کشیدن از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان
  • پایین آمدن اعتماد به نفس

لابیاپلاستی، روش جراحی است که به کاهش اندازه و سایز لابیا مینور کمک می کند. این روش جراحی می تواند تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام شود و  امکان زیباتر شدن ناحیه تناسلی را فراهم می کند، بی آن که خللی در زندگی اجتماعی فرد ایجاد شود.

 

جراحی لابیاپلاستی چیست چه مزایایی را به همراه دارد؟

  • امکان انجام این جراحی با بی حسی موضعی وجود دارد.
  • بخیه ها جاذب هستند و نیازی به کشیدن آن ها نیست.
  • دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است.
  • در طول سپری شدن دوره نقاهت، هیچ گونه تداخلی با زندگی روزانه ایجاد نخواهد شد.
همه چیز در مورد آر اف واژن
بیشتر بدانید

در کل این گونه می توان گفت، لابیاپلاستی راه حلی است دائمی در رفع مشکلات فیزیکی و روانی که  به دلیل وجود بافت اضافی روی لابیا ایجاد می شود.

چه افرادی به عنوان کاندیدای مناسب لابیاپلاستی در نظر گرفته می شوند؟

لب های داخلی واژن که همان لابیا مینور نام دارند، در افراد مختلف، اندازه و فرم های متفاوتی دارند. اما بزرگ و برجسته بودن لابیا، مورد غیر طبیعی در نظر گرفته نمی شود. اما گاهی ممکن است بزرگ بودن لابیا منجر به بروز مشکلات فیزیکی و زیبایی شود.

خانم هایی که به دلیل تغییرات هورمونی، زایمان و یا حتی اثرات طبیعی بالا رفتن سن، پوست و بافت اضافی بر روی لابیاهایشان ظاهر شده است و یا از مشکلاتی از قبیل درد هنگام مقاربت و یا بی اختیاری ادرار رنج می برند، می توانند از مزایای لابیاپلاستی بهره مند شوند.

آیا لابیاپلاستی، نوعی روش جوانسازی محسوب می شود؟

این دو اصطلاح معمولا به جای هم به کار برده می شوند. جوانسازی واژن، درمان غیر جراحی است که می تواند شامل تنگ کردن، رفع بی اختیاری استرسی، کاهش آتروفی واژن و یا بهبود عملکرد دستگاه تناسلی باشد.

لابیاپلاستی، روش جراحی است که شامل کوچک کردن اندازه و تغییر فرم لابیا می باشد.

مشاوره قبل از لابیاپلاستی

بزرگ بودن لابیا مینور، دلیل اصلی مراجعه بیماران برای انجام لابیاپلاستی می باشد. توصیه ما به افرادی که خواهان انجام این روش هستند این است که حتما در جلسات مشاوره شرکت کنند. این جلسات، فرصت خوبی است تا بیمار از طریق پزشک اطلاعات کافی در خصوص جراحی کسب کند.

پزشک نیز به بررسی سوابق پزشکی، سابقه حساسیت و مصرف هر گونه دارو می پردازد. در صورتی که بیمار مبتلا به شرایط خاص پزشکی باشد که بر نتیجه جراحی تاثیر بگذارد، انجام لابیاپلاستی به تعویق خواهد افتاد.

پزشک هم چنین  به معاینه کامل بافت و آناتومی ناحیه تناسلی می پردازد تا این اطمینان حاصل شود که آیا لابیاپلاستی برای بیمار مناسب است یا خیر. پزشک باید دلایل انجام این جراحی را بداند و با خواسته های بیمار خود آشنا شود.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325

در صورتی که تصمیم به انجام لابیاپلاستی گرفته شود، در خصوص جزئیات روند و مراقبت ها و آمادگی های قبل و بعد نیز صحبت خواهد شد.

از عمل لابیاپلاستی چه انتظاری می توان داشت؟

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، لابیاپلاستی می تواند تحت بی حسی و یا بیهوشی عمومی انجام شود که به آستانه تحمل درد و اولویت های پزشکی بستگی دارد. کل روند جراحی در حدود یک ساعت طول می کشد و بعد از آن، نیازی به بستری شدن نیست و بیمار می تواند به منزل برگردد.

همه چیز در خصوص جوانسازی واژن
بیشتر بدانید

لابیاپلاستی با دو تکنیک انجام می شود. که عبارتند از:

  • تکنیک Trim

در این تکنیک، بافت اضافی در امتداد طولی لابیا مینور برداشته می شود. از جمله مزایای این تکنیک می توان به رفع تیرگی لابیاها نیز اشاره کرد. معمولا به مرور زمان شاهد تیره تر شدن لبه های لابیا خواهیم بود.

این روش، نتایج طبیعی، به همراه دوره نقاهت کوتاه تری را به همراه دارد. بعد از بهبودی، جای اسکاری مشاهده نخواهد شد و از آن جایی که از بخیه های جاذب استفاده می شود، نیازی به کشیدن بخیه ها نمی باشد.

  • تکنیک Wedge

در این تکنیک، برش v شکلی زده می شود و بافت از لابیا مینور برداشته می شود. قسمت های اطراف نیز با بخیه به هم متصل می شوند . به همین خاطر، این روش نتایج طبیعی تری را نسبت به تکنیک Trim دارد آن هم به این دلیل که بعد از جراحی، نامنظمی هایی در لبه های لابیا مشاهده می شود.

اسکارها به خوبی پنهان می شوند و از بخیه های جاذبی استفاده خواهد شد.

بعد از لابیاپلاستی چه مراقبت هایی نیاز است؟

بعد از لابیاپلاستی، ممکن است بیمار کمی احساس ناراحتی و تورم در ناحیه تناسلی داشته باشد. در بیشتر موارد، این علائم موقتی هستند و بعد از گذشت چند روز تا یک هفته برطرف می شوند.

توصیه ما به بیماران این است که اگر می توانند چند روز را در منزل استراحت و از انجام فعالیت های شدید بدنی مانند ورزش به مدت چند هفته خودداری کنند.

برقراری رابطه جنسی به مدت حداقل چهار هفته ممنوع است. چرا که در این بازه زمانی، بافت لابیا در حال فرم گرفتن می باشد.

از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان باید خودداری شود. توجه داشته باشید تا جایی که می توانید نباید فشاری به این ناحیه و بخیه ها وارد شود.

نکات طلایی لابیاپلاستی

نکات طلایی عمل جراحی لابیاپلاستی

دوران نقاهت عمل لابیاپلاستی

دوران نقاهت به عنوان مهم و حیاتی ترین مرحله درمانی هر نوع عمل جراحی است پس با دقت و درایت بالای باید این مرحله را به خوبی پشت سر گذاشت تا نتیجه ای مطلوبی از عمل کسب کرد.

دوره نقاهت لابیاپلاستی بسته به نوع روش جراحی متفاوت است و لازم است بدانید که ظاهر لابیا های عمل شده پس از مدت زمانی حدود 1ماه مشخص می شود به عنوان مثال در روش کوچک کردن لبیا ها با لیزر زمان بهبود تورم و التهاب لبه های بیرونی واژن کمی بیشتر است. بهتر است بدانید با رعایت تمامی موارد مراقبتی که در مباحث پیشین بدان اشاره شد می توان نتیجه بهبودی را تضمین کرد. هم چنین در این دوران با مراجعه متعدد به جراح زیبایی زنان با چکاپ های معاینات انجام شده از سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

همه چیز درباره جراحی لابیاپلاستی
بیشتر بدانید

آیا کوچک کردن لابیا ها عوارضی هم به دنبال دارد؟

بله می توان گفت هر نوع عمل جراحی ممکن است عوارضی را به صورت خفیف یا موقتی در پی داشته باشد. جراحی لابیاپلاستی هم نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورت عدم رعایت مراقبت ها و بی دقتی جراح تان خطراتی از قبیل موارد زیر ایجاد می شود:

  • التهاب
  • تورم
  • عفونت
  • آسیب به بافت های مجاور
  • صدمه وارد شدن به عصب های ناحیه تناسلی
  • خونریزی
  • خارش
  • سوزش
  • احساس درد
  • عدم دست یابی به نیتجه ی دلخواه

*در نظر داشته باشید با انتخاب بهترین متخصص و جراح زیبایی زنان در شهر محل سکونت خود می توانید به حد چشم گیری از بروز چنین عوارض جانبی جلوگیری کرد.

هزینه جراحی لابیاپلاستی چقدر است؟

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است به دلیل متفاوت بودن فرم لابیا ها و اندام تناسلی زنان که هر کدام شکل خاص خود را دارند قیمت های مختلفی در اختیار افراد قرار می گیرد و هم اکنون به طور قطع نمی توان هزینه دقیقی را مشخص کرد. هر پزشکی هزینه دستمزد متفاوتی هم دارد که به علاوه هزینه های کلینیک یا بیمارستان محل جراحی محاسبه می گردد.

نکته بسیار مهم است که جراح زیبایی زنان باید به آناتومی دستگاه تناسلی زنان به خوبی آشنا باشد و طبق اصول زیبایی شناختی فرمی مناسب به لبیا ها بدهد. البته متقاضیان انجام این جراحی هم باید دقت کافی داشته باشند که نباید به دلیل پایین بودن هزینه عمل فردی غیر متخصص و بی تجربه را برای انجام عمل خود انتخاب کنند زیرا باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به سلامتی تان می شود.

در پایان این که

خانم هایی که از بزرگ و برجسته بودن ناحیه تناسلی و به خصوص لب های داخلی (لابیا مینور) خود ناراضی هستند و اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و یا آن دسته از خانم هایی که با مشکلاتی از قبیل بی اختیاری ادرار و یا درد و ناراحتی هنگام رابطه جنسی روبرو شده اند، می توانند از مزایای لابیاپلاستی بهره مند شوند.

لابیاپلاستی، روش سرپایی است که نتایح  طبیعی را به همراه دارد. توصیه می شود قبل از تصمیم به انجام جراحی، حتما با پزشک متخصص زنان مشاوره داشته باشید.

سوالات متداول عمل لابیاپلاستی

  • چه زمانی بعد از لابیاپلاستی می توانم به کار، فعالیت بدنی و فعالیت جنسی برگردم؟

    پس از چند روز باید بتوانید به سر کار و سایر فعالیت های سبک بازگردید. اما اگر شغل شما شامل فعالیت بدنی یا بلند کردن بدنه است، ممکن است لازم باشد مدت بیشتری در خانه بمانید. شما باید از رابطه جنسی به مدت چهار تا شش هفته خودداری کنید.

  • آیا بیماران آلوده به ویروس HPV از نوع 16 می ‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند؟

    اگر شخص مبتلا به ویروس اچ پی وی است، قبل از جراحی، باید به دنبال درمان آن باشد و پس از برطرف شدن مشکل، سپس اقدام به جراحی نماید.

  • آیا عمل پرینورافی را میتوان با لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله، همزمان با این عمل میتوان عمل پرینورافی، واژینوپلاستی را انجام داد. بعضی افراد همزمان با این جراحی تقاضای تزریق چربی و یا ژل به ناحیه لابیاماژور را دارند که قابل انجام است.

    در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص جراحی های دیگر همزمان با لابیاپلاستی توضیح می دهند
  • ممکن است قسمت های لب بعد از جراحی لابیاپلاستی دوباره ظاهر شوند؟

    خیر، بهبودی دائمی است و بافت های برداشته شده هرگز دوباره رشد نمی کنند. لابیاپلاستی یک عمل یک‌باره و طولانی‌مدت است. باید بدانید بچه دار شدن بعد از عمل ممکن است بر لابیاپلاستی شما تأثیر بگذارد.

  • آیا عمل لابیاپلاستی عوارض خطرناکی دارد؟

    خیر، این عمل اگر توسط پزشک مجرب انجام شود خطری به جز خونریزی کم وجود ندارد.

    در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص عوارض عمل لابیاپلاستی توضیح می دهند.
  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

  • آیا می توان عمل تنگ کردن واژن را همزمان با عمل لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله هر دو عمل لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن را می توان باهم انجام داد.

  • هزینه عمل لابیاپلاستی چگونه تعیین می شود؟

    هزینه جراحی لابیاپلاستی، همانند سایر جراحی‌های زیبایی، نسبت به متغیرهای متعددی اعم از نوع روش جراحی، مکان انجام عمل، تجربه پزشک و انتظارات شما متغیر است. البته هزینه عمل به وسیله لیزر یا دستگاه RF مناسب تر از جراحی است. جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایط شما با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

    02122884654 09374053325

  • آیا جراحی لابیاپلاستی برای افراد مجرد قابل انجام است؟

    بله، دختران مجرد و باکره نیز می توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند و به هیچ وجه به پرده بکارت آسیبی نمی‌رساند. در واقع پرده بکارت تقریباً 3-4 سانتی متر در داخل قسمت های لب قرار دارد و به هیچ وجه ربطی به ناحیه عمل ندارد. یک مقاله مجزا در این خصوص تهیه شده است که میتوانید به آن رجوع کنید:

    آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟

دسته ها: لابیاپلاستی
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

4 دیدگاه ها
  1. zohreh

    هزینه لابیاپلاستی چقدره ؟

    پاسخ
    • دکتر مژده نامداری

      لابیاپلاستی به همراه هزینه های جاری کلینیک حدود 3 میلیون تومان می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

      پاسخ
  2. mahdi

    سلام هزینه با نرخ سال 1402 چقدره میشه لطفا حدود رو بفرمایید

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام وقت بخیر،

      جهت دریافت مشاوره و بررسی با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

      02122884654 09374053325

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب