دکتر مژده نامداری / بارداری و زایمان / آنچه که باید در رابطه با هفته اول بارداری بدانید
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

آنچه که باید در رابطه با هفته اول بارداری بدانید

هفته اول بارداری, جنین چه شکلی است,هفته اول بارداری چی بخوریم در هفته اول بارداری, از کجا بفهمیم بارداریم نی نی سایت, از کجا بفهمیم هفته اول بارداری هستیم ,دهانه رحم در هفته اول بارداری, درد تخمدان در هفته اول بارداری نی نی سایت ,هفته اول بارداری نی نی سایت فیلم هفته اول بارداری

آنچه که باید در رابطه با هفته اول بارداری بدانید

مراقبت های دوران بارداری می تواند کمک شایانی به تولد نوزاد سالم و زایمان بی خطر نماید. در هر زمان از بارداری، این مراقبت ها می تواند متفاوت باشد. اینکه زمان مراجعه به پزشک چه وقتی است و همچنین باید چه چیزهایی را در این دوران بخوریم، به داشتن اطلاعات کافی در این حوزه نیاز دارد. مراقبت های هفته اول بارداری را در این مقاله برای شما شرح خواهیم داد.

هفته اول بارداری, جنین چه شکلی است,هفته اول بارداری چی بخوریم در هفته اول بارداری, از کجا بفهمیم بارداریم نی نی سایت, از کجا بفهمیم هفته اول بارداری هستیم ,دهانه رحم در هفته اول بارداری, درد تخمدان در هفته اول بارداری نی نی سایت ,هفته اول بارداری نی نی سایت فیلم هفته اول بارداری

مواردی که در هفته اول بارداری بایستی مورد بررسی قرار دهید

1- به برنامه ریزی ویزیت های پیش از زایمان خود بپردازید.

2- در صورت نیاز داشتن به مشاوره ژنتیک، پیگیر آن باشید.

3- پیش از تولد نوزاد، از ویتامین های مناسب استفاده نمایید.

4- اقدام به انتخاب پزشک مراقبت های بارداری کنید.

 

دقت کافی را در رابطه با موارد زیر به خرج دهید.

لکه بینی یا خونریزی

زمانی که با لکه بینی غیر قابل انتظار یا خونریزی قهوه ای یا قرمز مواجه شدید، این موارد نشانگر وجود مشکلاتی در قاعدگی است. از این رو، در این رابطه با پزشک معالج خود در اسرع وقت مشورت نمایید.

بی نظمی قاعدگی

قاعدگی نامنظم ممکن است خودش را به شکل خونریزی در زمان غیر قابل انتظار نشان دهد و یا کوتاه یا بلند شدن دوره را منجر شود و از آنجا که این موضوع سبب تحت تأثیر قرار دادن حاملگی می گردد، بایستی با پزشک یا ماما در این زمینه مشورت نمایید.

داشتن درد یکطرفه

کیست تخمدان می تواند دلیل درد یکطرفه شکم باشد و مشکلاتی را برای حاملگی ایجاد نماید یا ممکن است روند تخمک گذاری را نشان دهد.

 

دکتر مژده نامداری متخصص زنان و زایمان، در حوزه نازایی، بیماری زنان و لاپاراسکوپی از تجربه و مهارت کافی برخوردار بوده و می توانید جهت دریافت مشاوره از ایشان با شماره های 02122884654 و 09374053325 تماس حاصل فرمایید. مطب ایشان جهت مراجعات حضوری در تهران، خیابان شریعتی واقع است. همچنین می توانید در پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

چگونه بارداری بر ظاهر بدن شما تأثیر می گذارد
بیشتر بدانید

 

آشنایی با نکات ویژه بارداری

1- پیش از تولد نوزاد از ویتامین های مورد نیاز استفاده کنید.

یک روش آسان و سریع به منظور بالا بردن شانس حاملگی سالم و همچنین جلوگیری از عوارض ناشی از کمبود مواد معدنی و ویتامین ها، دریافت مولتی ویتامین پیش از حاملگی است.

شنیده ها حاکی از آن است که قبل از حاملگی دریافت میزان 400 میکروگرم فولیک اسید می ‌تواند خطرات ناشی از ابتلای کودک به نقص لوله عصبی را تا حد زیادی کاهش دهد. ولی اگر این مقدار فولیک اسید دریافت نگردد، باعث می شود که لوله عصبی که پیش ‌ساز طناب نخاعی است، به درستی بسته نشود و مشکلاتی مانند نخاع دو شاخه یا آنانسفالی را به وجود آورد.

نکات مهم در هنگام خرید مولتی ویتامین مناسب

  • استفاده از این قرص در هفته اول بارداری خطر دارد یا نه؟
  • طریقه مصرف آن به چه صورت است؟
  • آیا استفاده از آن باعث ایجاد مشکلات گوارشی می ‌شود؟
  • این قرص حاوی مواد معدنی و ویتامین های مناسب است؟
  • برای خرید آن چه مبلغی مورد نیاز می باشد؟
  • یک قرص چند دوز است؟
  • آیا این قرص ها اسید های چرب امگا دارد؟
  • دسترسی آن به چه صورت است؟
  • خرید این قرص تحت پوشش بیمه است یا نه؟

برخی از قرص های ویتامین به صورت نسخه ای قابل فروش می باشند. اما بیشتر مردم این قرص ‌ها را بدون نسخه خریداری می‌ کنند. در این بین، ویتامین های دوران بارداری نیز به صورت آزاد در داروخانه ها فروخته می شوند!

اگر از مولتی ویتامین استفاده می کنید، لازم است که در رابطه با بی خطر بودن آن با پزشک مشورت نمایید. در حقیقت یک نگرانی در مورد دریافت مولتی ویتامین ها وجود دارد و آن این است که میزان فولیک اسید کافی نباشد و ویتامین A آن زیاد باشد.

2- به برنامه ریزی ویزیت های پیش از زایمان خود بپردازید

متخصصان بر این باورند که ویزیت های قبل از زایمان فواید زیادی دارد. به همین دلیل بیشتر زنان به انجام غربالگری پیش از حاملگی و زایمان می ‌پردازند. هنگام ویزیت باید درباره سابقه قبلی و جدید خود با پزشک صحبت نمایید. این ویزیت ها نقش به سزایی برای پیش بینی های حاملگی دارند. شما باید با دقت بالایی تغییرات به وجود آمده را بیان کنید. زیرا این تغییرات کمک شایانی به هفته اول بارداری شما می کند.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب