دکتر مژده نامداری / درمان ناباروری / با درمان ناباروری حس مادر بودن را تجربه کنید !
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

با درمان ناباروری حس مادر بودن را تجربه کنید !

با درمان ناباروری حس مادر بودن را تجربه کنید !

آیا می دانستید شیوع ناباروری در جوامع حدود 15 درصد می باشد ؟

با درمان ناباروری حس مادر بودن را تجربه کنید !

با درمان ناباروری حس مادر بودن را تجربه کنید !

ناباروری چیست ؟

ناباروری به حالتی گفته می شود که یک زوج یک سال برای بارداری تلاش کنند و از هیچ روش پیشگیری استفاده نکنند اما باردار نشوند. این مدت را برای خانم هایی که بیش تر از 35 سال سن دارند 6 ماه حساب می کنند. در این مقاله به بررسی درمان ناباروری می پردازیم.

علت نازایی چیست ؟

ناباروری را بیماری زوجین می گویند. درصدی از علت ناباروری مربوط به خانم ها می باشد و حدود نیمی از علل ناباروری مربوط به آقایان است. در ادامه به این علل اشاره می کنیم و آن ها را عنوان می کنیم.

علت ناباروری مردان :

ناباروری در مردان به دلایل زیر می تواند ایجاد شود :

  • اشکال در تولید اسپرم ؛
  • کاهش تعداد و تحرک اسپرم ؛
  • شکل غیر طبیعی اسپرم ها ؛
  • بیماری های سیستمیک.

علت ناباروری زنان :

  • اشکال در تخمک گذاری ؛
  • کاهش ذخیره تخمدان ؛
  • اشکال در لوله های رحمی ؛
  • اشکال در شکل رحم مانند رحم دو شاخ یا دیواردار.

علت های ناشناخته ناباروری :

یک سری از علت های ناباروری شناخته شده نیست و می توان گفت هیچ یک از زوجین علت آن نیستند. این علل حدود 15 درصد از دلایل ناباروری رو تشکیل میدن.

درمان اندومتریوز با روش های درمان ناباروری :

درمان ناباروری بسیار زیاد است و با توجه به علت ناباروری درمان های مختلفی وجود دارد. در این بخش به بررسی درمان اندومتریوز با روش درمان ناباروری می پردازیم.

خانم های مبتلا به اندومتریوز ذخیره تخمدانی کمی دارند و این موضوع با تست های آزمایشگاهی مشخص میشه. این مشکل را در همان ابتدا با ivf درمان می کنند. حتی اگر بیمار تا 6 ماه بعد از لاپاراسکوپی درمان نشود هم از روش ivf استفاده می کنند. نکته قابل توجه این است که این بیماری برگشت پذیره و ممکن است بعد از این که 6 ماه از درمان گذشت فرد دوباره مبتلا به اندومتریوز بشه.

راه های جلوگیری از ناباروری
بیشتر بدانید

چه زمانی برای درمان ناباروری اقدام کنیم ؟

زمان درست اقدام برای درمان ناباروری در نتیجه آن بسیار موثر است. اگر خانم تا 30 سال سن داشته باشد یک سال و اگر بیش تر از 35 سال سن داشته باشد 6 ماه باید صبر کرد و بعد از آن اگر با وجود تلاش بارداری اتفاق نیفتاد باید برای درمان ناباروری اقدام کرد. بعد از 35 سال کیفیت و ذخیره تخمدان کاهش پیدا می کند و بعد از 40 سالگی احتمال بارداری بسیار کم است.


خانم دکتر مژده نامداری در زمینه ناباروری و درمان آن دارای تجربه و تخصص هستند. برای مشاوره و درمان می توانید به ایشون مراجعه کنید. راه های ارتباط با ایشون و آدرسشان در ادامه ذکر می شود.

آدرس : تهران، شریعتی، بالاتر از میرداماد، روبروی متروی شریعتی، جنب پمپ بنزین، کوچه شواری، ساختمان رازی، طبقه٣، واحد ١٢

شماره تماس : 02122884654

09374053325

اینستاگرام : dr.mojdehnamdari

ایمیل : info@drnamdari.ir


تشخیص ناباروری :

بیش ترین علت ناباروری مربوط به مردان است به همین دلیل ابتدا تست اسپرم گرفته می شود تا آن را از تعداد، کیفیت و تحرک بررسی کنند. اگر فرد آزواسپرمی داشته باشد باید هورمون گناداتین که از مغز ترشح میشه بررسی بشه. اگر اسپرم باشد آن را با نمونه برداری خارج می کنند و برای روش ivf مورد استفاده قرار می دهند. اگر در نمونه اسپرم نباشد از روش اهدای جنین استفاده می شود.

روش های درمان های ناباروری :

درمان با روش ivf :

ivf روش لقاح خارج رحمی می باشد که در آن لقاح مصنوعی انجام می دهند. در این روش اسپرم را داخل تخمک تزریق می کنند. تخمک با استفاده از بعضی داروها تحریک می شود و فولیکول هایش رشد خود را شروع می کنند. در آزمایشگاه اسپرم را به این تخمک ها تزریق می کنند. جنینی که از این لقاح مصنوعی حاصل می شود را بعد از دو تا سه روز درون رحم قرار می دهند و در نهایت جنین در رحم شروع به رشد می کند.

تعیین جنسیت به روش IVF
بیشتر بدانید

میزان موفقیت این روش : میزان موفقیت ivf در دنیا حدود 30 تا 40 درصد در نظر گرفته شده است. امکان دارد با چند پروسه ivf هم بارداری اتفاق نیفتد و لازم باشد بررسی های دیگری انجام شود. اگر همه چیز نرمال بود بررسی های ایمونولوژی انجام می شود.

درمان ناباروری با iui :

این روش لقاح مصنوعی داخل رحمی می باشد. واژن، تخمدان، رحم، گردن رحم و لوله های فالوپ سیستم تولید مثلی خانم ها را تشکیل می دهند. در سیکل قاعدگی خانم ها تخمدان ها هر ماه یک تخمک را آزاد می کنند که فرایند تخمک گذاری نام دارد. بعد از تخمک گذاری تخمک ها از تخمدان به لوله فالوپ می آیند و اگر خانم ها روز تخمک گذاری و یا روز بعد از آن مقاربت داشته باشند باردار می شوند. در این زمان اسپرم کنار تخمک قرار می گیرد و لقاح صورت می گیرد. iui یکی از اولین روش های درمان ناباروری حساب می شود. در این روش ورود اسپرم به درون تخمک داخل رحم اتفاق می افتد. در شرایط زیر از این روش استفاده می کنند :

  • وجود اشکال در بافت رحم ؛
  • وجود ترشحات غیرعادی ؛
  • رحم یا گردن رحم وضعیت طبیعی ندارد ؛
  • آنتی بادی های ضد اسپرم مشکل دارند ؛
  • آلودگی زوج به ایدز به ویژه در خانم ها ؛
  • خانم هایی که در زمان نزدیکی درد شدید دارند یا واژینیسموس دارند.

امکان دار فرد بدون تحریک شدن تخمدان به پروسه iui وارد شود که درصد موفقیت آن بسیار کم است. اگر تعداد تخمک ها افزایش پیدا کند درصد موفقیت آن بیش تر است. بعد از تحریک تخمک ها با دارو با یک آمپول آزادسازی تخمک را ممکن می سازند. سپس در زمان مشخص از مرد اسپرم می گیرند و در آزمایشگاه شست و شو می دهند. سپس اسپرم با کیفیت را انتخاب می کنند و در رحم تلقیح می کنند. بعد از دو هفته باید تست بارداری انجام شود تا مشخص شود بارداری اتفاق افتاده است یا نه.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب