دکتر مژده نامداری / مقالات / تعیین جنسیت به روش IVF
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تعیین جنسیت به روش IVF

تعیین جنیبت به روش IVF

تعیین جنسیت به روش IVF

PGD، روشی است که قبل از کاشت رویان به تعیین و تشخیص هر گونه نقایص ژنتیکی کمک می کند. به همین خاطر، از بروز بیماری های ژنتیکی خاص و یا انتقال برخی اختلالات از مادر به جنین پیشگیری خواهد شد. رویان هایی که در PGD مورد استفاده قرار می گیرند، از لقاح خارج رحمی یا همان IVF به دست آمده اند.

PGD چگونه انجام می شود؟

تست ژنتیکی قبل از کاشت، با IVF آغاز می شود که شامل گرفتن تخمک و باروری با اسپرم در محیط آزمایشگاهی می باشد. سه تا پنج رو بعد، رویان ها به چندین سلول تقسیم خواهند شد.

مراحل انجام تعیین جنسیت به روش IVF به شرح زیر می باشد:

– ابتدا، تعدادی سلول به روش میکروسکوپی از رویان گرفته می شود که معمولا طی پنج روز رشد می کنند. بعد از جمع آوری سلول، رویان ها به روش کاملا ایمنی فریز خواهند شد.
– DNA سلول ها مورد بررسی قرار می گیرد تا هر گونه مشکل ژنتیکی و ارثی موجود در رویان مشخص گردد. این مرحله تقریبا در حدود یک هفته به طول خواهد انجامید.
– بعد از این که تشخیص داده شد هیچ گونه مشکل ژنتیکی وجود ندارد، رویان ها به روش IVF در رحم کاشته می شوند. در این مرحله باید منتظر کاشت و مثبت شدن تست بارداری بود.
– رویان هایی که هیچ گونه مشکل ژنتیکی ندارند، برای استفاده بعدی فریز خواهند شد. این در حالی است که رویان های معیوب تخریب خواهند شد. پروسه تست در حدود دو هفته به طول خواهد انجامید.
در کل این تست شامل مراحل: جمع آوری، باروری، سه تا پنج روز رشد و تکامل، یک تا دو هفته انجام تست و بررسی نتایج می باشد. در نهایت، رویان با جنسیت مورد نظر، داخل رحم کاشته خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید، پس از بررسی درخواست شما توسط خانم دکتر مژده نامداری مشاوران کلینیک به شما تماس خواهند گرفت.

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان
بیشتر بدانید

     

    چه افرادی می توانند از مزایای PGD بهره مند شوند؟

    یکی از مهم ترین مزیت انجام این تست این است که جلوی انتقال هر گونه بیماری و یا اختلال ژنتیکی به جنین گرفته خواهد شد. افراد با شرایط زیر، گزینه خوبی برای انجام PGD هستند:

    – حامل اختلالات ژنتیکی مربوط به جنس هستند
    – حامل اختلالات تک ژنی هستند
    – مبتلا به اختلالات کروموزومی هستند
    – بالای سی و پنج سال هستند
    – سابقه سقط جنین داشته اند
    – خانم هایی که سابقه عدم موفقیت درمان باروری داشته اند

    یکی دیگر از کاربردهای PGD، تعیین جنسیت به روش IVF است. روندی که زوجین جنسیت نوزاد خود را انتخاب می کنند. تعیین جنسیت در رویان های به دست آمده از روش IVF امکان پذیر می باشد.
    زوجینی که خواهان تعیین جنسیت نوزاد هستند می توانند دلایل فردی و یا پزشکی از انجام این کار داشته باشند.
    دلایل پزشکی. تعیین جنسیت می تواند از درگیری جنین با بیماری های ژنتیکی وابسته به جنس مانند هموفیلی و یا دیستروفی عضلانی پیشگیری کند. به این صورت که جلوی انتقال هر گونه بیماری ژنتیکی گرفته خواهد شد.
    دلایل شخصی. برخی زوجین تنها تمایل به داشتن فرزند دختر و یا پسر دارند، که تعیین جنسیت به روش IVF می تواند به کمک آن ها بیاید.
    نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که حتی زوجینی که هیچ گونه مشکل باروری ندارند، می توانند از طریق لقاح خارج رحمی، جنسیت نوزاد خود را انتخاب کنند.

    دکتر مژده نامداری، متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنیک های پزشکی آماده ی ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان در زمینه تشخیص و درمان آندومتریوز می باشد.
    جهت تماس و برقرای ارتباط می توانید با شماره 22884654-021 تماس حاصل فرمایید.
    صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

    میزان دقت و درستی PGD در انتخاب جنسیت رویان چقدر است؟

    میزان صحت و درستی این تست بسیار بالاست و تقریبا می توان گفت در نود و نه درصد موارد، درست تشخیص داده می شود.
    بسیاری از زوجین می پرسند که آیا تعیین جنسیت جنین هزینه اضافی را به همراه دارد؟ در پاسخ باید بگوییم، PGD نسبت به IVF هزینه اضافه تری را به همراه دارد. اما اگر این تست جزئی از روند درمان باشد، تعیین جنسیت هزینه بیشتری را به همراه نخواهد داشت.
    تصمیم گیری در خصوص تعیین جنسیت جنین می تواند برای بسیاری از زوجین سخت باشد. به همین خاطر، توصیه ما به زوجین این است که قبل از شروع درمان، تصمیم قطعی خود را بگیرند و می توانند در این راه از مزایای مشاوره نزد بهترین متخصص زنان در تهران نیز بهره مند شوند.

    آیا جفت سر راهی باعث سقط جنین می شود؟
    بیشتر بدانید
    برچسب ها:
    دکتر مژده نامداری

    دکتر مژده نامداری

    متخصص زنان و زایمان و نازایی

    دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

    جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

    (شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


    اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

    مقالات مرتبط

    پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

    سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

    2 دیدگاه ها
    1. حسین

      سلام، درخصوص هزینه تعیین جنسیت نوزاد ممنون میشم اطلاع دهید،

      پاسخ
      • مشاور کلینیک

        سلام وقت بخیر،

        جهت دریافت مشاوره و بررسی با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

        02122884654 09374053325

        پاسخ

    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
    Call Now Buttonتماس با مطب