دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / درباره تنگ کردن واژن در تهران
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

درباره تنگ کردن واژن در تهران

درباره تنگ کردن واژن در تهران

روشهای مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد. یکی از موثرترین روشهای تنگ کردن واژن، پرینورافی است. پرینورافی با هدف تنگ کردن واژن و بهبود روابط زناشویی انجام می شود.

جراح با توجه به میزان گشادی واژن و آسیب عضلات کف لگن تصمیم می گیرند با چه روشی بیمار را درمان کند. با خواندن این مقاله متوجه می شوید که شما هم دچار گشادی واژن هستید یا نه. همچنین به طور مفصل با جراحی پرینورافی در تهران آشنا می شوید.

درباره تنگ کردن واژن در تهران

درباره تنگ کردن واژن در تهران

عمل پرینورافی چیست؟

پرینورافی یک عمل ترمیمی واژن است که در آن همزمان با تنگ کردن دهانه واژن، بافت شل آن نیز ترمیم می شود. تنگ کردن واژن با پرینورافی در اتاق عمل و با تزریق بی حسی موضعی به کمر یا با بیهوشی عمومی انجام می شود.

از کجا بفهمیم واژن گشاد است؟

معمولا افرادی که دچار گشادی واژن هستند، در لگن خود احساس فشار دارند یا از احساس پری در ناحیه زیر شکم شکایت می کنند. این افراد تکرر ادرار دارند که به دلیل فشار دیواره واژن به مثانه بروز می کند. از دیگر علائم گشادی واژن می توان به:

  1. درد حین رابطه زناشویی
  2. عدم رضایت زوجین از رابطه جنسی
  3. به ارگاسم نرسیدن زوجین
  4. خروج باد از واژن

اشاره کرد. زنانی که دچار گشادی واژن هستند، مرتبا دچار عفونت‌های واژینالی و بوی بد واژن می شوند.

علت گشادی واژن چیست؟

یکی از مهمترین دلایل گشادی واژن، افزایش سن و زایمان های طبیعی مکرر یا سخت است. این عوامل باعث شل شدن و تضعیف عضلات کف  لگن شده و گشادی واژن را به دنبال دارند. دلایل دیگری مثل:

  1. چاقی
  2. ابتلا به بیماری هایی که با سرفه های مزمن و مکرر همراه است
  3. یبوست مزمن
  4. دلایل ژنتیکی
  5. رابطه جنسی مکرر
  6. تغییر وزن ناگهانی

و وجود تومورهای لگنی نیز می توانند علت گشادی و شلی بافت واژن در زنان باشند.

جراحی زیبایی واژن چگونه انجام می شود؟
بیشتر بدانید

پرینورافی چطور باعث تنگی واژن می شود؟

برای انجام عمل تنگ کردن واژن با پرینورافی، دیواره های پشتی واژن به هم نزدیک شده و با بخیه به یکدیگر متصل می شوند. این جراحی در عمق ۲ تا ۳ سانتی متری مدخل واژن صورت می گیرد. مدت زمان انجام این جراحی حدود یک ساعت است.

آمادگی قبل از تنگ کردن واژن

کسانی که عمل تنگ کردن واژن را در تهران انجام می دهند، باید اقدامات زیر را قبل از جراحی در نظر بگیرند:

  1. انجام تست پاپ اسمیر، آزمایش انعقاد خون و
  2. درمان هر نوع عفونت واژینالی که دارند
  3. درمان زگیل تناسلی و تبخال تناسلی قبل از عمل تنگ کردن

همچنین، جراح بعد از معاینه واژن تعیین می کند که با عمل پرینورافی، باید گشادی واژن را درمان کرد یا با روشهای دیگر تنگ کردن واژن.
ضمنا زنان باردار و افرادی که دچار بیماری های نقص ایمنی هستند، نمی توانند پرینورافی را انجام دهند. همچنین زنانی که قصد بارداری مجدد دارند بهتر است این جراحی را به بعد از آخرین زایمان خود موکول کنند.

در صورتی که مایل به تنگ کردن واژن با روشهای جراحی در تهران هستید، می توانید به مطب دکتر نامداری مراجعه و از تخصص خانم دکتر مژده نامداری، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های 02122884654 و 02122884654 تماس حاصل فرمایید.

مراقبتهای بعد از پرینورافی

بعد از انجام عمل تنگ کردن واژن با پرینورافی نباید ۶ تا ۸ هفته رابطه جنسی داشته باشید. چون هنوز بخیه ها ممکن است هنوز کاملا جوش نخورده باشند. همچنین:

  • پس از هر بار ادرار باید ناحیه تناسلی را با آب ولرم تمیز کرده و سپس کاملا آن را با حرارت ملایم سشوار خشک کنید.
  • به موقع داروهای آنتی بیوتیک و ضد دردی را که پزشک تجویز کرده، مصرف کنید.
  • هر روز باید آب زیاد و میوه و سبزیجات فیبردار بخورید تا دچار یبوست نشوید. یبوست باعث فشار به واژن و باز شدن بخیه ها می شود.
تنگ کردن واژن: نحوه سفت کردن دیواره های واژن
بیشتر بدانید

همچنین تا ۳ هفته نباید فعالیت های سنگین انجام دهید یا ورزش کنید. رعایت این نکات می تواند باعث ماندگاری عمل شما شود.

نقاهت بعد از جراحی

مدت زمان نقاهت بعد از جراحی پرینورافی کوتاه است و بیمار نیاز به بستری شدن بعد از عمل ندارد. معمولاً کسانی که عمل پرینورافی را انجام می دهند، بسته به اینکه سرعت بهبود بدن آنها چقدر باشد، از ۳ روز تا یک هفته باید استراحت کنند.

مدت زمان جوش خوردن بخیه های واژن

بخیه های پرینورافی از نوع جذبی هستند و طرف ۴ تا ۶ هفته محو می شوند. طی این مدت بیمار نباید کارها یا ورزشهای سنگین انجام دهد. زیرا احتمال باز شدن بخیه ها طی این مدت وجود دارد.

رابطه جنسی بعد از تنگ کردن واژن

کسانی که عمل تنگ کردن دهانه واژن را انجام داده اند نباید تا یک ماه رابطه جنسی واژینالی یا مقعدی داشته باشند. چون رابطه جنسی باعث فشار به واژن و باز شدن بخیه ها می شود. زنانی که عمل تنگی واژن را انجام می دهند، ارگاسم بیشتری را بعد از جراحی تجربه می کنند. همچنین حس جنسی آنها و رضایت همسرشان بیشتر از قبل خواهد بود.

 

کلید واژه : درباره تنگ کردن واژن در تهران / اطلاعات تکمیلی در خصوص تنگ کردن واژن

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب