دکتر مژده نامداری / بارداری و زایمان / دلایل اهمیت از بین بردن جای زخم سزارین

دلایل اهمیت از بین بردن جای زخم سزارین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

عکس جای بخیه سزارین, سیاه شدن جای بخیه سزارین, پماد برای جای بخیه سزارین ,نی نی سایت علت ورم جای بخیه سزارین, عکس عفونت بخیه سزارین, درمان جای بخیه سزارین, نی نی سایت لیزر جای بخیه سزارین, برای بهبود زخم سزارین چه بخوریم,

دلایل اهمیت از بین بردن جای زخم سزارین

خانم ها به چهار علت عمده، تمایل به از بین بردن جای زخم سزارین خود با لیزر درمانی دارند.

1- مشاهده و لمس زخم های ناشی از سزارین از روی لباس

2- بدفرمی و فشردگی اسکار سزارین که سبب ایجاد فلاپ پوستی ناجوری بر روی زخم می گردد.

3- زخم های سزارین، شکل گیری گوشت اضافه یا کلوئید را در پی دارند.

4- برجستگی و دردناک بودن جای بخیه سزارین

آشنایی با درمان جای زخم سزارین به کمک لیزر درمانی

دستگاه مونالیزاتاچ کمک شایانی به محو کردن زخم هایی که پس از عمل سزارین یا جراحات متعدد رخ می دهد، می کند. این شیوه درمانی را می توان مهمترین و سریع ترین روش درمانی که تاکنون شناخته شده است، دانست.

لیزر چطور این کار را انجام می دهد؟

دستگاه لیزر فرکشنال CO2 با طول موج های دقیق، رشد الاستین و کلاژن را در پوست سبب می شود و می تواند کمک زیادی به بهبود زخم های ایجاد شده از جراحات، زخم های سزارین و همچنین برطرف کردن ترک بارداری نماید.

مزیت لیزر درمانی

زنان می توانند به منظور رفع ترک های بارداری و درمان اسکار سزارین، در هر سن و سالی که باشند به سراغ لیزر درمانی رفته و از مزیت های آن استفاده کنند.

از مزیت های لیزر درمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

1- تقریباً هیچ گونه عارضه ای را در پی ندارد.

2- در این روش به استراحت طولانی مدت احتیاجی نیست.

3- نیاز به یک دوره درمانی، هر سه ماه یکبار می باشد.

4- درد و ناراحتی کمتری توسط بیمار حس می شود.

5- بیمار قادر به ادامه فعالیت های روزانه خود بلافاصله پس از درمان خواهد بود.

6- این شیوه درمانی، سریع و سالم است.

7- لیزر درمانی، نوعی تکنولوژی غیر تهاجمی به حساب می آید.

8- امکان برگشت بیمار به سر کارش، در همان روز یا در نهایت روز پس از درمان وجود دارد.

آشنایی با شیوه درمانی لیزر دی اکسید کربن CO2

در این روش، نخست اقدام به پاکسازی پوست می گردد و پس از آن، به استفاده از ماده بیهوشی موضعی جهت به حداقل رساندن احساس شدید گرما در طی درمان پرداخته می شود. دستگاه لیزر CO2 تقریباً پس از سپری شدن 60 دقیقه به کار گرفته می شود. اسکار سزارین، تعیین کننده مدت زمان درمان در این روش است و به طور معمول به میزان 10 تا 30 دقیقه طول می کشد. احتمال دارد که بیمار بعد از درمان، احساس سوختگی در آن ناحیه کند. ولی این حس حداکثر تا سه روز برطرف می ‌شود.

تاثیر لیزر در درمان جای زخم سزارین

به طور کلی خانم ها به دنبال این هستند که درمان ترک های بارداری و یا جای زخم سزارین آنها با موفقیت بالایی صورت پذیرد. در واقع لیزر تاثیر بسزایی در درمان زخم سزارین و ترک بارداری که به تازگی در بدن به وجود می آید، دارد. ناگفته نماند که برای رسیدن به نتایج مطلوب، این درمان باید 6 تا 8 هفته ادامه داشته باشد. زیرا در این مدت، متخصص به راحتی می‌ تواند به رفع علائم مربوط به تروما که در هر مرحله امکان ایجاد آن وجود دارد، بپردازد.

دکتر مژده نامداری متخصص زنان و زایمان، در حوزه نازایی، بیماری زنان و لاپاراسکوپی از تجربه و مهارت کافی برخوردار بوده که شما می توانید جهت دریافت مشاوره از ایشان با شماره های 02122884654 و 09374053325 تماس حاصل فرمایید. مطب ایشان جهت مراجعات حضوری در تهران، خیابان شریعتی واقع است. همچنین می توانید در پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

راهکارهایی برای از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر

هزینه لازم جهت درمان با لیزر و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز

در حقیقت هزینه درمان های لیزر CO2 با توجه به سایز جای زخم سزارین متفاوت می باشد. معمولاً تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، 2 جلسه با فاصله 6 ماه است که نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.

نحوه مراقبت از زخم سزارین جهت بهبودی کامل

باید بدانید که نحوه مراقبت از زخم و جلوگیری از ایجاد عفونت، اثربخشی مطلوبی در التیام جای زخم سزارین دراد. زیرا بروز عفونت سبب تاخیر در بهبودی می گردد. از این رو، رعایت موارد زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

• مصرف مایعات به مقدار زیاد
  • محافظت از شکم
  • در وضعیت مناسب ماندن هنگام انجام حرکات ناگهانی و خشن
  • داشتن خواب کافی
  • اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین
  • رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن محل برش جراحی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، فارغ التحصيل از رشته پزشكي عمومي سال ١٣٨٦، فارغ التحصيل از رشته تخصصي جراحي زنان  و زايمان سال ١٣٩٤ و دارای سابقه فعاليت به عنوان هيات علمي دانشگاه و نیز دارای 4 سال سابقه ی جراحي در شهرهاي پر جمعيت  استان  خوزستان و در پایان گذراندن دوره هاي مختلف تكميلي طب زنان با تمركز بر جراحي هاي زيبايي زنان، با تکنیک های به روز و دانش بالا، به فعالیت های پزشکی مشغول بوده و آماده ی ارائه خدمات درمانی به بانوان می باشد.