دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / راه‌های پیش گیری از زگیل تناسلی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

راه‌های پیش گیری از زگیل تناسلی

راه‌های پیش گیری از زگیل تناسلی

آیا می توان از HPV پیشگیری کرد؟

تنها راه پیشگیری از HPV پرهیز از رابطه جنسی است. برای بسیاری از افراد، اهداف واقع بینانه تر شامل کاهش خطر ابتلا به HPV و پیشگیری از سرطان دهانه رحم و در عین حال لذت بردن از یک زندگی جنسی سالم است.

شما می توانید خطر خود را کاهش دهید اگر:

واکسن HPV را دریافت کنید. بهترین راه برای محافظت در برابر HPV این است که قبل از شروع فعالیت جنسی، واکسینه شوید. سه واکسن مورد تایید FDA برای جلوگیری از HPV وجود دارد. از سال 2017، تنها Gardasil9® در ایالات متحده موجود است. Gardasil9® از سویه‌های HPV که باعث سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی می‌شوند جلوگیری می‌کند و برای همه افراد از سنین 9 تا 45 سال تأیید شده است. واکسن زدن ممکن است از شما در برابر گونه‌های HPV محافظت کند که در معرض آن قرار نگرفته‌اید. به. از ارائه دهنده خود بپرسید که آیا توصیه می کند واکسینه شوید.
به طور منظم غربالگری و آزمایش شوید. تشخیص زودهنگام HPV و سلول های غیرطبیعی از سرطان دهانه رحم جلوگیری می کند. شما باید آزمایش پاپ اسمیر را از سن 21 سالگی شروع کنید. بسته به نتایج، ممکن است هر یک تا سه سال یا بیشتر نیاز به یک پاپ دیگر داشته باشید. در سنین 30 تا 65 سالگی، ممکن است فقط به آزمایش پاپ اسمیر روتین، فقط آزمایشات معمول HPV یا ترکیبی از هر دو نیاز داشته باشید. اگر بیش از 65 سال سن دارید، ممکن است نیاز به غربالگری ادامه داشته باشید. با ارائه دهنده خود در مورد برنامه غربالگری که برای شما منطقی است صحبت کنید.
رابطه جنسی ایمن تر را تمرین کنید. کاندوم و سدهای دندانی در پیشگیری از HPV کمتر از محافظت در برابر بیماری های مقاربتی که از طریق مایع منی یا مایع واژن منتشر می شوند، موثر هستند. با این حال، استفاده صحیح از آنها در هر بار رابطه جنسی می تواند خطر ابتلا به عفونت HPV را کاهش دهد.
از شریک (های) خود محافظت کنید. به شریک خود اطلاع دهید که آیا HPV دارید تا او نیز آزمایش شود. ممکن است لازم باشد در زمانی که برای زگیل تناسلی یا انواع پرخطر HPV تحت درمان هستید، رابطه جنسی را متوقف کنید. در مورد اقدامات احتیاطی که باید در مورد عفونت HPV انجام دهید، با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب