دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / زگیل تناسلی و نکاتی که باید در هنگام بارداری رعایت شود
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

زگیل تناسلی و نکاتی که باید در هنگام بارداری رعایت شود

زگیل تناسلی و بارداری

زگیل تناسلی و نکاتی که باید در هنگام بارداری رعایت شود

در واقع هنگامی که یک خانم قصد بارداری دارد، بررسی سلامت عمومی او بسیار حائز اهمیت می باشد که باید به آن دقت نمود. مثلاً یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، بررسی وضعیت سلامت از لحاظ آلودگی به ویروس اچ پی وی می باشد. در خصوص زگیل تناسلی و بارداری باید بگوییم که یک سری تفاوت ها میان خانم هایی که هیچگاه به این ویروس مبتلا نشده اند و آنهایی که سابقه آلودگی به آن را داشته اند، وجود دارد که در ادامه مطلب در این ‌باره توضیحاتی را ارائه می نماییم.

زگیل تناسلی و نکاتی که باید در هنگام بارداری رعایت شود

زگیل تناسلی و نکاتی که باید در هنگام بارداری رعایت شود

موارد مهم در رابطه با زگیل تناسلی و بارداری

  • سلامت بارداری در خانم ‌هایی که به زگیل تناسلی مبتلا نشده اند

معمولاً برای این خانم ها قبل از باردار شدن، آزمایش مربوط به تشخیص ویروس HPV توسط پزشک تجویز می شود. در این بین، زنانی که به صورت مرتب تست پاپ اسمیر داده ‌اند، کمک شایانی به پزشک در زمینه بررسی ویروس اچ پی وی می نمایند. زیرا اگر مورد مشکوکی در نتایج آزمایش پاپ اسمیر باشد، پزشک مربوطه به راحتی متوجه آن می شود. اگر یک خانم بدون اینکه تست های غربالگری را انجام دهد، باردار شده باشد، در جلسه اول ویزیت پس از دوران بارداری، سریعا این تست را باید انجام دهد که اگر نتیجه آن عادی نباشد، پزشک آزمایشات دیگری از قبیل تست HPV و آزمایش کولپوسکوپی که جهت شناسایی تغییرات غیر معمول سلولی در دهانه رحم است را برای او تجویز می نماید.

  • سلامت بارداری در خانم هایی که به زگیل تناسلی مبتلا شده ‌اند

در صورتی که یک خانم سابقه آلودگی به اچ پی وی را داشته باشد و بخواهد باردار شود، باید خیلی شفاف این موضوع را با پزشک در میان بگذارد. علاوه بر آن، مشکلات دیگری مربوط به آلودگی به این ویروس از قبیل نتیجه غیر عادی تست پاپ اسمیر، زگیل تناسلی، جراحی های مرتبط با تغییرات سلولی دهانه رحم و غیره را نیز باید حتماً به پزشک اطلاع دهد. زیرا بررسی این موارد هنگام بارداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که معمولاً در این دوران تغییرات سلولی ناشی از بدخیمی، پیشرفت زیادی دارند که باید مد نظر قرار گیرد.

  • نگرانی در رابطه با رابطه زگیل تناسلی و بارداری

یکی از مواردی است که باعث نگرانی زنان باردار می ‌شود، احتمال انتقال ویروس HPV به نوزاد است. البته لازم به ذکر می باشد که این احتمال بسیار کم است. باید بدانید حتی در صورت آلودگی نوزاد به اچ پی وی در هنگام زایمان، بدن به از بین بردن این ویروس با یک سازوکار مخصوص، کمک شایانی خواهد کرد و سبب می ‌شود که اچ پی وی به طور خود به خود برطرف گردد.

آیا ویروس HPV مادام العمر مسری است؟
بیشتر بدانید

اصولا در بیشتر مواقع این گونه نوزادان که از مادران مبتلا به زگیل تناسلی متولد می‌ شوند، دچار مشکلات مربوط به این ویروس نخواهند شد. حتی اگر HPV  باعث سرطان دهانه رحم در مادر شود، باز هم به کودک آسیبی نمی رسد. از این رو، به ندرت پیش می ‌آید که کودک متولد شده از مادری که دارای زگیل تناسلی است، در ناحیه گردن دچار زگیل شود. در واقع ایران عارضه که پاپیلوماتوز تنفسی نام دارد، بسیار خطرناک می باشد و باید سریعا با لیزر جراحی شود تا باعث مسدود شدن مجاری تنفسی نوزاد نگردد.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب