دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / سوالات متداول در مورد پرینورافی

سوالات متداول در مورد پرینورافی

1- چه افرادی می توانند از عمل پرینورافی استفاده کنند؟

معمولا پرینورافی برای آن دسته از کسانی که دچار آسیب ‌دیدگی بافت پرینه و یا تروما هستند، به کار می‌ رود که اثربخشی زیادی دارد. علاوه بر آن، جهت برطرف نمودن چروک های اطراف پرینه نیز تأثیرگذار است.

2- آیا عمل پرینورافی سبب تنگ شدن واژن می شود؟

باید بدانید که در این عمل فقط حدود سه سانتی متر ابتدای واژن تنگ می شود تا بافت پرینه و نواحی اطراف آن از لحاظ ظاهری، زیبا و طبیعی به نظر آید. در واقع جهت تنگ کردن کل واژن روش ‌های دیگری وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

3- پرینورافی چه تاثیری در جوانسازی دارد؟

در حقیقت این عمل جراحی یکی از عمل های موفق در زمینه بازگشت ظاهر تناسلی فرد به دوران باکرگی می باشد که نقش به سزایی در بهبود زیبایی ناحیه تناسلی فرد دارد.

4- آیا هزینه پرینورافی تحت پوشش بیمه است؟

از آنجایی که عمل واژینوپلاستی یک عمل زیبایی به حساب می ‌آید، لذا بیمه هزینه ای را بابت آن متقبل نمی ‌شود.

5- جراحی پرینورافی چقدر هزینه دارد؟

اصولا هزینه این عمل برای هر فرد متغیر می باشد. در حقیقت هزینه دقیق بعد از معاینه دقیق شخص توسط پزشک تعیین می گردد.

6- در صورت انجام چند بار عمل واژینوپلاستی، آیا حسی جنسی فرد از بین می رود؟ فاصله واژن تا مقعد چند سانت است؟

اگر بیمار مجبور باشد که چند بار عمل جراحی واژینوپلاستی را انجام دهد، مشکلی برای او به وجود نمی ‌آید. به صراحت می توان بیان نمود که حس جنسی هیچ ربطی به واژینو پرینو ندارد. از این رو، سبب کاهش میل جنسی نمی شود. در واقع پرینه حدود 3 تا 4 سانت از مقعد فاصله دارد. ولی این فاصله معمولاً در ایرانی ها کمتر است. ناگفته نماند که در طی جراحی های زیبایی زنان، سعی می ‌شود که این فاصله حتما سه تا چهار سانت باشد.

عمل پرینورافی یا تنگ کردن واژن در تهران + هزینه عمل

چند سوال رایج دیگر در رابطه با عمل پرینورافی

• جراحی واژینوپلاستی چه مدت ماندگاری دارد؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید دلیل انجام عمل پرینورافی را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی آناتومی کف لگن خانم ها با آقایان فرق می کند. بر این اساس، عوامل مختلفی موجب شل شدن واژن می شوند. در این خصوص می ‌توان گفت که ماندگاری این جراحی به مواردی از قبیل ژنتیک و ریز فاکتورهایی که در شلی واژن نقش دارند، بستگی دارد. احتمال دارد که بیمار دوباره مبتلا به شلی واژن شود. بنابراین اگر عمل پرینورافی پس از سن باروری صورت پذیرد، نیاز به جراحی مجدد نمی باشد.

• آیا بیماران آلوده به ویروس HPV از نوع 16 می ‌توانند جراحی واژینوپلاستی را انجام دهند؟

اگر شخص مبتلا به ویروس اچ پی وی است، قبل از جراحی، باید به دنبال درمان آن باشد و پس از برطرف شدن مشکل، سپس اقدام به جراحی نماید.

• آیا خانم هایی که دارای التهاب دهانه رحم و یا کیست آندومتریوز می باشند، می توانند عمل پرینورافی را انجام دهند؟

ابتدا باید التهاب دهانه رحم به طور دقیق بررسی شود. همچنین بیمار باید از لحاظ ویروس HPV چک گردد. برای این منظور، انجام آزمایش کولپوسکوپی و تکه برداری ضروری می باشد تا پزشک متوجه شود که مشکل جدی نیست و نهایتاً با لیزر التهاب یا زخم برطرف می‌ شود. کیست آندومتریوز نیز ربطی به این عمل ندارد و باید جداگانه درمان شود.

• آیا پرینورافی عمل دردناکی است؟

در واقع عمل واژینوپلاستی در مقایسه با عمل لابیاپلاستی دردناک تر می باشد. زیرا عضلات دستکاری می ‌شوند و بیمار احساس درد زیادی می کند. البته مصرف مسکن باعث از بین رفتن درد می شود.

• علت درد و سوزش در هنگام رابطه جنسی پس از گذشت یک سال از جراحی واژینوپلاستی چیست؟

احتمال دارد یک چسبندگی جزئی در دهانه رحم ایجاد شده باشد که با یک جراحی ساده برطرف می گردد. بنابراین اینگونه افراد حتما باید معاینه شوند.

دسته ها: پرینورافی