دکتر مژده نامداری / مقالات / مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

عمل جراحی لابیاپلاستی یا همان جراحی زیبایی زنانه که به کوتاه کردن و جمع کردن لبه های بیرونی واژن خانم ها می انجامد، نوعی جراح زیبایی واژن بسیار پر طرفدار، آن چنان که روز به روز بر تعداد متقاضیان انجام آن نیز افزوده می شود و افراد بسیاری از مزایای منحصر به فرد آن بهره مند می شوند به طوری که با این عمل تغییرات محسوس و مثبتی در کیفیت زندگی آن ها ایجاد می کند. البته که در نوشته های پیشین به طور مفصل از این نوع عمل جراحی زیبایی پر منفعت بسیار سخن گفته شده است و ما در این مقاله قصد داریم در مورد مراقبت های بعد از لابیاپلاستی بیشتر صحبت کنیم، تا با افزایش دانش پزشکی و آگاهی شما مخاطبین عزیز نتایج مطلوبی از این عمل بدست آورید، زیرا به باور متخصصین و جراحان این حوزه، رعایت منظم نکات مراقبتی بعد از عمل تاثیر به سزایی در موفقیت آمیزی بودن عمل جراحی بر جای می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

اهمیت مراقبت های پس از عمل لابیاپلاستی

همانطور که می دانید عمل لابیاپلاستی یکی از همان جراحی های سبک زیبایی محسوب می شود و حتی برخی آن را جزو دسته عمل های سر پایی می دانند و به طوری که در برخی موارد از بیهوشی عمومی هم استفاده نمی شود و فرد کاندیدای انجام این عمل با بی حسی موضعی تجربه خوبی از این عمل کسب می کند. پس عوارض ناشی از این عمل بسیار محدود و نارد خواهد بود و هیچ جای نگرانی وجود ندارد اما زمانی که نکات مراقبتی که در ادامه بدان اشاره خواهد شد را به صورت دقیق و جدی رعایت شود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی به شرح زیر می باشد:

بهتر است بدانید، نکاتی که در ادامه بدان پرداخته می شود، اغلب برای کساتی است که هنوز به انجام این عمل جراحی اقدام نکرده اند و قصد انجام آن را دارند و بنابراین باید اطلاعاتی در مورد تمامی جوانب این عمل جراحی کسب کنند.

در هر مرحله از لابیاپلاستی خود چه انتظاری داشته باشید.
بیشتر بدانید

مدت زمانی که صرف بهبودی بعد از عمل لابیاپلاستی می شود چیزی حدود 8_12 هفته است و این زمان به طور میانگین برآورد شده است و بسته به عوامل مختلفی از جمله، میزان تبحر جراح در عمل، شرایط فیزیکی و سن و سال مراجعه کننده متفاوت است.

  1. می توانید برای اینکه در ساعات اولیه بعد از اتمام عمل جراحی تا زمانی که درد در این نایحه جراحی شده احساس می کنید، با مشورت و تجویز پزشک دارو های مسکن و ضد درد مصرف کنید.
  2. در هنگام استراحت برای راحتی بیشتر می توانید در منطقه جراحی شده یک عدد بالشت نرم و کوتاه بگذارید، اما مراقب باشید آن چنان فشاری به منطقه عمل شده وارد نشود.
  3. تا زمانی که پزشک تان به شما اجازه نداده است در وان حمام، استخر و آب دریا قرار نگیرید زیرا عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی ایجاد می شود، هم چنین در هنگام عادت ماهانه از تامپون یا همان پنبه قاعدگی استفاده نکنید و از نوار بهداشتی به عنوان جایگزین مناسبی کمک بگیرید و توجه داشته باشید که پد های نوار بهداشتی را به طور مرتب و زود به زود تعویض کنید و در هنگام تعویض ناحیه تناسلی را با آب ولرم و شامپو بچه و یا سایر مواد شوینده بهداشتی مورد تایید و تجویز پزشک شستشو دهید.
  4. هر گونه فعالیت های سنیگنی و نیمه سنگین جسمی تان را به بعد از بهبودی کامل تان موکول کنید.
  5. فعالیت های جنسی واژینال را تا مدت 4_8 هفته محدود کنید.
  6. در نظر داشته باشید خارش بعد از لابیاپلاستی طبیعی است و بعد از گذشت مدت زمانی چند روز بسته به میزان حساسیت های پوستی پیش از عمل، به مرور کاهش می یابد.
  7. همانطور که می دانید هدف متخصصین و جراحان به نام زیبایی زنانه ایجاد میزان حداقلی از تورم بعد از عمل لابیاپلاستی است که با دقت هر چه تمام جراح و رعایت سایر نکات مراقبتی این امکان فراهم می شود که تجربه بسیار کمی از تورم، درد، سوزش، قرمزی بعد از عمل داشته باشید.
بهترین دکتر لابیاپلاستی در شریعتی تهران (نحوه انجام عمل)
بیشتر بدانید

مدت زمان جوش خوردن بخیه واژن

پر سش بسیار پر تکراری است و کسانی که از مزایای این نوع  عمل جراحی بهره مند شده اند می خواهند بدانند تا چه مدت زمانی بخیه های جراحی بسته خواهد شد، در پاسخ به این سوال مهم می توان گفت چنانچه از خاراندن و ماساژ دادن این ناحیه خودداری کنید این زمان سریع تر طی می شود. هم چنین علاوه بر آن با استفاده زا کرم های موضعی و آنتی بیوتیک بخیه های جراحی بهبود پیدا می کنند.

در چه صورتی باید به پزشک مراجعه شود؟

شما عزیزانی که این عمل جراحی زیبایی زنانه را انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، باید بدانید زمانی که هر کدام از علائم غیر طبیعی و مشکوکی که در ذیل به آن ها اشاره خواهد شد، را تجربه کردید باید به منظور تشخیص به موقع و درمان هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • چنانچه با تورم و کبودی بیش از حد چند روز مواجهه شدید حتما پیگیری کنید.
  • اگر درد شدید و تیزی را در ناحیه جراحی شده تجربه کردید در جهت رفع و درمان آن اقدام کنید.
  • علاوه بر ان ها هر نوع عارضه جانبی دیگری نظیر: کهیر، حالت تهوع، سر درد و استفراغ به سراغ تان آمد، تعلل نکنید و به سمت مطب پزشک تان حرکت کنید.
  • اگر دچار بی حسی در ناحیه واژینال شده اید به این معنا که هیچ گونه از عصب های حرکتی فعال نیستید یا کم تحرکی دارند حتما به پزشک تان اطلاع دهید.
  • اگر بینی دچار خونریزی شدید و بدون علت شد، آن را با پزشک تان در میان بگذارید.

دکتر مژده نامداری، متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنیک های پزشکی آماده ی ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان در زمینه عمل جراحی لابیاپلاستی می باشد.
جهت تماس و برقرای ارتباط می توانید با شماره 22884654-021 تماس حاصل فرمایید.
صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟
بیشتر بدانید

نتیجه گیری

امید است با مطالعه مطالب فوق در مورد مراقبت های بعد از لابیاپلاستی آگاهی های لازمه را کسب کرده و مفید فائده واقع شده باشد. به عنوان حسن ختام این مقاله به شما مخاطبین عزیز پیشنهاد می کنیم از بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران برای کسب بهترین نتیجه ممکن کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی لابیاپلاستی چقدر است؟

دسته ها: لابیاپلاستی
برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

4 دیدگاه ها
  1. هانای

    متشکر از مطالب ارزشمندی ک در اختیار گذاشتید

    پاسخ
    • تیم فنی

      امیدواریم این مطالب سودمند بوده باشد ، سپاس از شما که همراه ما بودید.

      پاسخ
  2. عاطفه

    سلام شبتون بخیر، ببخشید من به تازگی عمل لابیا پلاستی انجام دادم وبه شدت اذیتم حس کشیدگی دارم و اصلا راحت نمیتونم بشینم نمیتونم راه برم
    باید برم پیش دکترم؟؟؟

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام باید توسط پزشک جراح معانیه شوید

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب