دکتر مژده نامداری / مقالات / همه چیز درباره جراحی پرینورافی واژن
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

همه چیز درباره جراحی پرینورافی واژن

همه چیز درباره جراحی پرینورافی

جراحی پرینورافی واژن

اغلب بانوان به دلایل مختلفی از قبیل زایمان طبیعی، افزایش سن، داشتن رابطه جنسی، دلایل ژنتیکی، چاقی، یبوست یا سرفه مزمن ممکن است دچار افتادگی رحم شوند. اما به منظور رفع این اختلال جراحی های مختلفی وجود خواهد داشت که مسلماً خانم ها به دنبال بهترین روش جراحی خواهند بود. پرینورافی یکی از بهترین اعمال جراحی های زنان می باشد که به منظور ترمیم و تنگ کردن واژن صورت می گیرد و در طی آن آسیب های پرینه و افتادگی رحم ترمیم شده و بازسازی و تنگ کردن واژن نیز انجام می شود. این امر منجر به افزایش ارگاسم و در نهایت رضایت جنسی زوجین خواهد شد. حال در این نوشته قصد داریم به همه چیز درباره جراحی پرینورافی واژن بپردازیم و امیدواریم بتوانیم کمک شایانی به شما کرده باشیم. همراه ما باشید؛

در ابتدا برای درک بهتر موضوع، پیشنهاد می کنیم به توضیحات دکتر مژده نامداری، بهترین متخصص زنان در تهران در مورد “جراحی پرینورافی” گوش فرا دهید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید، پس از بررسی درخواست شما توسط خانم دکتر مژده نامداری مشاوران کلینیک به شما تماس خواهند گرفت.

     

    پرینه چیست؟

    بیایید اول توضیح دهیم که پرینه کدام منطقه از دستگاه تناسلی است و جراحی در این ناحیه چگونه به تنگ کردن واژن کمک می کند؟ پرینه منطقه ای است که بین مقعد و مهبل قرار دارد. پرینه کار مهمی در حمایت ساختاری برای چندین اندام اطراف دارد و عضلاتی را درگیر می کند که نقش مهمی در سفت شدن و شل شدن واژن دارند.

    چه چیزی می تواند باعث آسیب به پرینه شود؟

    • زایمان طبیعی

    همانطور که بیان شد زایمان طبیعی به ویژه به صورت دشوار، شایع ترین علت آسیب پرینه است. بعضی اوقات در حین زایمان طبیعی، برشی در پرینه ایجاد می شود تا کودک راحت تر بیرون بیاید. بخیه نامناسب توسط پزشک کم تجربه در هنگام زایمان، جهت اصلاح پارگی طبیعی یا بریدگی، ممکن است منجر به بهبودی نادرست بافت، ماهیچه ها و پرینه شود. این امر ممکن است جای زخم، درد و ناراحتی سنگینی برای خانم ها ایجاد کند. البته تجربه چندین زایمان ممکن است این مشکلات را بدتر کند. پرینورافی با باز کردن دوباره محل بخیه و بخیه مجدد آن، می تواند آن ها را اصلاح کند و باعث بهبودی خواهد شد.

    • چاقی
    عمل پرینورافی یا تنگ کردن واژن در تهران + هزینه عمل
    بیشتر بدانید

    وزن بیش از حد می تواند بر کل بدن از جمله پرینه و ساختارهایی که از آن پشتیبانی می کند فشار بیاورد، همچنین باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن خواهد شد.

    • کاهش وزن شدید

    همه ما دیده ایم کسی که سریعاً به دلیل بیماری یا رژیم های غذایی وزن زیادی را از دست می دهد، نعوظ هایی از پوست های سفید، ضایعات پوستی و اضافی را تجربه خواهد کرد. درست همانطور که این اثرات ناخوشایند در خارج از بدن قابل مشاهده است، می توانند در اندام های داخلی بدن نیز اتفاق بیفتند. در اثر کاهش وزن شدید ممکن است عضلات پرینه و سایر ماهیچه ها به طور دائمی از بین بروند.

    دیگر مواردی که با جراحی پرینورافی درمان می شوند؛

    • خارش واژن
    • شل بودن دهانه واژن که باعث کاهش احساس جنسی می شود
    • واژینیسموس (انقباضات غیر ارادی واژن هنگام مقاربت)
    • وستيبوليت ولور (درد شديد هنگام مقاربت)
    • بی اختیاری ادرار
    • تنگی واژینال داخل رحمی
    • رکتوسل (بیرون زدگی مثانه به داخل مهبل)
    • تقویت زیبایی
    پرینورافی

    پرینورافی

    آمادگی برای جراحی پرینورافی واژن

    قبل از جراحی باید به برخی نکات توجه کرد که رعایت  آن ها تأثیر بسیار مثبتی بر نتیجه جراحی خواهد داشت.

    اگر شما یائسه هستید یا دارای خشکی واژن می باشید، دیواره های واژن شما دارای استروژن نیستند، مگر اینکه قبلاً از استروژن داخل واژن استفاده کرده باشید. در غیر این صورت، با استفاده از استروژن های داخل واژن حداقل و در مدت 2-3 ماه، قدرت و ظرفیت بهبودی واژن خود را ارتقا می دهید. یک جراح ماهر قبل از عمل از این امر آگاه است و آن را به شما پیشنهاد می کند.

    جراح شما باید به طور دقیق فعالیت هایی را که در هفته های بعد از عمل باید انجام دهید را برای شما توضیح می دهد. قبل از عمل، زمان انجام هرگونه تمهیدات لازم برای بهبودی شما است. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین، نوشیدن مقدار زیادی آب و شرکت در یک برنامه تمرینی هوازی نیز به شما کمک می کند تا برای جراحی، آمادگی لازم را داشته باشید.

    عمل پرینورافی چیست؟
    بیشتر بدانید

    پرینورافی چگونه انجام می شود؟

    پرینورافی معمولاً حدود یک ساعت تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود و برای این جراحی به ندرت بستری شدن در بیمارستان لازم است.

    برشی به شکل “V” در دیواره خلفی واژن ایجاد می شود و سپس بافت زخم، برآمدگی و سایر آسیب ها برداشته می شوند. بسته به دلیل عمل جراحی، ماهیچه ها برای رفع مشکل سفت یا شل می شوند و سپس با دقت بخیه صورت می گیرد. پس از مدت زمان بهبودی مختصر، بیمار مجاز به رفتن به منزل خواهد بود.

    دوره نقاحت جراحی پرینورافی واژن

    به بیماران توصیه می شود بعد از جراحی نکات ذیل را رعایت نمایند؛

    • شش هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید
    • توصیه می شود در این مدت از فعالیت های شدید مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، بلند کردن اجسام سنگین نیز جلوگیری شود. بیشتر بیماران بعد از گذشت چند روز می توانند به محل کار خود بازگردند.
    • درد و ناراحتی بعد از جراحی معمولاً کم تا متوسط ​​است و با استفاده از داروهای ضد درد با تجویز پزشک تسکین می یابد. همچنین ممکن است خونریزی جزئی و برخی ترشحات اتفاق بیفتد که امری طبیعی است.
    • ممکن است در اثر بیهوشی یک یا دو روز سرگیجه یا حالت تهوع وجود داشته باشد، اما این امر باید بعد از چهل و هشت ساعت از بین برود، در غیر این صورت حتماً به پزشک خود مراجعه نمائید.
    • محل برش باید تمیز و خشک نگه داشته شود. بخیه ها به خودی خود در طی دو هفته جذب می شوند.
    • نوشیدن مقدار زیادی آب و افزایش فیبر در این مدت برای جلوگیری از یبوست بسیار مهم است.

    عوارض جراحی پرینورافی واژن

    بطور کلی خطرات کمی در ارتباط با پرینورافی وجود دارد. اما در صورت بروز هر یک از موارد ذیل، باید با پزشک معالج تماس بگیرید؛

    • خون ریزی بیش از حد
    • علائم عفونت
    • یبوستی که از طریق دریافت فیبر برطرف نمی شود
    • ترشحات واژن همراه با بوی ناخوشایند
    هزینه عمل پرینورافی
    بیشتر بدانید

    هزینه جراحی پرینورافی واژن

    جراحی پرینورافی نیز همانند دیگر جراحی های زیبایی و یا حتی درمانی دارای مبلغ معین جهت هزینه های جراحی نیست و مسلماً موارد مختلفی در آن تأثیرگذار خواهند بود. مواردی از قبیل دستمزد جراح زیبایی زنان، هزینه های مربوط به رفع بیماری های احتمالی قبل از جراحی، میزان آسیب وارد شده به ناحیه تحت جراحی و غیره.
    بهترین راه آگاهی از هزینه جراحی پرینورافی واژن، مشاوره نزد دکتر مژده نامداری و انجام معاینه شخص متقاضی توسط ایشان می باشد.

    جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

    02122884654 09374053325


    اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

    در پایان اینکه

    زایمان می تواند باعث ایجاد تروما و تغییرات زیادی در بدن شود و خانم ها این موضوع را از ابتدای زمان به عنوان بخشی از روند تولید مثل پذیرفته اند. امروزه روش هایی وجود دارد که می تواند اندام های شما را به حالت قبل از بارداری بازگرداند و پرینورافی نزد بهترین جراح زیبایی زنان در تهران، جزء بهترین روش های زیبایی و درمانی در جهت نیل به این هدف می باشد که اکثر خانم ها از انجام آن بعد از جراحی احساس رضایت کامل خواهند داشت.

    دسته ها: پرینورافی
    برچسب ها:
    دکتر مژده نامداری

    دکتر مژده نامداری

    متخصص زنان و زایمان و نازایی

    دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

    جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

    (شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


    اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

    مقالات مرتبط

    پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

    سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

    4 دیدگاه ها
    1. رز

      سلام ۱۶ روزه از عمل لابیه و پرینورافی میگذره بخیه هام جذب نشدن قبل عمل تا الان قرص ال دی مصرف میکنم اما ۳ روزه لخته خون از واژنم میاد ک روی بخیه هام میافته سوزش وحشتناک داره عفونت ندارم اما علت جذب نشدن بخیه رو نمیدونم و اینه اگه پماد ضد التهاب مصرف نکنم از سوزش شدید میمیرم مصرف پماد باعث شده بخیه ها جذب نشن؟

      پاسخ
      • دکتر مژده نامداری

        سلام،از سرم شستشو و كرم فيبرينوليزين استفاده كنيد در صورت عدم رفع علايم مراجعه كنيد

        پاسخ
    2. ستاره

      سلام من ۱۸روزه عمل پرینورافی انجام دادم بخیه هام جذب نشده و دهانه واژن دوتا سفید چرکی زده.دکتر پماد سی گل با سرم شستشو و آنتی بیوتیک داده تاثیری نکرده.توروخدا راهنماییم کنید ??

      پاسخ
      • مشاور کلینیک

        سلام باید توسط پزشک جراح معانیه شوید

        پاسخ

    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
    Call Now Buttonتماس با مطب