دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / مراقبت هایی قبل و بعد از عمل تنگی واژن
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

مراقبت هایی قبل و بعد از عمل تنگی واژن

چه مراقبت هایی بعد از عمل تنگی واژن نیاز است؟

بعد از عمل زیبایی تنگ کردن واژن در تهران، مثل هر عمل زیبایی دیگری لازم است برخی از مراقبتها را انجام دهید تا تجربه عمل تنگی واژن شما رضایت بخش باشد. عدم رعایت این مراقبتها می تواند باعث عوارضی مثل عفونت، خونریزی و غیره شود. در این مقاله قصد داریم به مراقبتهای بعد از تنگ کردن واژن در تهران بپردازیم. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چه مراقبت هایی بعد از عمل تنگی واژن نیاز است؟

چه مراقبت هایی بعد از عمل تنگی واژن نیاز است؟

چرا عمل رفع گشادی واژن انجام می شود؟

خانمهایی که به دلایل ژنتیکی، زایمان طبیعی، چاقی و … در دهانه و کانال واژن دچار گشادی و شلی شده اند، عمل تنگ کردن واژن را انجام می دهند. این خانمها دچار کاهش حس جنسی و ارگاسم شده و به خاطر گشادی واژن از عفونت های مکرر واژن و بی اختیاری ادرار رنج می برند. برای رفع این مشکلات عمل واژینو پلاستی انجام می شود.

روشهای تنگ کردن واژن در تهران

برای رفع شلی و گشادی واژن روشهای مختلفی وجود دارد. انتخاب نوع عمل بستگی به میزان گشادی واژن و محل آن دارد. پزشک با توجه به این موارد تصمیم می گیرد که باید تنگ کردن واژن را با جراحی یا بدون جراحی انجام دهد. عمل تنگ کردن واژن در تهران که بدون جراحی انجام می شود به مراقبتهای ناچیزی نیاز دارد.
اما اگر عمل تنگی واژن با روشهای جراحی باشد مثل جراحی واژینوپلاستی، عمل پرینورافی و یا لیفت واژن با نخ، باید بعد از عمل مراقبتهای لازم را انجام دهید تا دچار عفونت، خونریزی، خروج لخته خون از واژن، باز شدن بخیه ها و … نشوید.

 

در صورتی که مایل به تنگ کردن واژن با روشهای جراحی در تهران هستید، می توانید به مطب دکتر نامداری مراجعه و از تخصص خانم دکتر مژده نامداری، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های 02122884654 و 02122884654 تماس حاصل فرمایید.

دوره نقاهت بعد از تنگ کردن واژن

دوره نقاهت بستگی به این دارد که با چه روشی تایتنینگ انجام شود. اگر روشهای بدون جراحی مثل لیزر لیدی لیفت یا آر اف واژن در تهران را انجام دهید، این روشها بدلیل غیر تهاجمی بودن به مراقبت خاصی نیاز ندارند و دوره نقاهت آنها بسیار کوتاه است و از همان روز می توانید به زندگی عادی برگردید.
دوره نقاهت در روشهای جراحی تنگ کردن کانال واژن یا دهانه واژن مثل عمل تنگ کردن کانال واژن با جراحی واژینوپلاستی و پرینورافی ۳ تا ۵ روز است و تا پایان بهبودی کامل باید مراقبتهای بعد از واژینوپلاستی را جدی بگیرید. مراقبتهای لازم بعد از عمل تنگی واژن در ادامه این مقاله آمده است.

معرفی انواع جراحی زیبایی واژن زنان
بیشتر بدانید

مراقبت های بعد از عمل تایتنینگ واژن

کسانی که برای درمان گشادی واژن از روشهای جراحی تنگ کردن ناحیه ژنیتال کمک می گیرند، باید مراقبتهای زیر را بعد از جراحی رعایت کنند:

  • مصرف داروها: باید کرمها، پمادها، داروهای آنتی بیوتیکی، شیافهای مسکن که پزشک تجویز کرده است را حتما به موقع مصرف کنید.
  • کمپرس سرد: برای کاهش درد، تورم و سوزش بعد از عمل تنگی واژن می توانید در ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی از کیسه یخ پیچیده شده در حوله، طبق دستور پزشک تان استفاده کنید.
  •  استحمام: دو تا سه روز بعد از عمل دوش نگیرید و استحمام نکنید. بدون اجازه پزشک و تا بهبودی کامل زخمها نمی توانید از وان، سونا یا استخر استفاده کنید.
  •  بخیه ها: بخیه ها و نخ های به کار رفته در جراحی های واژن از نوع جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارند. در صورت استفاده از بهترین نوع نخهای بخیه واژن، جای بخیه نمانده و اسکار ایجاد نمی شود.
  •  فعالیت های روزانه بعد از عمل: تا حدود دو ماه نباید شنا کنید یا ورزشهای سنگین انجام دهید. انجام فعالیتهای سنگین و بلند کردن اجسام سنگین نیز تا زمان بهبودی کامل واژن مجاز نیست.
  • بهداشت واژن: برای جلوگیری از عفونت واژن و بخیه ها فقط باید لباس زیر نخی گشاد بپوشید. برای شستشوی واژن از صابون استفاده نکنید و بعد از هر بار دستشویی، با سشوار محل را خشک کنید.
  • تغذیه بعد از عمل: رژیم غذایی شما باید سرشار از فیبر، آب و مایعات فراوان باشد تا دچار یبوست نشوید. چون یبوست به بخیه ها فشار آورده و باعث باز شدن بخیه ها می شود.
  •  قاعدگی: در زمان پریودی نباید از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید. نواربهداشتی خود را زود به زود تعویض کنید.

رابطه بعد از عمل تنگی واژن

بعد از عمل های جراحی تنگ کردن واژن بسته به اینکه چه جراحی انجام داده اید، باید تا مدتی رابطه زناشویی نداشته باشید. تا ۸ هفته بعد از واژنوپلاستی و پرینورافی نباید رابطه جنسی داشته باشید. بعد از تنگ کردن واژن با نخ هم نباید تا ۴ هفته اقدام به نزدیکی کنید.
مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن بدون جراحی
روشهای غیر جراحی مثل تنگ کردن واژن با RF و یا با لیزر لیدی لیفت در تهران به مراقبتهای خاصی نیاز ندارند. حتی می توانید بعد از لیرز یا آر اف واژینال نزدیکی داشته باشید. اما بهتر است این کار را تا ۶ روز بعد از عمل انجام ندهید.
به علاوه، دوره نقاهت بعد از تنگی واژن با این روشها بسیار کوتاه بوده و همان روز می توانید به کارهای روزانه تان برگردید. البته تنگ کردن واژن در تهران با این روشها برای خانمهایی مناسب است که درجه گشادی واژن شان زیاد نبوده و زایمان طبیعی نداشته اند.

بهترین پزشک برای تنگ کردن واژن در تهران
بیشتر بدانید

سخن پایانی

علاوه بر مراقبتهایی که بعد از جراحی تنگ کردن کانال واژن با جراحی انجام می دهید، رعایت نکات زیر نیز می تواند به افزایش رضایت از تجربه عمل تنگی واژن کمک کند:
• مراقب باشید به واژن ضربه وارد نشود.
• محل جراحی شده را گرم و خشک نگه دارید.
• برای تسریع روند بهبود زخم ها تا دو هفته بعد از عمل جراحی الکل یا دخانیات مصرف نکنید.
• تا زمان بهبودی از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان بپرهیزید.
احساس کمی خارش، خروج خونابه و ترشحات بعد از عمل تنگی واژن تا چند هفته بعد از عمل طبیعی است و نشان دهنده جذب بخیه و بهبود بافتها است. در صورتی که تورم، خونریزی یا درد شدیدی دارید، باید به سرعت به جراح تان مراجعه کنید.
اگر سوالی درباره مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن در تهران دارید، در بخش نظرات همین مقاله سوالات خود را با خانم دکتر مژده نامداری در میان بگذارید تا در همین صفحه به آنها پاسخ دهیم.

سوالات پرتکرار درباره تنگ کردن واژن

  • آیا بیماران آلوده به ویروس HPV از نوع 16 می ‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند؟

    اگر شخص مبتلا به ویروس اچ پی وی است، قبل از جراحی، باید به دنبال درمان آن باشد و پس از برطرف شدن مشکل، سپس اقدام به جراحی نماید.

  • آیا خانم هایی که دارای التهاب دهانه رحم و یا کیست آندومتریوز می باشند، می توانند عمل پرینورافی را انجام دهند؟

    ابتدا باید التهاب دهانه رحم به طور دقیق بررسی شود. همچنین بیمار باید از لحاظ ویروس HPV چک گردد. برای این منظور، انجام آزمایش کولپوسکوپی و تکه برداری ضروری می باشد تا پزشک متوجه شود که مشکل جدی نیست و نهایتاً با لیزر التهاب یا زخم برطرف می‌ شود. کیست آندومتریوز نیز ربطی به این عمل ندارد و باید جداگانه درمان شود.

  • چه افرادی می توانند از عمل پرینورافی استفاده کنند؟

    معمولا پرینورافی برای آن دسته از کسانی که دچار آسیب ‌دیدگی بافت پرینه و یا تروما هستند، به کار می‌ رود که اثربخشی زیادی دارد. علاوه بر آن، جهت برطرف نمودن چروک های اطراف پرینه نیز تأثیرگذار است.

  • آیا عمل پرینورافی سبب تنگ شدن واژن می شود؟

    باید بدانید که در این عمل فقط حدود سه سانتی متر ابتدای واژن تنگ می شود تا بافت پرینه و نواحی اطراف آن از لحاظ ظاهری، زیبا و طبیعی به نظر آید. در واقع جهت تنگ کردن کل واژن روش ‌های دیگری وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

  • پرینورافی چه تاثیری در جوانسازی دارد؟

    در حقیقت این عمل جراحی یکی از عمل های موفق در زمینه بازگشت ظاهر تناسلی فرد به دوران باکرگی می باشد که نقش به سزایی در بهبود زیبایی ناحیه تناسلی فرد دارد.

  • جراحی پرینورافی چقدر هزینه دارد؟

    اصولا هزینه این عمل برای هر فرد متغیر می باشد. در حقیقت هزینه دقیق بعد از معاینه دقیق شخص توسط پزشک تعیین می گردد.

  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

2 دیدگاه ها
  1. مینا

    باسلام وخسته نباشی من ۲۶/۲/۱۴۰۱زیمون سزارین کردم و سومین بچم سزارینی شد۶ماهشه فقط توچهلم خونریزی داشتم وبعدچهلم فقط کمی لکه میدم ازاون دیگه نه وتاحالاپریودنشدم وجلوگیریم کاندومه و مراجعه کردم به دکترومعاینه کردگفت که عفونت داری وداروداخلی نوشت و گفت به دوهفته بیاوبعددوهفته رفتم و معاینه کردوگفت عفونت رفته و دیگه برای پریودی چیزی ننوشت وحالاچکارکنم که پریودبشم وایاپریودنشم میشه عمل واژن و رحم انجام دادن چون افتادگی رحم و واژن گوشاددارم باتشکر

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام وقت بخیر پریود نشدن تا یکسال و نیم بعد از زایمان طبیعی است. چون عفونت ندارید مشکلی برای جراحی ندارد همچنین برای جراحی هم نیاز نیست صبرکنید پریود بشید.

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب