دکتر مژده نامداری / بارداری و زایمان / آشنایی با روش های کاهش درد زایمان طبیعی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

آشنایی با روش های کاهش درد زایمان طبیعی

چه کسانی زایمان طبیعی راحتی دارند؟!, کاهش درد زایمان طبیعی, نی نی سایت, برای کاهش درد زایمان طبیعی چه بخوریم, نی نی سایت, فیلم نحوه تنفس در زایمان طبیعی, درد نداشتن برای زایمان طبیعی, درد زایمان در جنین دختر, داروی کاهش درد زایمان طبیعی, بهترین راه حل برای زایمان طبیعی

چه کسانی زایمان طبیعی راحتی دارند؟!, کاهش درد زایمان طبیعی, نی نی سایت, برای کاهش درد زایمان طبیعی چه بخوریم, نی نی سایت, فیلم نحوه تنفس در زایمان طبیعی, درد نداشتن برای زایمان طبیعی, درد زایمان در جنین دختر, داروی کاهش درد زایمان طبیعی, بهترین راه حل برای زایمان طبیعی

آشنایی با روش های کاهش درد زایمان طبیعی

درد زایمان به چه علتی رخ می دهد؟ آیان می توان از روشی جهت کاهش درد زایمان طبیعی استفاده نمود؟ آیا میزان درد زایمان برای همه یکسان است؟ در این مقاله می خواهیم در رابطه با این موضوع بیشتر توضیح دهیم. بنابراین تا پایان این مطالب ما را همراهی نمایید.

درد زایمان به چه صورت است؟

با دو اصطلاح درد و رنج در زایمان مواجه هستیم که تفاوت هایی با هم دارند. درد ناشی از انقباضات رحم، احساس رنج را در فرد ایجاد می کند. در صورت عدم توانایی در کاهش درد، با انجام اقداماتی قادر به کاهش احساس رنجش آن خواهید بود.

بررسی دلایل درد زایمان

آغاز درد در رحم با شروع شدن لیبر که سبب انقباضات رحم می گردد، صورت می گیرد. در اواخر لیبر که زمان زایمان نزدیک بوده و باید جنین خارج شود، حداکثر میزان درد رخ می دهد. به خاطر انقباضات، درد آغاز شده و در اواخر به جهت کشش ایجاد شده توسط جنین روی دهانه رحم یا واژن، احساس می گردد.

آیا میزان درد زایمان در کلیه افراد یکسان است؟

در هر شخصی درد زایمان می تواند متفاوت باشد. حتی امکان متفاوت بودن درد در یک فرد در هر بارداری وجود دارد. در ادامه به معرفی رایج ترین دلایل آن خواهیم پرداخت:

1- نحوه قرارگیری جنین در رحم

2- اندازه جنین نیز می تواند یکی از دلایل رایج درد زایمان محسوب شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید، پس از بررسی درخواست شما توسط خانم دکتر مژده نامداری مشاوران کلینیک به شما تماس خواهند گرفت.

     

    معرفی روش های کاهش درد زایمان

    اگر تمایل به انجام زایمان طبیعی دارید، در این رابطه به صحبت با پزشک متخصص خود بپردازید. در مورد اینکه کدام روش می تواند مناسب شما باشد نیز با پزشک خود مشورت کنید. جهت کاهش درد زایمان دو روش وجود دارد که عبارتند از:

    • استفاده از روش های خانگی

    روش هایی که خودتان می توانید جهت کاهش درد زایمان انجام دهید، عبارتند از:

    فیلم باز شدن دهانه ی رحم در زایمان طبیعی
    بیشتر بدانید

    1- اقدام به راه رفتن، در زمان نزدیک به زایمان کنید، در این صورت بایستی اتاق شما از فضای کافی جهت راه رفتن برخوردار باشد.

    2- در زمان زایمان، جهت کاهش درد، اقدام به تغییر وضعیت خود نمایید و در حالت دراز کشیده در یکجا ثابت قرار نگیرید. از این رو، به انتخاب فضایی جهت زایمان بپردازید که انجام این کار را برای شما مهیا کند.

    3- نفس عمیق بکشید. چرا که نفس های عمیق، نقش مؤثری را در کاهش درد زایمان ایجاد می کند.

    4- حتما شخصی را به همراه داشته باشید که بتواند بخش پایینی کمر شما را به خوبی ماساژ دهد و باعث دلگرمی و قوت قلب شما شود.

    5- سعی کنید به یک موسیقی آرام بخش و ملایم گوش دهید.

    6- بهره گیری از کیسه آب گرم و یخ جهت کاهش درد زایمان نیز می تواند یک روش مناسب و اثربخش باشد.

    7- پیشنهاد می کنیم با پزشک در رابطه با وضعیت خود صحبت کنید و حتما با دقت به توصیه های او گوش دهید. زیرا می تواند نقش بسزایی در کاهش درد زایمان داشته باشد.

    8- می توانید از وان آب گرم و یا استخر استفاده کنید. البته با نظر پزشک این کار را انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید.

    دکتر مژده نامداری متخصص زنان و زایمان، در حوزه نازایی، بیماری زنان و لاپاراسکوپی از تجربه و مهارت کافی برخوردار بوده که شما می توانید جهت دریافت مشاوره از ایشان با شماره های 02122884654 و 09374053325 تماس حاصل فرمایید. مطب ایشان جهت مراجعات حضوری در تهران، خیابان شریعتی واقع است. همچنین می توانید در پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

    • استفاده از روش‌ های دارویی

    در واقع چند دارو جهت کاهش درد زایمان وجود دارد که عبارتند از: اپیدورال، اسپاینال و داروهای مخدر

    نحوه زایمان طبیعی بدون درد با استفاده از داروی اپیدورال

    از آنجایی که اپیدورال یک ماده بی حسی می باشد که ناحیه تحتانی کمر را بی حس می نماید، لذا در کاهش درد زایمان موثر واقع می شود و شما یک زایمان بدون دردی را تجربه خواهید کرد. لازم به ذکر است که پس از تزریق این ماده بی حسی، شما نمی توانید راه بروید و وضعیت خوابیدن خود را به راحتی تغییر دهید. فقط باید در تخت بمانید. ولی جای نگرانی ندارد. چرا که این مشکل بعد از زایمان رفع می شود.

    پلاسما تراپی واژن چیست؟ کاربرد و مزایای آن
    بیشتر بدانید

    عوارض ناشی از زایمان بدون درد

    1- احتمال کاهش فشار خون و بروز تب که پزشک برای رفع این مشکل، داروی آنتی ‌بیوتیک تجویز می‌ کند.

    2- احتمال ایجاد عفونت در محل تزریق

    3- طولانی‌ تر شدن پروسه زایمان و سخت نفس کشیدن مادر

    4- امکان خواب آلودگی نوزاد پس از زایمان

    5- ایجاد حالت تهوع مربوط به داروهایی که حالت مخدر دارند.

    6- احتمال ایجاد کمردرد پس از تزریق داروهای اپیدورال و اسپاینال که جهت کاهش درد زایمان صورت می پذیرد و بعد از چند روز معمولا برطرف می شود.

    7- بروز سردرد و بهبودی آن بعد از چند ساعت

    دکتر مژده نامداری

    دکتر مژده نامداری

    متخصص زنان و زایمان و نازایی

    دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

    جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

    (شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


    اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

    مقالات مرتبط

    پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

    سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

    0 دیدگاه

    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
    Call Now Buttonتماس با مطب