دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد؟

آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد؟

برخی از بانوان ممکن است که از بدو تولد بدون پرده بکارت متولد شوند. همچنین بسیاری از فعالیت‌ها می‌تواند موجب پارگی این بافت شود. از همین رو بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد؟ در این ویدئو خانم دکتر مژده نامداری درخصوص پرده بکارت و ترمیم آن توضیح می دهند.

 

پرده بکارت یا هایمن چیست؟

پرده بکارت یا به اصطلاح هایمن، یک بافت غشایی بسیار نازک است که در اکثر بانوان در دهانه واژن قرار گرفته است. هر چند اکثر افراد مونث از بدو تولد این بافت غشایی را دارند، اما بسیاری از افراد نیز به صورت مادرزادی فاقد این پرده می‌باشند.

هایمن دقیقا در کانال ورودی واژن قرار دارد. در حالی که بسیاری از افراد گمان می‌کنند این بافت در داخل واژن قرار دارد. بنابراین دخول‌های بسیار سطحی می‌تواند سبب صدمه به این بخش از واژن شود.

انواع پرده بکارت

تشخیص باکره بودن با تصویر

پرده بکارت یا هایمن دارای انواع مختلفی است، که ممکن است در ساختار و شکل های ظاهری مختلف باشد.شما می‌توانید با مراجعه به متخصص زنان و زایمان جهت تشخیص نوع پرده بکارت، اقدام کنید.

پرده حلقوی

این نوع از هایمن، ورودی واژن را مانند حلقه دربرمی‌گیرد. پرده حلقوی به دو صورت اتساع پذیر و اتساع ناپذیر دیده شده است. افراد دارای هایمن حلقوی قابل اتساع، معمولا در اولین آمیزش جنسی دچار پارگی یا خونریزی نمی‌شوند. البته در برخی موارد خونریزی جزئی مشاهده شده است.

پرده ارتجاعی (هلالی)

این نوع از بکارت به سبب قابلیت انعطاف پذیری بالایی که دارد، در حین رابطه جنسی و دخول یا دچار پارگی نخواهد شد، یا با پارگی سطحی و خونریزی کم همراه است.

پرده تیغه‌ای یا دو سوراخی

این نوع از پرده‌ها نیز مانند یک تیغه روی واژن را پوشانده‌اند. به همین دلیل پرده‌های تیغه‌ای معمولا به دو قسمت تقسیم می‌شوند.

پرده مسدود

در دسته‌ای از بانوان پرده بکارت فاقد سوراخ است و در زمان رسیدن به سن بلوغ، دارای علامت می‌شود. این افراد با تجمع خون قاعدگی در پشت هایمن، دردهای شدیدی در زیر شکم خود تجربه می‌کنند. پزشک معمولا برای درمان این نوع از پرده‌ها، با ایجاد یک برش روی سطح پرده، خون جمع شده را خارج می‌نماید.

نکات و ویژگی های مهمی که باید در خصوص پرده بکارت و ترمیم آن بدانیم
بیشتر بدانید

چرا برخی از بانوان پس از دخول دچار خونریزی نمی‌شوند؟

پرده بکارت یا هایمن hymen چیست

پیش از بررسی امکان ترمیم پرده بکارت اجازه دهید یک موضوع مهم را حل کنیم. همانطور که اشاره کردیم بسیاری از افراد به صورت مادرزادی از داشتن پرده بکارت محروم هستند و یا هایمن آن‌ها به گونه‌ای است که با اولین رابطه دچار خونریزی نمی‌شود.

از طرفی نباید فراموش کرد که پرده یک غشای نازک است و اگر نزدیکی به آهستگی انجام شود و در حین رابطه دهانه واژن رطوبت کافی داشته باشد و همچنین در صورت ورود آرام آلت مردانه به داخل واژن ممکن است که خونریزی اتفاق نیفتد. دقت کنید که در صورت وجود استرس در حین رابطه و منقبض کردن عضلات، درد و خونریزی شدیدی گریبانگیر بانوان خواهد شد. گاهی نیز پرده با یک بار نزدیکی پاره نشده و در هر بار رابطه جنسی، بخش از آن پاره و خونریزی اتفاق می‌افتد.

به یاد داشته باشید که برخلاف باور عموم، پرده بکارت سفت نبوده و به صورت یک غشای نازک است. بنابراین برای پارگی نیازی به فشار اضافی نخواهد داشت. این کار ممکن است موجب پارگی واژن و خونریزی وخیم شود.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

آیا ورزش باعث آسیب رسیدن به پرده دختران باکره خواهد شد؟

سوارکاری، دو، شنا، رقص باله و غیره هرگز باعث صدمه دیدن پرده نخواهد شد. بسیاری از افرادی که به دنبال ترمیم پرده بکارت هستند، جزو افرادی می‌باشند که در ورزش دچار مشکل شده‌اند. البته این مشکل تنها در صورت ایجاد یک حادثه بد یا سقوط در بازی و یا حتی اصابت یک جسم نوک تیز به واژن به وجود می‌آید.

آیا امکان تشخیص نزدیکی با عدم دخول در افراد دارای پرده ارتجاعی وجود دارد؟

چطور تشخیص بدم پردم سالمه

هر چند ممکن است افراد دارای پرده ارتجاعی دچار خونریزی نشوند، اما پزشکان می‌توانند با مشاهده لبه‌های پرده و همچنین معاینات تخصصی، نزدیکی قبلی در بانوان را شناسایی کنند.

آیا امکان ترمیم بکارت بدون عمل وجود دارد؟
بیشتر بدانید

گوشه پرده‌های ارتجاعی پس از دخول با ساییدگی و شل شدگی مواجه می‌شود و به صورت کنگره دار می‌گردد. همچنین بعد از نزدیکی، چین مخاط واژن کم می‌شود و شکل ورودی واژن دچار تغییراتی می‌گردد.

آیا بارداری بدون پارگی هایمن ممکن است؟

ممکن است که بدون پاره شدن پرده و با ورود مایع منی و اسپرم مرد از داخل سوراخ‌های پرده و رسیدن به تخمک‌های زن، لقاح صورت بگیرد و فرد باردار شود. در این موارد نادر، با وجود پرده سالم امکان بارداری وجود خواهد داشت.

آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد؟

روش ‌هایی جهت ترمیم پرده بکارت هایمنوپلاستی

امکان ترمیم پرده بکارت با لیزر دروغی است که بسیاری از سایت‌های اینترنتی به آن دامن زده‌اند. ترمیم هایمن تنها به وسیله دوختن پرده بکارت آن ممکن است که در هر صورت توسط پزشک زنان، ترميم بكارت قابل تشخيص است.

هزینه ترمیم پرده بکارت چقدر است؟

هزینه‌ی این عمل زیبایی به عواملی مانند نوع هایمن و زمان جراحی بستگی دارد که می‌تواند متغیر باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

سوالات متداول در خصوص تشخیص پرده بکارت و ترمیم پارگی هایمن

  • علائم نداشتن بكارت چیست؟

    تعداد کمی از دختران از بدو تولد پرده بکارت ندارند. نداشتن بکارت علائم خاصی ندارد و جهت تشخیص نوع پرده بکارت و یا عدم داشتن پرده بکارت، نیاز به معاینه توسط پزشک متخصص زنان دارد.

  • علائم بعد از پارگي بكارت چگونه است؟

    علائم پس از پارگی پرده بکارت ممکن است متنوع باشند و بستگی به شدت و میزان پارگی و ویژگی‌های فرد داشته باشد. در اینجا چندین علامت کلی که ممکن است پس از پارگی پرده بکارت ظاهر شود، آورده شده است:

    1. خونریزی: پس از پارگی پرده بکارت، خونریزی معمول است. این خونریزی ممکن است به مدت چند روز تا یک هفته ادامه داشته باشد.
    2. درد: برخی از افراد ممکن است درد ملموسی احساس کنند، اما این درد معمولاً برای مدت کوتاهی است و با گذشت زمان کاهش می‌یابد.
    3. تورم: ناحیه دور پرده بکارت ممکن است به مدت کوتاهی تورم داشته باشد.
    4. تغییر در الگوی خونریزی قاعدگی: پارگی پرده بکارت ممکن است تأثیری بر الگوی خونریزی قاعدگی داشته باشد. در برخی موارد، افزایش یا کاهش خونریزی ممکن است اتفاق بیافتد.
    5. عفونت: در صورت عدم رعایت بهداشت مناسب یا در صورت وجود شرایطی که عفونت را تسهیل می‌کند، ممکن است عفونت‌های جلدی یا تناسلی رخ دهد.
  • ایا مالش باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

    پرده بکارت یک غشاء نازک بافتی است که دهانه واژن را پوشش می‌دهد و عمدتاً در داخل اندام تناسلی قرار دارد. مالش ناحیه خارجی باعث پارگی پرده بکارت نمی شود.

  • تفاوت رنگ خون پريود و بكارت

    رنگ خون پریود و خونی که از پارگی پرده بکارت ایجاد می‌شود، ممکن است متفاوت باشد. در زیر تفاوت‌هایی بین این دو نوع خون ذکر شده است:

    خون پریودی یا عادت ماهانه:

    1. در ابتدای دوره پریود، ممکن است خون کمی تیره باشد و از رنگ قرمز به سمت رنگ قهوه‌ای یا مشکی تغییر کند.
    2. در دوره پریود، معمولاً مقدار خون بیشتر است و ممکن است به شدت بر روی لباس‌ها مشخص شود.

    خون از پارگی پرده بکارت:

    1. رنگ خون پارگي بكارت معمولاً دارای رنگ قرمز روشن است.
    2. معمولاً مقدار خونی که از پارگی پرده بکارت منتشر می‌شود، کمتر از دوره پریود است.
    3. خون از پارگی پرده بکارت ممکن است رقیق تر باشد و به نظر لطیف‌تر باشد.
  • فاصله دهانه واژن تا بكارت چقدر است؟

    موقعیت و فاصله دقیق دهانه واژن نسبت به پرده بکارت (هایمن) می‌تواند متغیر باشد و بستگی به ویژگی‌های فیزیکی هر فرد دارد. این اطلاعات ممکن است در میان دختران مختلف متفاوت است. همچنین، این فواصل در افراد مختلف ممکن است به دلیل عوامل ژنتیک، نژاد، و شرایط فیزیولوژیکی متفاوت باشد. در اکثر زنان، دهانه واژن و پرده بکارت در ناحیه نزدیک به هم قرار دارند.

  • آیا با انگشت باکرگی از بین میرود؟

    انجام این کار ممکن است باعث آسیب به پرده بکارت شود،  اگر تقریبا به اندازه یک بند انگشت به داخل واژن فرو کنید به احتمال زیاد به پرده بکارت خود آسیب زدید. برای تشخیص دقیق وضعیت پرده بکارت و اطمینان از باکرگی، مشاوره با پزشک تخصصی زنان و زایمان توصیه می‌شود.

  • از کجا بفهمم ارتجاعی هستم؟

    تشخیص نوع پرده بکارت، یعنی تشخیص ارتجاعی یا عدم ارتجاعی بودن پرده بکارت، نیاز به معاینه توسط پزشک متخصص زنان دارد.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

21 دیدگاه ها
  1. شریفی

    ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام وقت بخیر خوشحال هستیم که مطلب برای شما مفید بوده

      پاسخ
  2. زهره

    سلام وقت بخیر
    خواستم بدونم اینکه میگن امکان ترمیم پرده بکارت هس چجوریه وبعد از عمل قابل تشخیص هست یا خیر
    واینکه هزینه ش چقدر هس

    پاسخ
      • Nasim

        سلام خانم دکترخسته نباشیدروح و روانم بد بهم ریخته از زندگی ناامید شدم.۵سال با یه اقایی بودم و رابطه داشتم قول ازدواج داد حالا بعد این همه مدت به بهونه های مختلف گذاشت رفت شهر دیگه.حالا من چیکار کنم خانوادم درجریان نیستن.نوع بکارت من ارتجاعیه.نمیدونم نیاز به جراحی داره یا نه بعدا دکتر تشخیص میده یا خیر.خواهش میکنم کمکم کنید

        پاسخ
        • مشاور کلینیک

          سلام پرده ارتجاعی برای قبل نزدیکی بوده است باید معاینه بشید تا متوجه بشیم چه مقدار از بافت هایمن شما باقی مونده و امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد اما در نهایت حتی اگر ترمیم انجام بشه متخصصین زنان با معاینه متوجه اسیب یا ترمیم می شوند. بهتر است برای معاینه تشریف بیارید.

          پاسخ
  3. م

    من نزدیکی داشتم با نامزدم برای طلاق بعد از دوسال رفت پزشک قانونی سه نفره نتونستن تشخیص بدن که من زنم مشکل چی بوده پردم حلقوی ارتجاعیه

    پاسخ
  4. یاسمن

    سلام وقت بخیر۔۔من پردم نمیدونم با چی پاره شده اما تا الان رابطه جنسی نداشتم فقط چند باری انگشتمو داخل واژنم کردم،امکان ترمیم پرده بکارت برای من وجود داره ؟درضمن من توی سایتا خوندم که نامه پزشکی قانونی و رضایت پدرومادر نیازه آیا صحت داره؟

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام وقت بخیر

      معمولا پرده به این صورت آسیب نمی بیند ولی جهت اطمینان می توانید توسط پزشک معاینه شوید

      پاسخ
  5. زرا

    سلام خسته نباشید
    آیا ورزش ژیمناستیک یا ۱۸۰ درجه پا باعث گشادی واژن میشه؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر مژده نامداری

      سلام خدمت شما
      اگر تمرینات به مرور و اصولی انجام شود معمولا مشکلی پیش نمی آید

      پاسخ
  6. حسن

    اگر دکتر تشخیص دهد که پرده بکارت کمی عقب رفته اما آسیبی ندیده یعنی پاره نشده است آیا به طور طبیعی خوب میشود و مجدادا حالت طبیعی پیدا میکند یا خیر و اگر جواب مثبت است چقدر زمان میبرد

    پاسخ
  7. M.E

    سلام و عرض ادب
    سوالی داشتم خدمتتون
    پرده بکارت از نوع حلقوی با رفتن نیمی از آن ، و با نداشتن چندین سال رابطه ، آیا پردم آسیب دیده؟
    ممنون

    پاسخ
    • دکتر مژده نامداری

      سلام خدمت شما
      نیاز به نیاز به معاینه است که باید توسط پزشک زنان معاینه شوید.

      جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.
      شماره مطب: 02122884654
      فقط واتساپ: 09374053325

      پاسخ
  8. ستیلا

    سلام وقتتون بخیر من در کودکی خود ارضایی داشتم و یادمه که مقداری هم همون موقع خونریزی داشتم و الان که ۱۶سالمه سه یا چهار سال هست که هیچ خود ارضایی نداشتم و همینطور رابطه جنسی هم تا به حال نداشتم از نظر شما پرده بکارت پاره شده ترمیم نشده ..ممکن راهنماییم کنید بشدت استرس دارم

    پاسخ
    • دکتر مژده نامداری

      سلام توصیه می کنیم تحت معاینه پزشک قرار بگیرید. ممکن است که پرده آسیب جزئی دیده باشد.

      پاسخ
  9. علی

    سلام خانوم دکتر اگه ادعا بشه که قسمتی ازپرده پاره شده و اگه حداقل یک سال از این قضیه گذشته باشه با معاینه میشه متوجه شد؟

    پاسخ
    • دکتر مژده نامداری

      سلام وقت بخیر بله اگر پرده آسیب دیده باشه و پارگی اتفاق افتاده باشه با گذشت زمان بازهم مشخص می شود.

      پاسخ
  10. قربانزاده

    آیابا پاره شدن پرده بکارت حلقوی مشخص میشه که پرده پاره شده یا نیاز ب ترمیم هست ؟؟؟

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام بله مشخص می شود که آسیب دیده است.

      پاسخ
      • Nasim

        سلام خانم دکترخسته نباشیدروح و روانم بد بهم ریخته از زندگی ناامید شدم.۵سال با یه اقایی بودم و رابطه داشتم قول ازدواج داد حالا بعد این همه مدت به بهونه های مختلف گذاشت رفت شهر دیگه.حالا من چیکار کنم خانوادم درجریان نیستن.نوع بکارت من ارتجاعیه.نمیدونم نیاز به جراحی داره یا نه بعدا دکتر تشخیص میده یا خیر.خواهش میکنم کمکم کنید

        پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب