دکتر مژده نامداری / مقالات / تست پاپ اسمیر
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر چیست؟
دلیل انجام تست پاپ اسمیر چیست؟
روند انجام تست پاپ اسمیر چگونه است؟
زمان انجام تست پاپ اسمیر چه زمانی است؟

تست پاپ اسمیر از جمله تست هایی است که با تشخیص بیماری ها و اختلالات رحمی می تواند از بسیاری بیماری های جدی و  نیز سرطان دهانه رحم پیشگیری کنند.

تست پاپ اسمیر از انواع روش های تشخیصی است که در طول سال های اخیر از سوی بسیاری از متخصصین زنان و پزشکان متخصص بکار گرفته می شود. این روش در این سال ها کارایی و مزایای زیاد خود را به اثبات رسانیده است.

تست پاپ اسمیر

روند انجام تست پاپ اسمیر چگونه است؟

در طی این تست پزشک متخصص زنان با استفاده از کاتر مخصوصی از دهانه رحم زنان سلول ها یا ترشحاتی که وجود دارد را برداشت می کند. این مواد برداشت شده داخل محفظه ای قرار می گیرد و به آزمایشگاه فرستاده می شود.

بعد از اینکه این مواد مورد بررسی قرار گرفت نتیجه به پزشک گزارش می شود.

دلایل انجام تست پاپ اسمیر

این تست تا حد زیادی می تواند در تشخیص بیماری هایی که رحم با آنها روبروست کمک کننده باشد. برای مثال:

  • تشخیص سرطان دهانه رحم؛

این مساله مهم ترین دلیل انجام تست پاپ اسمیر در زنان است. زیرا که می تواند پزشکان را از وضعیت رحم آگاه سازد

در صورتی که زنان با چنین مشکلاتی روبرو باشند در اولین فرصت روند درمان این بیماری آغاز می شود.

  • تشخیص ویروس HPV؛

ویروس اچ پی وی یکی از خطرناک ترین ویروس هایی است که در اثر روابط جنسی پر خطر برای افراد ایجاد می شود.

در طی انتقال این ویروس از بدن افراد آلوده به بدن افراد سالم موجب می شود عارضه ها و نشانه هایی از این بیماری در افراد ظاهر شود. مثلا یکسری زگیل های تناسلی یا روی دهان و اطراف زبان ایجاد می شود. این زائده ها در نواحی مرطوب ایجاد می شوند و در صورتی که افراد رابطه جنسی دهانی داشته باشند دهان و اطراف زبان نیز به این ویروس آلوده می شود.

علت خشکی واژن چیست؟
بیشتر بدانید

البته نکته قابل توجه این است که در برخی از افراد این نشانه ها تا مدت زمانی طولانی ظاهر نمی شود ولی این ویروس به طور پنهان در بدن افراد وجود دارد.

انجام این تست اولاً به تشخیص ویروس کمک کرده، دوم اینکه با مراقبت های پیشگیرانه از انتقال آن به شریک جنسی جلوگیری می کند.

زمان انجام تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر

یکی از مواردی که موجب می شود زنان تحت این آزمایش قرار بگیرند این است که برای مثال در معایناتی که از سوی پزشک انجام می شود مشکل اصلی آنها ریشه یابی نمی شود. از همین رو پزشکان متخصص زنان توصیه می کنند این زنان برای انجام تست پاپ اسمیر اقدام کنند تا روند تشخیص دقیق و درست انجام شود.

البته یکی از توصیه های مهمی که بهترین متخصص های زنان دارند این است که دختران و زنان جوان بعد از 21 سالگی در فاصله زمانی دو تا سه سال برای انجام تست پاپ اسمیر باید به مراکز یا مطب پزشکان مراجعه کنند. زیرا که این اقدام تا حد زیادی می تواند در پیشگیری از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند. (مثل تشخیص ویروس اچ پی وی)

در مواردی زنانی که با مشکلات و بیماری های رحمی مواجه بودند بعد از آنکه این تست را انجام دادند، تشخیص بهنگام موجب شد اینان روند درمان را تسریع بخشند و موفقیت درمان بسیار افزایش داشت.

زنانی که سن بالاتری دارند، در فاصله زمانی کمتری باید این تست را انجام دهند. البته این موضوع از سوی پزشک تشخیص داده می شود.

نکاتی کلی و ضروری در زمینه تست پاپ اسمیر

  • تست پاپ اسمیر روشی برای غربالگری رحمی است که بسیار ایمن و بی خطر است. در واقع انجام این روش هیچ گونه عارضه و خطراتی را برای افراد در پی ندارد.
  • درمواردی نیاز است که تست مجدداً انجام شود زیرا که برای مثال سلول هایی که برداشته شده است، کم بوده یا مشکلی در روند آزمایش ایجاد شده است که پزشک نتوانسته نتیجه آزمایش را به طور دقیق اعلام کند. از همین رو مجدداً سلول ها از رحم زنان برداشت می شود و آزمایش تکرار می گردد.
  • نتیجه تست پاپ اسمیر بدین ترتیب است که وجود و رشد سلول های غیر طبیعی و خطرناک را در دهانه رحم گزارش می کند. بدین ترتیب می توانند بروز سرطان دهانه رحم را تشخیص دهند.
  • تنها شرطی که باید در هنگام انجام تست پاپ اسمیر رعایت کنید این است که در دوره عادت ماهیانه نباشید. زیرا که خونریزی باعث می شود روند آزمایش به درستی اتفاق نیفتد و نتیجه مطمئنی نداشته باشد.
  • یکی از مهم ترین توصیه هایی که پزشکان می کنند این است که زنانی که بالای سی سال قرار دارند در کنار آزمایش پاپ اسمیر و بررسی های لازم برای تشخیص سرطان دهانه رحم، آلوده بودن خود را به ویروس اچ پی وی نیز مورد بررسی قرار دهند. یکی از دلایل این توصیه این است که متاسفانه در صد شیوع این ویروس در زنان بسیار زیاد است و می تواند بیماری های جدی را برای زنان به همراه داشته باشد.
دکتر مژده نامداری، متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنیک های پزشکی آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان در زمینه مشاوره و انجام تست پاپ اسمیر می باشد.
جهت تماس و برقرای ارتباط می توانید با شماره 22884654-021 تماس حاصل فرمایید.
صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

نتیجه گیری

بی اختیاری ادرار چست و چگونه درمان می‌شود
بیشتر بدانید

در این مقاله بحث محوری ما تست پاپ اسمیر و نحوه انجام این تست بود. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده توانسته باشد آگاهی های لازم را برای افراد ایجاد کند تا بتوانند با تکیه بر این مباحث بهترین تصمیمات را جهت انجام تست پاپ اسمیر و مراقبت از سلامتی خود و نزدیکانشان داشته باشند.

یکی از مهم ترین توصیه هایی که داریم این است که همواره برای انجام این تست از بهترین متخصص زنان در تهران کمک بگیرید. بهترین متخصص زنان می تواند با اتکا بر تجربه و نیز دانش و آگاهی، روند تشخیص درستی را برای بیمار داشته باشد و در صورت بروز هرنوع مشکلی روند درمان به موقع آغاز شود.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب