دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / تعرفه های فریز کردن (کرایوتراپی) زگیل تناسلی

تعرفه های فریز کردن (کرایوتراپی) زگیل تناسلی

اغلب افراد راه درمان زگیل را نمی دانند و یا اینکه با تاخیر زیادی به پزشک مراجعه می کنند درست زمانی که زگیل های آن ها به تعداد سه عدد چهار عدد و یا حتی بیشتر از 30 عدد زگیل رسیده است. طبق مصوبه وزارت بهداشت و درمان تعرفه فریز کردن زگیل تناسلی و یا زگیل های پوستی 100 هزار تومان است. کم پیش می آید افرادی که برای درمان یک عدد زگیل به ما مراجعه می کنند.

اگر فردی با بیست زگیل برای (کرایوتراپی) فریز کردن زگیل تناسلی به کلینیک خانم دکتر مژده نامداری مراجعه کند چیزی در حدود دو میلیون تومان برای آن شخص هزینه دارد.

با این حال هستند پزشکانی که برای فریز کردن زگیل تناسلی مبالغ گزاف از اشخاص دریافت می کنند مثلا برای هر زگیل چیزی در حدود 300 الی 400 هزار تومان که برای یک فرد با 20 زگیل مراجعه کرده باشد در کمترین حالت قیمت فریز کردن زگیل تناسلی 6 میلیون تومان هزینه دارد. ، هزینه ها ممکن است مطابق تعرفه های روز تغییر خواهند کنند، به همین جهت بهتر است، جهت اطلاع از آخرین قیمت ها تماس بگیرید.

در کلینیک دکتر مژده نامداری به جهت کاهش هزینه های آن دسته از افرادی که تعداد زگیل های آن ها زیاد است و یا اینکه چند تای آن ها به هم چسبیده باشند، هزینه را تا یک چهارم قیمت مصوب شده کاهش می دهیم، یعنی اینکه گاهی اوقات فریز کردن هر زگیل برای بیمار، چیزی در حدود 30 هزار تومان هزینه لازم است. لازم به ذکر است.

آزمایش برای تشخیص تعرفه های فریز کردن (کرایوتراپی) زگیل تناسلی

چند نکته مهم در رابطه با زگیل تناسلی

زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی شکل می گیرد که یک نوع شایع از عفونت مقاربتی است. روش انتقال این ویروس بسیار آسان است، از طریق تماس پوست با پوست از فرد آلوده به فرد سالم انتقال می یابد.

زگیل تناسلی چیست؟

دقت کنید احتمال انتقال ویروس پاپیلومای انسانی از طریق رابطه دهانی کم است اما در روابط جنسی واژینال و مقعدی احتمال انتقال بالا است.

زگیل تناسلی چگونه به وجود می آید؟

همانطوری که قبلا هم گفته شده این ویروس در روابط جنسی واژینال و مقعدی هم منتقل می شود از دیگر عوامل شایع انتقال انتقال ویروس پاپیلومای انسانی هم دست زدن به زگیل ناحیه تناسلی شریک جنسی است اما دقت کنید زیرا هیچ گونه زگیلی دیده را نمی توانید ببینید اما همیشه ویروس روی سطح پوست وجود دارد.

نکته بسیار مهم در این مسئله این است که بسیاری از افراد گمان می کنند که احتمال آلودگی در صورت استفاده از کاندوم یا عدم دخول وجود ندارد، توجه کنید کاندوم پوست ناحیه تناسلی را به طور کامل نمی پوشاند در نتیجه احتمال انتقال وجود دارد.

برخی از علائم زگیل تناسلی

در برخی از افراد درگیر ویروس پاپیلومای انسانی، روی سطح پوست آن ها، زگیل دیده نمی شود اما بسیاری از افراد هم در ناحیه واژن، مقعد و آلت تناسلی خود زائده هایی را مشاهده می کنند.

امکان تعیین زمان آلودگی به این ویروس وجود ندارد زیرا این ویروس موزیانه عمل می کند به صورتی که گاهی اوقات چند سال پس از تماس با ویروس، علائمی در شخص نشان داده نمی شود.

در زنان بارداری به احتمال به وجود آمدن مجدد زگیل به علت تغییراتی که در سیستم ایمنی بدن شخص به وجود می آید، وجود دارد.

اغلب افراد راه درمان زگیل را نمی دانند و یا اینکه با تاخیر زیادی به پزشک مراجعه می کنند و گمان می کنند هزینه فریز کردن زگیل تناسلی زیاد است.

آزمایش برای تشخیص

تنها فردی که می تواند زگیل تناسلی را تشخیص دهید فقط و فقط پزشک است. افرادی که دچار زگیل تناسلی می شوند باید برای ارزیابی های دقیق تر حتما و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

دکتر متخصص درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران

درمان زگیل تناسلی

در این قسمت تمام آنچه که برای درمان قطعی زگیل تناسلی، باید بدانید را به شما می گوییم.

فرایند درمان زگیل تناسلی باید توسط پزشک و با توجه به نوع زگیل انجام شود.

روش های رایج برای درمان زگیل تناسلی:

1. فریز کردن زگیل تناسلی

این روش همراه با احساس سوزش، درد و التهاب است. در این روش از نیتروژن مایع به مدت زمان چهار هفته برای حذف زگیل استفاده می شود. باید محلول را به مدت زمان چند متوالی هفته توسط شخص مورد استفاده قرار بگیرد تا زگیل بصورت کامل از بین برود. در برخی از اشخاص نیز که حساسیت دارند منجر به سوزش و التهاب می شود.

1. برداشتن، سوزاندن یا لیزر کردن زگیل

در نهایت در صورتی که سایر روش های درمانی تاثیری در از بین بردن زگیل نداشته باشند این روش تجویز می ‌شود. این روش همراه با عوارض جانبی نظیر عفونت، زخم، خونریزی و ایجاد بافت اسکار است.

در این بخش لازم به ذکر است که در بسیاری از افراد زگیل تناسلی خود به خود درمان می شود.

عوارض درمان نکردن زگیل تناسلی:

در صورت درمان نشدن زگیل تناسلی اندازه و تعداد آن زیاد می شود و از همه مهمتر بحث انتقال عفونت به شریک جنسی مطرح می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

زگیل تناسلی مزمن و شدید

بعضاً پس از درمان، روی سطح پوست دوباره زگیل ظاهر می شود.

ممکن است این فرایند چند هفته، چند ماه یا بعضاً حتی سال ها هم به طول بینجامد. برای جلوگیری از این مسئله تغذیه سالم داشته باشید، ورزش کردن و تقویت سیستم ایمنی بدن را فراموش نکنید. سعی کنید به هیچ عنوان سیگار نکشید زیرا سیگار یکی از فاکتورهای خطر در عود مجدد زگیل می باشد.

تشخیص و درمان بیماری زگیل تناسلی چگونه است ؟

در حالت کلی برای درمان زگیل تناسلی هیچ راه قطعی ندارد اما تقویت بدن در از بین رفتن ویروس کمک بسیاری می کند.

پیشگیری از انتقال زگیل تناسلی

در صورتی که ویروس روی پوست وجود داشته باشد استفاده از کاندوم در روابط جنسی بهترین روش برای پیشگیری از انتقال زگیل به شریک جنسی است، اما این یک روش صد در صد برای جلوگیری از انتقال ویروس به شمار نمی رود.

تاکید ما این است که بیمار در طول درمان از روابط جنسی پرهیز کند تا مشکلی پیش نیاید.

کاهش ریسک

روش اول استفاده از کاندوم در روابط جنسی است که اغلب به منظور کاهش ریسک ابتلا به زگیل تناسلی کاربرد دارد اما با به دلیل اینکه کاندوم پوست ناحیه تناسلی را به طور کامل پوشش نمی دهد باز هم احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

روش دوم هم تزریق واکسن HPV یا واکسن گارداسیل است که ریسک آلودگی به ویروس زگیل تناسلی را تا حد چشمگیری کم می کند.

زگیل تناسلی و سرطان

زگیل های تناسلی هیچ ارتباطی با سرطان ندارند در نتیجه باعث بروز سرطان هم نمی شوند.

عامل به وجود آورنده این ویروس یک زنجیره متفاوت از ویروس پاپیلومای انسانی می باشد.

در کشور بریتانیا واکسن این ویروس با هدف پیشگیری از بروز زگیل تناسلی به کودکان و نوجوانان تزریق می شود.

افراد مختلف نیز در صورتی که تمایل به تزریق این واکنس ویروس داشته باشند منعی ندارد. اما برای تزریق واکسن این ویروس در ابتدا باید با پزشک صحبت کنند تا اطلاعات لازم را به آن ها ارائه دهند.

سایر بیماری های مقاربتی

اشخاصی که دچار زگیل تناسلی می شوند لازم است به لحاظ عفونت مقاربتی زیر ارزیابی شوند:

1. اچ آی وی
  2. سوزاک