دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / قطعی ترین روش تنگ کردن واژن
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

قطعی ترین روش تنگ کردن واژن

قطعی ترین روش تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن یکی از انواع جراحی ها است که با هدف درمانی و اغلب زیبایی انجام می شود و بهبود روابط جنسی بین زن و مرد کمک می کند. روش ها و تکنیک های مختلفی برای این عمل واژینال وجود دارد که بسته به شرایط هر فرد، بهترین آن از سوی پزشک متخصص اننتخاب می شود. در این مقاله می خواهیم در مورد علل گشادی واژن و راه های درمان این مشکل، صحبت کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

تنگ کردن واژن

افزایش حالت ارتجاعی واژن (گشاد شدن واژن) یکی از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه هایی است که زنان زیادی را به خود مشغول داشته است. از این رو به روش هایی در جهت تنگ کردن واژن دست می زنند.

در طول یک دهه اخیر روش های مختلفی برای دستیابی به این هدف بکار گرفته شده است که هر کدام از آنها مزایا و محدویت های خود را داشته است.

این روزها نیز شیوه های مختلف پزشکی و نیز خانگی وجود دارد که از سوی زنان مورد استقبال قرار می گیرد.

در نوشتاری که در پیش رو دارید روش هایی که در حوزه پزشکی وجود دارد و نیز برخی از روش هایی که زیر مجموعه روش های خانگی محسوب می شود را معرفی خواهیم کرد.

علت گشاد شدن واژن

افزایش سن، عوامل موروثی، بارداری و زایمان طبیعی می توانند در گشاد شدن واژن و افتادگی بافت های داخلی آن نقش موثری بازی کنند اما خاصیت کشسانی خود را به طور دائمی از دست نمی دهد. از آنجا که بافت پوست واژن حاوی کلاژن می باشد، با گذشت زمان و از دست دادن سلول های کلاژن ساز نیز کاهش یافته و افتادگی بافت داخلی واژن آغاز می گردد. با افزایش سن بانوان، پوست واژن همچون سایر نقاط بدن کیفیت و شادابی خود را به مرور زمان از دست می دهد.

هزینه عمل واژینوپلاستی
بیشتر بدانید

برخی بر این باورند که در صورتی که واژن شل شود تا ابد شل باقی می ماند و راهی برای بازگرداندن به حالت قبلی نیست. این مورد حقیقت ندارد و راه های بسیار زیادی برای بازگرداندن سفتی و تنگ کردن واژن وجود دارد.

واژن خاصیت کشسانی دارد. بدین معنا که می تواند کشیده شود تا قابلیت دخول و یا خارج شدن جنین را داشته باشد. ولی زمان زیادی برای بازگشتن به حالت قبلی واژن مورد نیاز نیست. احتمال دارد که با بالا رفتن سن و سال یا زایمان کردن، واژن تا حدودی گشاد تر شود ولی به طور کلی واژن همانند یک آکاردئون و یا باند لاستیکی به حالت اولیه باز می گردد.

نزدیکی های بیش از حد هم می تواند باعث گشاد شدن واژن شوند. به خصوص قسمت مدخل ورودی واژن و پرینه دچار گشاد شدگی و شل شدن می شود و حالت سفتی عضلات را از دست می دهد.

خلاصه علل گشاد شدن واژن به شرح زیر است:

افزایش سن
تغییرات هورمونی
بارداری
زایمان های طبیعی
بارداری های متعدد
چاقی و لاغری مزمن
تغییر وزن ناگهانی

ورزش های سنگین و مکرر به خصوص وزنه برداری، دوچرخه سواری، پرش، پرتاب، دویدن های زیادی باعث شل شدن و افتادگی لگن و از دست دادن قدرت و استحکام لگن می شود.
همچنین افرادی که حساسیت های مکرر و عفونت های مکرر دارند این مورد می تواند باعث تغییر خاصیت کشسانی و خشکی واژن شود.
زنانی که بیشتر از یک بار زایمان به صورت طبیعی داشته اند به احتمال بیشتری به گشاد شدن واژن مبتلا می شوند.
همچنین با بالا رفتن سن و سال و با شروع 40 سالگی معمولاً به دلیل کاهش هورمون استروژن در بدن، زنان موارد زیر را تجربه می کنند که با آغاز دوران یائسگی این علائم تشدید می یابند.

باریک شدن دیواره واژن
اسیدیته کمتر
خاصیت کشسانی کمتر
خشکی واژن
درمان شلی واژن
با افزایش سن، زایمان های مکرر و یائسگی، واژن دچار افتادگی و شلی می شود که نیاز به درمان دارد. زیرا در غیر این صورت عوارضی از قبیل عفونت، بی اختیاری ادرار و.. برای فرد ایجاد می کند. درمان شلی واژن بر اساس میزان آن انجام می شود. در صورتی که شدید باشد، نیاز به جراحی دارد.

دکتر مژده نامداری، متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنیک های پزشکی آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان در زمینه مراقبت های قبل و حین بارداری می باشد.
جهت تماس و برقرای ارتباط می توانید با شماره 22884654-021 تماس حاصل فرمایید.
صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

 

تنگ کردن واژن: نحوه سفت کردن دیواره های واژن
بیشتر بدانید

 

تکنیک های تنگ کردن واژن

جراحی پرینورافی

یکی از روش های تنگ کردن واژن، جراحی پرینورافی است. پرینورافی نوعی روش تهاجمی (جراحی) است که در بیمارستان انجام می شود. این جراحی تحت بیهوشی انجام می شود و حدود یک ساعت به طول می انجامد. نیاز به آنتی بیوتیک وریدی دارد و در برخی موارد لازم است بیمار تا در بیمارستان بستری شود و ریکاوری طولانی دارد.

واقعیت این است که این روش بیشتر با هدف ترمیم ناحیه پرینه انجام می شود اما در صورتی که زنان حساسیت هایی در زمینه میزان حالت ارتجاعی واژن خود داشته باشند، پزشکان می توانند در جنب انجام اقدامات پرینورافی تکنیک هایی برای تنگ کردن واژن بکار گیرند.

مثلا در مواردی از لیزر های مختلف برای تنگ کردن واژن استفاده می کنند که تا حد زیادی در این زمینه ثمر بخش خواهد بود.

واژینوپلاستی

روند انجام واژینوپلاستی بدین قرار است که ابتدائا از بی حس کنندهای موضعی استفاده می کنند. بعد از آن که محل بی حس شد با برش هایی که در نواحی خاصی از واژن ایجاد می کنند می توانند دیواره واژن را به هم نزدیک کنند. بعد از این اقدامات باید بخیه هایی زده شود که دیواره به حالت ثابتی باقی بماند.( در اصطلاح جوش بخورد).

برای بخیه کردن و جوش دادن محل برش ها از دو روش می توانند کمک بگیرند ابتدا اینکه از نخ های بخیه جاذب استفاده کنند. بعد از مدت زمانی کوتاه این محل بخیه ها بهبود پیدا می کنند و نخ ها جذب بدن می شوند. اما روش دومی که بسیاری از پزشکان از ان کمک می گیرند لیزر درمانی است. لیزر هایی که این رو ها وجود دارد تا جد زیادی در بخش تن گ کردن واژن توانسته است موفق عمل کند. ازاین رو بهترین جراح زیبایی زنان از این ابزار برای تنگ کردن واژن کمک می گیرد.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب