دکتر مژده نامداری / بارداری و زایمان / بررسی علائم و دلایل ناباروری
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

بررسی علائم و دلایل ناباروری

بررسی علائم و دلایل ناباروری

اگر به مدت یک سال رابطه جنسی بدون پیشگیری داشته باشید  و بارداری اتفاق نیفتد ناباروری محسوب می شود. علت ناباروری می تواند از خانم یا آقا باشد و یا به دلیل چند علت که مانع از باروری می شوند. امروزه روش های درمانی و بی خطر زیادی برای درمان ناباروری وجود دارد. در این مقاله به بررسی دلایل ناباروری می پردازیم.

بررسی علائم و دلایل ناباروری

بررسی علائم و دلایل ناباروری

علائم ناباروری :

اگر یک سال بگذرد و زوجی بدون استفاده از ابزار پیشگیری باردار نشوند این اتفاق مهم ترین علامت برای تشخیص ناباروری است. اما ممکن است علائم دیگری هم دیده شود. گاهی اوقات خانم هایی که ناباروری دارن دوره های قاعدگی نامنظمی دارند. همچنین در مردانی که ناباروری دارند ممکن است مشکلات هورمونی دیده شود. این مشکلات خود را به صورت مشکل در رویش مو و مشکلات جنسی نشان می دهند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید :

  • کسانی که سن بالای 35 سال دارند و با وجود عدم پیشگیری با گذشت 6 ماه باردار نشده اند ؛
  • افرادی که بیش تر از 40 سال سن دارند ؛
  • دوره های قاعدگی نامنظم ؛
  • تجربه دوره های قاعدگی بسیار دردناک ؛
  • ابتلا به آندومتریوز یا بیماری التهابی لگن ؛
  • تجربه چندین مورد سقط جنین ؛
  • برای بیماری سرطان تحت معالجه هستید.

دلایل ناباروری :

برای اینکه بارداری رخ دهد تمام مراحل تخمک گذاری و لقاح به درستی باید انجام شود. بعضی دلایل ناباروری در بدو تولد در خانم ها وجود دارند و بعد بروز پیدا می کنند. دلایل ناباروری می تواند از دو نفر یا یکی از آن ها باشد.

  • در یک سوم موارد مشکلات ناباروری از سوی مرد است ؛
  • در یک سوم موارد مشکلات ناباروری مربوط به زن می باشد ؛
  • در یک سوم باقی مانده ممکن است مشکلات هم از سوی زن باشد و هم از سوی مرد و یا اینکه علت خاصی یافت نشود.
پایپل بیوپسی یا کورتاژ تشخیصی چیست؟
بیشتر بدانید

عوامل خطر در ناباروری :

بسیاری از دلایل ناباروری هم در زن ها و هم در مردها یکسان می باشد. این دلایل به شرح زیر می باشند :

  • سن : توانایی باروری خانم ها با افزایش سن کم می شود. به ویژه وقتی سنشان بیش تر از 35 سال می شود. بعد از 37 سالگی هم شیب کاهش این توانایی قابل ملاحظه است. در زنان مسن تر علل ناباروری بیش تر به علت پایین آمدن کیفیت تخمک ها می باشد. همچنین مشکلات سلامتی فرد هم در باروری تاثیر می گذارد. ممکن است در مردانی که بیش تر از 40 سال سن دارند قدرت باروری کم تر از سن های پایین تر باشد.
  • مصرف دخانیات : یکی دیگر از دلایل ناباروری در خانم ها و آقایان استفاده از دخانیات و ماری جوانا می باشد. همچنین سیگار کشیدن باعث میشه تاثیر درمان ناباروری کم شود. سقط جنین در خانم هایی که سیگار می کشند بیش تر دیده می شود. همچنین سیگار کشیدن اختلالات نعوظ را در مردان ایجاد می کند و تعداد اسپرم در مردان را کاهش می دهد.
  • مصرف الکل : مصرف الکل هم در ناباروری تاثیر دارد. مصرف زیاد الکل تعداد اسپرم و تحرک آن ها را کاهش می دهد.
  • اضافه وزن : زندگی بدون تحرک همراه با اضافه وزن باعث می شود احتمال ناباروری در خانم ها افزایش پیدا کند. در مردان هم ممکن است در اثر چاقی تعداد اسپرم کاهش پیدا کند.
  • ورزش : عدم تحرک و ورزش نکردن احتمال چاقی رو بالا می برد که به دنبال آن احتمال ناباروری افزایش پیدا می کند. گاهی مشکلات تخمک گذاری در خانم هایی که اضافه وزن ندارند و فعالیت سنگین می کنند هم بروز پیدا کند.

خانم دکتر مژده نامداری در زمینه ناباروری و درمان آن دارای تجربه و تخصص هستند. برای مشاوره و درمان می توانید به ایشان مراجعه کنید. راه های ارتباط با ایشون و آدرسشان در ادامه ذکر می شود.

معرفی بیماری هایی که باعث نازایی می شود
بیشتر بدانید

آدرس : تهران، شریعتی، بالاتر از میرداماد، روبروی متروی شریعتی، جنب پمپ بنزین، کوچه شواری، ساختمان رازی، طبقه٣، واحد ١٢

شماره تماس : 02122884654

                  09374053325

اینستاگرام : dr.mojdehnamdari

ایمیل : info@drnamdari.ir

کلام آخر :

در این مقاله سعی کردیم دلایل ناباروری را توضیح دهیم و گامی برای بالا بردن اطلاعات و سلامت جامعه برداشته باشیم. در صورت داشتن مشکلات ناباروری می توانید به خانم دکتر مژده نامداری مراجعه کنید.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب