مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

عمل پرینورافی چیست؟

عمل پرینورافی چیست؟

پرینورافی را می توان یک جراحی ترمیمی و زیبایی دانست که در آن برگردندان سایز دهانه واژن به وضعیت قبل انجام می شود. و این کار سبب بهبود کیفیت رابطه جنسی می گردد. در ادامه مقاله عمل پرینورافی چیست؟ ویدیوی توضیحات خانم دکتر نامداری در خصوص عمل پرینورافی را مشاهده کنید

عمل پرینورافی چیست؟

داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در رابطه با هر بیماری را می توان، یکی از مسائل مهم جهت درمان آن به شمار آورد. این امر در رابطه با عمل جراحی پرینوگرافی یا پرینو پلاستی نیز صدق می کند. پرینه perineum به نواحی بین مقعد و ناحیه تناسلی اطلاق می گردد و یک لغت فرانسوی می باشد. پارگی پرینه در خانم هایی که تجربه زایمان طبیعی را دارند، امری عادی محسوب می گردد. پارگی پرینه دارای درجات مختلفی بوده و درمان خود به خودی آن در بسیاری از موارد وجود دارد. اما از آنجا که این مسئله در برقراری رابطه جنسی نقش مؤثری را ایفا می کند، از این رو، نیاز به انجام عمل جراحی پرینورافی در برخی موارد وجود دارد.

 

به توصیه خانم دکتر مژده نامداری، جراحی پرینورافی مناسب افرادی است که دارای مشکلات زیر هستند:

در این پادکست صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص مراجعینی که احساس گشادی در واژن، احساس وجود توده در واژن، مشکلات ادراری، احساس گشادی در حین رابطه و عدم لذت جنسی و ... دارند. پس از معاینه و بررسی به این مراجعین عمل پرینورافی را پیشنهاد می کند.
  1. عدم رضایت خود فرد و شریک جنسی آن از تنگی واژن
  2. خانم هایی با تجربه زایمان های طبیعی متعدد
  3. خانم هایی با مشکل افتادگی مثانه و واژن
  4. افراد دارای مشکل در ارگاسم جنسی
  5. بانوانی که با گشاد شدن واژن به علت افزایش سن مواجه اند.

دانش و تخصص پزشک در این عمل جراحی را می توان همچون سایر اعمال جراحی، مهمترین فاکتور بهبودی آن به شمار آورد. چرا که یکی از عوامل دردناک در برقراری رابطه جنسی، تنگی بیش از اندازه واژن می باشد.

همه چیز درباره جراحی پرینورافی واژن
بیشتر بدانید

پرینه چیست و ناحیه پرینه زنان کجاست

پرینه چیست

ناحیه پرینه در زنان (perineum)، ناحیه‌ای بین واژن و مقعد است. این ناحیه به عنوان پرینه شناخته می‌شود و در انتهای واژن و قبل از مقعد قرار دارد. از لحاظ آناتومی، پرینه یک ناحیه لوزی شکل است که در طول دوران بارداری و زمان زایمان نقش مهمی در توانایی کشسانی و انعطاف پذیری دارد. اگر عضلات این ناحیه به خوبی تقویت نشوند، ممکن است در زمان زایمان طبیعی توانایی کافی در مقابل فشار سر کودک برای خروج را ارائه ندهند، که می‌تواند منجر به پارگی در این ناحیه شود.

آشنایی با جراحی پرینورافی

جراحی پرینورافی را می توان یکی از روش های جراحی زیبایی واژن محسوب کرد. پرینه برگرفته از یک لغت فرانسوی بوده و در واقع محل آن میان بخش ورودی ناحیه تناسلی و مقعد است. گشادی و شل شدگی واژن در بانوان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی در زندگی زناشویی همچون رابطه جنسی بلند مدت، زایمان های طبیعی مکرر و همچنین کهولت سن رخ دهد. پاره شدن پرینه یک مسئله بدیهی در زایمان طبیعی می باشد و مقدار پارگی آن دارای درجات مختلفی بوده و درمان آن نیز امکانپذیر است.  این مسئله در تماس جنسی افراد نقشی اساسی داشته و در صورت زیاد بودن شدت آسیب دیدگی، انجام جراحی پرینورافی توصیه می شود.

عکس عمل پرینورافی

عکس عمل پرینورافی

در روش تنگ کردن واژن با پرینورافی، اقدام به بازگرداندن اندازه دهانه واژن به وضعیت پیش از آسیب دیدگی می شود و به عنوان یک جراحی ترمیمی و زیبایی به شمار می رود و می تواند سبب افزایش و بهبود کیفیت روابط زناشویی گردد.

عمل جراحی پرینورافی چه مدت زمانی به طول می انجامد؟

کوتاهی مدت زمان عمل جراحی پرینورافی را می توان از دیگر مزایای این روش محسوب کرد. امکان انجام این عمل جراحی هم با بیهوشی و هم با بی حسی موضعی وجود دارد و نهایتاً 1 ساعت زمان می برد. همچنین افراد قادر به از سرگیری فعالیت های روزانه خود پس از مدت زمان کوتاهی خواهند بود. جراحی پرینورافی عوارضی از قبیل خونریزی را در پی نداشته و به کشیدن بخیه هم احتیاجی ندارد.

همه چیز در خصوص جوانسازی واژن
بیشتر بدانید

زمان مناسب انجام عمل پرینورافی

از دیگر مزایای جراحی پرینورافی، امکان انجام آن بلافاصله پس از زایمان خواهد بود، البته می توان به انجام آن در زمان دیگری به عنوان عمل زیبایی پرداخت، همچنین به صورت همزمان با عمل لابیاپلاستی نیز قابل انجام است.

زمان مناسب انجام عمل پرینورافی

پس از انجام عمل پرینورافی چه مراقبت هایی باید صورت گیرد؟

رعایت موارد توصیه شده توسط پزشک پس از انجام این عمل جراحی، سبب ایجاد نتایج رضایت بخش خواهد شد.

در این پادکست صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص مراقبت های پس از انجام عمل پرینورافی برای گرفتن بهترین نتیجه توضیح می دهد.
  1. استراحت بعد از جراحی به مدت 1 هفته
  2. تمیز و خشک نگه داشتن محل جراحی
  3. مصرف سر وقت داروهای تجویز شده توسط جراح زیبایی زنان
  4. پرهیز از انجام فعالیت هایی که کشیدگی ناحیه واژن را به همراه دارند.
  5. خودداری از برقراری رابطه جنسی به مدت 8-6 هفته
  6. مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر جهت جلوگیری از یبوست

 

 

پرسش و پاسخ پرینورافی

  • آیا بیماران آلوده به ویروس HPV از نوع 16 می ‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند؟

    اگر شخص مبتلا به ویروس اچ پی وی است، قبل از جراحی، باید به دنبال درمان آن باشد و پس از برطرف شدن مشکل، سپس اقدام به جراحی نماید.

  • آیا خانم هایی که دارای التهاب دهانه رحم و یا کیست آندومتریوز می باشند، می توانند عمل پرینورافی را انجام دهند؟

    ابتدا باید التهاب دهانه رحم به طور دقیق بررسی شود. همچنین بیمار باید از لحاظ ویروس HPV چک گردد. برای این منظور، انجام آزمایش کولپوسکوپی و تکه برداری ضروری می باشد تا پزشک متوجه شود که مشکل جدی نیست و نهایتاً با لیزر التهاب یا زخم برطرف می‌ شود. کیست آندومتریوز نیز ربطی به این عمل ندارد و باید جداگانه درمان شود.

  • چه افرادی می توانند از عمل پرینورافی استفاده کنند؟

    معمولا پرینورافی برای آن دسته از کسانی که دچار آسیب ‌دیدگی بافت پرینه و یا تروما هستند، به کار می‌ رود که اثربخشی زیادی دارد. علاوه بر آن، جهت برطرف نمودن چروک های اطراف پرینه نیز تأثیرگذار است.

  • آیا عمل پرینورافی سبب تنگ شدن واژن می شود؟

    باید بدانید که در این عمل فقط حدود سه سانتی متر ابتدای واژن تنگ می شود تا بافت پرینه و نواحی اطراف آن از لحاظ ظاهری، زیبا و طبیعی به نظر آید. در واقع جهت تنگ کردن کل واژن روش ‌های دیگری وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

  • پرینورافی چه تاثیری در جوانسازی دارد؟

    در حقیقت این عمل جراحی یکی از عمل های موفق در زمینه بازگشت ظاهر تناسلی فرد به دوران باکرگی می باشد که نقش به سزایی در بهبود زیبایی ناحیه تناسلی فرد دارد.

  • جراحی پرینورافی چقدر هزینه دارد؟

    اصولا هزینه این عمل برای هر فرد متغیر می باشد. در حقیقت هزینه دقیق بعد از معاینه دقیق شخص توسط پزشک تعیین می گردد.

  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

دسته ها: پرینورافی
برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب