دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / روشن کردن واژن / بهترین روش سفید کردن بیکینی + مشاوره صوتی دکتر نامداری
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

بهترین روش سفید کردن بیکینی + مشاوره صوتی دکتر نامداری

بهترین روش برای سفید کردن واژن + مشاوره صوتی دکتر نامداری

تیره شدن ناحیه تناسلی یک مشکل زیبایی تناسلی است که بیماران را از نظر روانی تحت تاثیر قرار می دهد. علل مختلف ژنتیکی در تیرگی دستگاه تناسلی وجود دارد. در این مقاله به موضوعاتی از قبیل «علل تیره شدن ناحیه تناسلی، روش های درمانی، جلوگیری از تیرگی ناحیه تناسلی چه باید کرد» پرداخته شده است. علاوه بر این، لیزر درمانی بهترین روش سفید کردن بیکینی نیز توضیح داده شده است. تیرگی ناحیه تناسلی به نام‌های «تیره شدن ناحیه تناسلی»، «هیپرپیگمانتاسیون» یا «تغییر رنگ دستگاه تناسلی» نیز شناخته می‌شود.

رنگ پوست چگونه تشکیل می شود؟

مشاوره دکتر نامداری درباره سفید کردن پوست را در این پادکست می شنویم.

رنگ پوست تحت تأثیر دو عامل مختلف است که از نظر ژنتیکی ذاتی هستند و متعاقباً با تجمع ایجاد می شوند. “ملانین” که مهمترین عنصر در تشکیل “پیگمانتاسیون” یعنی رنگ پوست است، توسط سلولهای پوست که ما آنها را “ملانوسیت” می نامیم ترشح می شود. ملانین رنگدانه ای در پوست است که از بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. سفید کردن پوست فرآیندی است که در آن افراد رنگدانه ملانین را در پوست کاهش می‌دهند تا پوست سفیدتری داشته باشند. کسانی که رنگ پوست تیره دارند ملانین بیشتری دارند. سلول‌های ملانوسیت که ملانین را تولید می‌کنند در انتهای لایه اپیدرمی پوست قرار دارند. گاهی اوقات تولید بیش از حد رنگدانه ملانین می تواند منجر به مشکلات مختلف هیپرپیگمانتاسیون شود.

علت تیرگی واژن چیست؟

تیره تر از حد طبیعی (هیپرپیگمانتاسیون) به دلیل ویژگی های ژنتیکی، مصرف دارو، بیماری های مزمن و دلایل هورمونی است. از جمله دلایل تیره شدن رنگ ناحیه تناسلی خارجی که به آن “فرج” می گوییم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

در این پادکست دکتر مژده نامداری درخصوص عوامل موثر در تیرگی بیکینی توضیح می دهند.
  • بارداری
  • ژنتیک و وراثت
  • نزدیک شدن به سن یائسگی
  • پوشیدن لباس زیر تنگ و چسبان و لباس زیر های نامرغوب و پلاستیکی
  • چاقی و سوء تغذیه ویتامین ها
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
  • کم کاری یا پرکاری تیروئید
  • استفاده زیاد از تیغ برای اصلاح
  • تعریق زیاد در ناحیه تناسلی
سوالات رایج درباره کربوکسی تراپی واژن در تهران
بیشتر بدانید

بهترین روش سفید کردن بیکینی چیست؟

امروزه روش های جدیدی برای رفع تیرگی بیکینی آمده است. ناحیه تناسلی پوست حساسی دارد پس باید با راهنمایی متخصص زنان بهترین روش برای درمان را انتخاب کنیم. روش های پزشکی برای درمان تیرگی واژن موارد زیر است:

کربوکسی تراپی

در این تکنیک از تزریق گاز دی اکسید کربن بانام علمی کربوکسی استفاده می شود. کربوکسی تراپی دربافت موجب بالا رفتن گردش خون، مویرگ سازی جدید و ایجاد تارهای کلاژن الاستین می شود. در اثرانجام کربوکسی تراپی بعلت هایپرکاپنی نسبت غلظت CO2 نسبت به O2، به نفع CO2 بالا می رود و در اثر پدیده BOHR اکسیژن از هموگلوبین جدا شده و باعث وازودیلاتاسیون عروقی شده  و منجر به افزایش اکسیژناسیون بافتی می شود. بهترین روش سفید کردن بیکینی کربوکسی تراپی است.

مزایا و نتایج ممکن از کربوکسی تراپی شامل:

  1. تحریک تولید کلاژن باعث تقویت بافت‌های واژن می‌شود.
  2. کربوکسی تراپی افزایش جریان خون به منطقه مورد درمان را تشدید می‌کند که می‌تواند به بهبود رطوبت و رفع خشکی واژن کمک کند.
  3. این روش به رفع چین و چروک و صاف شدن پوست هم کمک می کند.

رفع تیرگی با میکرونیدلینگ

 

در این پادکست دکتر مژده نامداری درباره روش کار میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ توضیح می دهند.

میکرونیدلینگ (Microneedling) یک روش زیبایی و درمانی است که به کمک یک دستگاه خاص به نام “دستگاه میکرونیدل” انجام می‌شود. این روش برای مشکلات مختلف پوستی مانند تیرگی واژن (Vaginal laxity) نیز به کار می‌رود. دستگاه میکرونیدل دارای سوزن‌های بسیار نازک می‌باشد. این سوزن‌ها به صورت متناوب و با فواصل کوتاه به بافت‌های واژن فشرده و وارد می‌شوند. این اعمال میکروآبراسیونی کوچک به بافت‌های واژن ایجاد می‌کنند و از این طریق ایجاد تحریک و استیمولاسیون برای تجدید ساخت بافت و افزایش کشسانی و تنش عضلات واژن می‌شود.

مزایای میکرونیدلینگ برای رفع تیرگی واژن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. میکرونیدلینگ می‌تواند به تجدید ساخت بافت‌های واژن کمک کند و از تغییرات ناخواسته در آن جلوگیری کند.
  2. افزایش و کشسانی واژن می‌تواند بهبود زندگی جنسی را ارتقاء دهد.
آنچه باید در مورد کربوکسی تراپی بدانید
بیشتر بدانید

رفع تیرگی واژن با مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش‌های مورد استفاده در زمینه زیبایی و درمان پوست است و به عنوان یکی از روش‌های رفع تیرگی واژن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مزوتراپی کوکتل های دارویی مانند مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد ضد پیری، به عمق پوست و بافت‌های واژن تزریق می‌شوند. این مواد توسط متخصصین پزشکی با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک به واژن تزریق می‌شوند. این تزریق‌ها معمولاً در لایه‌های عمیق‌تر پوست و بافت‌های زیرین انجام می‌شوند.

مزوتراپی به منظور رفع تیرگی واژن از مزوتراپی واژن (Vaginal Mesotherapy) نیز یاد می‌شود. این روش ممکن است به موارد زیر کمک کند:

  1. تزریق مواد مغذی به بافت‌های واژن می‌تواند به تجدید ساخت بافت‌ها کمک کند و عضلات واژن را افزایش دهد.
  2. مزوتراپی می‌تواند رطوبت پوست را افزایش دهد و باعث لطافت و نرمی پوست شود.
  3. با ادامه جلسات مزوتراپی، ممکن است تغییرات مثبت در تیرگی واژن ایجاد شود.

روشن کردن واژن با لیزر

در این پادکست دکتر مژده نامداری درباره سفید کردن واژن با لیزر توضیح می دهند.

درمان روشن کننده واژن با استفاده از فرکشنال لیزر به دلیل لایه برداری لایه بالایی پوست با اثر حرارتی لیزر بر روی بافت رخ می دهد. انرژی لیزر باعث تشدید تولید کلاژن و الاستین در بافت‌های واژن می‌شود. لیزرهای کیو سوئیچ لیزرهایی با طول موج بین 400 تا 1100 نانومتر هستند که مستقیماً رنگدانه ملانین را هدف قرار می دهند. برای این منظور از آن ها برای رفع خالکوبی، لکه های قهوه ای، لکه های مادرزادی، ملاسما، کک و مک و لکه های سنی نیز استفاده می شود. قبل از استفاده از لیزر، پارامترهای انرژی و شدت لیزر با توجه به رنگ پوست بیمار تنظیم می شود.

چه افرادی نمی توانند از روش های سفید کردن بیکینی استفاده کنند؟

بهترین روش برای سفید کردن واژن

  • وجود عفونت تناسلی باکتریایی یا ویروسی ( تبخال یا زگیل تناسلی)
  • سرطان دستگاه تناسلی
  • دوران بارداری یا شیردهی
  • اختلال در سیستم ایمنی
  • تاریخچه کلوئید
  • بیماری اسکلرودرمی
  • سابقه پرتودرمانی سنگین
کربوکسی تراپی و مراقبت از پوست صورت
بیشتر بدانید

آمادگی لازم پیش از انجام سفید کردن واژن چیست؟

پزشک متخصص ابتدا باید اطمینان پیدا کند که شما عفونت باکتریایی و یا ویروسی ندارید. همچنین از 48 ساعت قبل اصلاح ناحیه مورد نظر را انجام دهید و دوش بگیرید. در روز عمل از پوشیدن شلوار و لباس زیر چسبان خودداری کنید.

مراقبت های بعد از روشن کردن ناحیه تناسلی

پس از انجام هر کدام از روش های بالا، ممکن است برای چندین روز سوزش، خارش داشته باشید. کرم ها و داروهای داده شده بعد از عمل این روند را راحت تر می کند. کرم های تسکین دهنده و مرطوب کننده های حاوی کلاژن نیز ممکن است توصیه شوند. نتایج درمانی به طور متوسط یک ماه پس از عمل مشاهده می شود. یک جلسه ممکن است در اکثر مواقع کافی باشد، اما در صورت لزوم می توان 2-4 جلسه دیگر را هر 1-2 ماه انجام داد. بهتر است به مدت 3 تا 5 روز از آمیزش جنسی و فعالیت های سنگین پرهیز کنید. ناحیه درمان را تمیز و خشک نگه دارید و از لباس زیر گشاد و نخی استفاده کنید. از رفتن به محیط هایی همچون وان، استخر و سونا، جکوزی بپرهیزید.

آیا روشن کردن واژن با درمان های خانگی موثر هستند؟

در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری درخصوص راهکار های خانگی سفید کردن بیکینی و زیر بغل توضیح می دهند.

در جواب بهترین روش سفید کردن واژن درمان های پزشکی است که جواب بهتر و دائمی می گیرید. راهکار های خانگی رفع تیرگی بیکینی مانند استفاده از صابون پاپایا، آبلیمو، ماست و یا خمیردندان تاثیر چندانی بر روی سفید کردن بیکینی ندارد. ما هیچگونه ماسکی را نه بر روی صورت و نه حتی برای روشن کردن پوست توصیه نمی کنیم. زیرا ممکن است نتیجه عکس بدهد. درمان های دارویی و کرم های سفید کننده که تولید ملانین در پوست می کنند زیر نظر متخصص در کنار درمان های پزشکی می تواند کمک کننده باشد.

رفع تیرگی لابیاها به چه اقداماتی نیاز دارد؟
بیشتر بدانید

سوالات متداول درباره روشن کردن واژن

  • آیا رفع تیرگی واژن با جوش شیرین موثر است؟

    بسیاری معتقدند که استفاده از جوش شیرین باعث سفید کردن واژن می شود اما در کوتاه مدت شاید یک درمان خانگی و بی خطر باشد و باکتری های بیماری زا را از بین ببرد اما استفاده از آن در بلند مدت موجب برهم خوردن تعادل PH واژن شده باکتری های مفید آن را از بین می برد و باعث خشکی واژن می شود.

  • از چه سنی می توان برای سفید کردن واژن اقدام کرد؟

    سفید کردن واژن بعد از رسیدن به سن بلوغ انجام می شود و حتی دختران باکره نیز می‌توانند واژن خود را سفید کنند.

  • عوارض روشن کردن ناحیه تناسلی چیست؟

    در طول درمان سفید کردن ناحیه تناسلی، به خصوص اگر انرژی لیزر در سطح بالایی تنظیم شده باشد، عوارضی مانند سوختگی، ایجاد اسکار و تیره شدن رنگ به دلیل هایپرپیگمانتاسیون پس از التهابی می تواند ایجاد شود. به همین دلیل درمان های لیزر و بلیچینگ ناحیه تناسلی باید توسط پزشکان مجرب در این زمینه انجام شود. پس از اینکه قدرت لیزر متناسب با بافت بیمار تنظیم شد، نتایج حاصل از انجام عمل کاملاً خوشایند است.

  • آیا روشن کردن بیکینی با لیزر باعث ناباروری می شود؟

    خیر اینطور نیست. عمق نفوذ نور لیزر به پوست کمتر از 1 میلی متر است. مطلقاً هیچ امکانی برای رسیدن به رحم یا تخمدان وجود ندارد. به همین دلیل است که هرگز باعث ناباروری نمی شود. این عمل را می توان به راحتی برای افراد باکره یا مجرد اعمال کرد.

  • هزینه های درمان روشن کردن واژن چقدر است؟

    هزینه های درمان وایتینگ ناحیه تناسلی با توجه به ساختار پوست فرد، ناحیه استفاده و تعداد جلسات متفاوت است. برند لیزر استفاده شده نیز در هزینه ها موثر است.

  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب