دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / لابیاپلاستی / لابیاپلاستی با آر اف سرجیکال + مزایا لابیاپلاستی با RF
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

لابیاپلاستی با آر اف سرجیکال + مزایا لابیاپلاستی با RF

لابیاپلاستی با آر اف سرجیکال + مزایا لابیاپلاستی با RF

ناحیه تناسلی خانم‌ها از دو بخش اصلی داخلی و خارجی تشکیل شده است. جراحی لابیاپلاستی عمدتاً بر روی ناحیه تناسلی خارجی انجام می‌شود. ناحیه تناسلی خارجی از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • لابیا ماژور (Labia Majora): این بخش از ناحیه تناسلی خارجی درختی از رویش مو دارد و به عنوان “لب‌های بزرگ” نیز شناخته می‌شود.
  • لابیا مینور (Labia Minora): لابیا مینور به عنوان “لب‌های کوچک” شناخته می‌شود و قسمت گوشتی و داخلی ناحیه تناسلی خارجی را تشکیل می‌دهد.

اگر از ظاهر لابیای خود راضی نیستید، انجام لابیاپلاستی می تواند به شما کمک کند احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و سلامت جنسی خود را بهبود بخشید. لابیاپلاستی معمولاً به عنوان یک عمل سبک انجام می شود، به این معنی که شما مجبور نیستید یک شب در بیمارستان بمانید. در این روش برش های کوچکی ایجاد می شود تا هر گونه پوست اضافی از بین برود. لابیاپلاستی تنها با جراحی انجام نمی شود، یک نسخه غیر جراحی از لابیاپلاستی وجود دارد که از لیزر یا تجهیزات فرکانس رادیویی یا همان دستگاه آر اف برای تغییر ظاهر لابیای شما استفاده می کند. بنابراین، بسته به تشخیص پزشک و معاینه شرح حال شما امکان انتخاب هرکدام از این روش ها برایتان امکان پذیر است.

دستگاه آر اف سرجیکال چیست؟ (RF Surgical)

به جای استفاده از ابزارهای جراحی مانند چاقوی جراحی، پزشک از یک دستگاه مجهز به الکترودهای فرکانس رادیویی (Radiofrequency Labiaplasty) استفاده می کند. این الکترودها فرم ملایمی از گرما را به ناحیه مورد نظر اعمال می کنند. در این فناوری، دو الکترود به یکدیگر متصل می‌شوند. یکی از این الکترودها به عنوان الکترود فعال عمل می‌کند و بسیار کوچک‌تر از دیگری است؛ و الکترود دیگر به عنوان پروب عمل می‌کند.

دستگاه آر اف سرجیکال

الکترود فعال اغلب از جنس رسانا تهیه می‌شود و به نزدیک‌ترین نقطه به محل انجام کار روی بدن بیمار قرار می‌گیرد. جریان الکتریکی از داخل این الکترود به صورت پروبی عبور می‌کند؛ زیرا مقطع این پروب به نسبت کوچک‌تر از سطح مقطع الکترود فعال است، ایجاد اختلاف در چگالی جریان و به دنبال آن گرما و تخریب بافت زیر الکترود فعال می‌شود. فناوری الکتروسرجری RF، نسبت به عمل جراحی و لیزر برش دقیق‌تری ایجاد می‌کنند، به بافت سالم آسیب نمی‌زنند، درد و خون‌ریزی کم‌تری ایجاد می‌کنند و در نهایت اسکار کم‌تری به جا می‌گذارد.

چه افرادی می توانند از لابیاپلاستی با آر اف استفاده کنند؟

در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص عوامل انجام عمل لابیاپلاستی توضیح می دهند.

زیبایی ناحیه تناسلی نسبی است و بستگی به نژاد، سن، و عوامل فردی دارد. لابیاها در اندازه و شکل متفاوتی در افراد ممکن است دیده شوند. با این حال، برخی اوقات لابیاها ممکن است به طور غیرطبیعی بزرگ، چین و چروک داشته باشند یا نامتقارن و تیره رنگ باشند که این موارد می‌تواند برای افراد مشکلات زیبایی، بهداشتی، و حتی در روابط جنسی نارضایتی ایجاد کند. افرادی که با این مشکلات روبرو هستند ممکن است با پوشیدن لباس‌های تنگ و نامناسب نیز اذیت شوند. به همین دلیل، برخی از افراد به جراحی لابیاپلاستی به عنوان یک راهکار برای بهبود این مشکلات زیبایی و بهداشتی روی می‌آورند و به جراح زیبایی زنان مراجعه می‌کنند.

چگونه می توان عدم تقارن لب های لابیا را اصلاح کنیم؟
بیشتر بدانید

مزایا لابیاپلاستی با دستگاه آر اف

هدف اصلی این روش غیر جراحی افزایش تولید طبیعی کلاژن و الاستین در پوست است. فناوری فرکانس رادیویی نشان داده است که در تحریک فیبروبلاست‌ها مؤثر است، که به بدن شما اجازه می‌دهد به طور طبیعی بافت ناحیه لبی را سفت و منقبض کند. مزایای زیادی برای لابیاپلاستی با آر اف سرجیکال وجود دارد. برخی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در میان زنان، جای زخم و مدت زمان دوره نقاهت است. در لابیاپلاستی با آر اف محدودیت های کمتری در مورد فعالیت بدنی و رابطه جنسی وجود دارد در حالی که لابیاپلاستی با جراحی یک دوره نقاهت قابل توجه دارد.

 

یکی دیگر از مزایای قابل توجه لابیاپلاستی با RF، مدت زمان انجام آن است. بسته به نوع تجهیزات مورد استفاده و نتایجی که می‌خواهید به دست آورید، تکمیل هر جلسه کمتر از نیم ساعت طول می کشد. می توانید بعد از آن به خانه رفته و نگران بستری شدن در بیمارستان، خونریزی، تورم و ناراحتی قابل توجه نباشید. بنابراین، لابیای شما پس از بهبودی نشانه ای از این عمل نخواهد داشت. برای زنانی که نگران جای زخم و عفونت هستند، این یکی از بهترین جایگزین‌ها برای اصلاح لابیا می باشد.

چون لبیاهای زنانه دارای عروق و عصب‌های حساسی هستند، استفاده از لیزر RF به پزشک این امکان را می‌دهد که بافت‌ها را تغییر دهد و به شکل دلخواه تنظیم کند بدون ایجاد آسیب به عروق و عصب‌ها. لابیاپلاپلاستی با آر اف در بهترین حالت ممکن لابیاها را برش داده و تقارن بسیار خوبی در ناحیه تناسلی ایجاد میکند.

نحوه انجام و مدت زمان لابیاپلاستی با آر اف سرجیکال

قبل از عمل، ناحیه تناسلی باید به طور کامل تمیز شده و آماده‌سازی‌های لازم انجام شود. عموماً از بی حسی موضعی استفاده می‌شود. سپس با دستگاه آراف با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا (بیش از 4.00 مگاهرتز) با حرارتی تا 45 درجه برای تنظیم بافت‌های لب استفاده می‌شود. مدت زمان جراحی لابیاپلاستی با آر اف کمتر از نیم ساعت طول می کشد. در این روش بسته به شرایط بیمار به چند جلسه برای درمان نیاز دارد.

در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص لابیاپلاستی با دستگاه آر اف توضیح می دهد. که چه کسانی می توانند عمل لابیاپلاستی را با دستگاه آر اف انجام دهند.
  1. بخش اول پادکست
  2. بخش دوم پادکست
سوالات رایج درباره درمان شل شدگی واژن با RF هیگز در تهران
بیشتر بدانید

اقدام‌های قبل از انجام لابیاپلاستی با آر اف

در ابتدا شما باید مورد معاینه پزشک متخصص و جراح زنان قرار بگیرید. انجام آزمایش هایی که پزشک تجویز کرده است امری ضروری است. پزشک باید مطمئن باشد شما عفونت، زگیل تناسلی، عادت ماهیانه و تبخال نداشته نباشید. همچنین پیش از عمل داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند مانند آسپرین را قطع کنید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه عمل لابیاپلاستی با دستگاه آر اف و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

مراقبت‌های بعد از عمل لابیاپلاستی

چه در روش جراحی لابیاپلاستی کلاسیک و چه در عمل با دستگاه آر اف رعایت برخی نکات امری ضروری است تا نتیجه دلخواه میسر شود. بیمار باید مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرد:

  • برقراری رابطه جنسی: بعد از انجام لابیاپلاستی باید از رابطه جنسی تا یک ماه خودداری کنید. زیرا ممکن است بخیه ها باز شود. همچنین به مدت دو روز استحمام نکنید.
  • عدم فعالیت های سنگین: تا زمانی که لابیا ترمیم شود انجام فعالیت های سنگین و انجام ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، موتور سواری تا 6 هفته ممنوع می باشد.
  • مصرف دارو: استفاده از داروها و کرم های ترمیمی که پزشک تجویز می کند در روند بهبودی شما بسیار موثر خواهد بود. ممکن است بعد از عمل خارش و سوزش داشته باشید که امری طبیعی است. در صورتی که خارش با درد و عوامل تورم همراه بود مجدد باید تحت معاینه پزشک خود قرار بگیرید.
در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری متخصص زنان، زایمان و نازایی در خصوص مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی توضیح می دهند.

چه اشخاصی نمی‌توانند از روش لابیاپلاستی با RF استفاده کنند؟

لابیاپلاستی با RF  ممکن است برای بسیاری از افراد مناسب باشد، اما برخی از اشخاص ممکن است نتوانند از این روش بهره‌ برند. برخی از اشخاصی که نمی‌توانند از لابیاپلاستی با RF استفاده کنند عبارتند از:

  1. افرادی که دارای عفونت‌های پوستی در منطقه لب‌ها یا مشکلات قلبی، عروقی، یا دیگر مشکلات پزشکی مشابه هستند.
  2. زنانی که در دوران بارداری هستند یا تازه وضعیت شیردهی خود را دارند، باید از لابیاپلاستی با RF خودداری کنند. زیرا امکان دارد که با تغییرات هورمونی سایز لابیاها تغییر یابد.
  3. افراد زیر 18 سال نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. زیرا افزایش اندازه لابیا مینور در دوران بلوغ به علت تغییرات هورمونی رخ می‌دهد و پس از اتمام این دوره، به حالت اولیه خود باز می‌گردد.
آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟
بیشتر بدانید

انجام لابیاپلاستی همزمان با زایمان امکان پذیر است؟

لابیاپلاستی را میتوان همزمان با عمل هایی مانند پرینورافی و… انجام داد اما با زایمان خیر. مادران باردار که از ظاهر لابیاهای خود ناراضی هستند و می‌خواهند عمل زیبایی ناحیه تناسلی خود را همزمان با زایمان انجام دهند در دوران بارداری، تغییراتی در ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود، که ممکن است شامل تورم در مخاط واژن و حتی لابیاها باشد. از این رو، انجام هر نوع برش یا جراحی در این زمان می‌تواند عوارضی نظیر خونریزی و عفونت را افزایش دهد. همچنین بعد از زایمان طبیعی، نیاز به مراقبات و داروهای خاصی برای تسریع در فرآیند بهبودی و بازگشت ناحیه تناسلی به حالت عادی وجود دارد، که همزمانی آن با مراقبات پس از زایمان ممکن است برای خانم‌ها مشکل‌ساز شود. به علاوه، طی فرآیند زایمان لابیاها ممکن است تحت کشیدگی قرار بگیرند و حتی ممکن است به صورت مختصری آسیب ببینند. از این رو، بهتر است یک فاصله زمانی مناسب (حدود 2 تا 3 ماه) بین زمان زایمان (چه طبیعی و چه سزارین) و انجام عمل لابیاپلاستی وجود داشته باشد.

تفاوت لابیاپلاستی با آر اف و روش جراحی چیست؟

در جدول زیر تفاوت های لابیاپلاستی با آر اف و روش جراحی را به مختصر وارد کردیم. توضیحات نشان می دهد که استفاده از روش RF گزینه بهتری برای کوچک کردن سایز لابیا است. به این دلیل که هم دوره نقاهت کمتری دارد و هم میزان درد و عوارض بعد از عمل نیز کمتر است. همچنین علاوه بر تغییر سایز لابیا، به تدریج به جوان سازی و تولید کلاژن پوست هم کمک می کند.

 

ردیف

لابیاپلاستی با دستگاه آر اف لابیاپلاستی با جراحی

1

دوره نقاهت كمتری دارد

دوره نقاهت بیشتری دارد

2 زخم و جراحات كمتری دارد

زخم و جراحات بیشتری دارد

3

عوارض کمتری دارد

عوارض بیشتری دارد

4

به دلیل پایین بودن گرما آسیب بافتی کمتری دارد  آسیب بافتی بیشتری دارد

5

مدت عمل کوتاه‌تری دارد

مد عمل طولانی‌تری دارد

6

به دلیل استفاده از آر اف برش بافتی ظریف‌تری دارد

برش بافتی به ظرافت استفاده از RF نیست

7 به دلیل فرکانس رادیویی بافت لابیا سفت می شود

موجب جوان سازی در طول زمان نمی شود

8 خونریزی کمتری دارد

خونریزی بیشتری دارد

5 دلیل پزشکی که چرا زنان تحت عمل جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند
بیشتر بدانید

سوالات متداول عمل لابیاپلاستی با آر اف

  • آیا بیماران آلوده به ویروس HPV از نوع 16 می ‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند؟

    اگر شخص مبتلا به ویروس اچ پی وی است، قبل از جراحی، باید به دنبال درمان آن باشد و پس از برطرف شدن مشکل، سپس اقدام به جراحی نماید.

  • آیا عمل پرینورافی را میتوان با لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله، همزمان با این عمل میتوان عمل پرینورافی، واژینوپلاستی را انجام داد. بعضی افراد همزمان با این جراحی تقاضای تزریق چربی و یا ژل به ناحیه لابیاماژور را دارند که قابل انجام است.

    در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص جراحی های دیگر همزمان با لابیاپلاستی توضیح می دهند
  • ممکن است قسمت های لب بعد از جراحی لابیاپلاستی دوباره ظاهر شوند؟

    خیر، بهبودی دائمی است و بافت های برداشته شده هرگز دوباره رشد نمی کنند. لابیاپلاستی یک عمل یک‌باره و طولانی‌مدت است. باید بدانید بچه دار شدن بعد از عمل ممکن است بر لابیاپلاستی شما تأثیر بگذارد.

  • آیا عمل لابیاپلاستی عوارض خطرناکی دارد؟

    خیر، این عمل اگر توسط پزشک مجرب انجام شود خطری به جز خونریزی کم وجود ندارد.

    در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص عوارض عمل لابیاپلاستی توضیح می دهند.
  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

  • آیا می توان عمل تنگ کردن واژن را همزمان با عمل لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله هر دو عمل لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن را می توان باهم انجام داد.

  • هزینه عمل لابیاپلاستی چگونه تعیین می شود؟

    هزینه جراحی لابیاپلاستی، همانند سایر جراحی‌های زیبایی، نسبت به متغیرهای متعددی اعم از نوع روش جراحی، مکان انجام عمل، تجربه پزشک و انتظارات شما متغیر است. البته هزینه عمل به وسیله لیزر یا دستگاه RF مناسب تر از جراحی است. جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایط شما با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

    02122884654 09374053325

  • آیا جراحی لابیاپلاستی برای افراد مجرد قابل انجام است؟

    بله، دختران مجرد و باکره نیز می توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند و به هیچ وجه به پرده بکارت آسیبی نمی‌رساند. در واقع پرده بکارت تقریباً 3-4 سانتی متر در داخل قسمت های لب قرار دارد و به هیچ وجه ربطی به ناحیه عمل ندارد. یک مقاله مجزا در این خصوص تهیه شده است که میتوانید به آن رجوع کنید:

    آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟

دسته ها: لابیاپلاستی
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

4 دیدگاه ها
  1. پگاه

    من پیش خانم دکتر لابیاپلاستی با ار اف انجام دادم خیلی عالی بود هم دستگاهشون به روز بودم و هم خود خانم دکتر خیلی باحوصله و با ارامش برخورد کردند.

    پاسخ
  2. رضوان

    سلام خانم دکتر من مجرد هستم ولی فکر می کنم لابیاهام بزرگه موقع پیاده روی حس درد هم دارم، با عمل لابیاپلاستی این مشکل رفع میشه؟

    و مورد مهمتر اینکه مجردم مشکلی برای پردم پیش نمیاد چون از این قضیه خیلی می ترسم که پردم با لابیاپلاستی پاره بشه

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام وقت بخیر بله با لابیاپلاستی این مشکل رفع میشه و به هیچ عنوان به پرده بکارت آسیبی وارد نمی شود.

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب