دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟

آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟

بسیاری از دختران در زمان مراجعه به دکتر مژده نامداری متخصص و جراح زیبایی زنان در شریعتی، در رابطه با امکان انجام عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره سوال می پرسند. به توجه به این علت، این دختران به دنبال عمل زیبایی واژن که تحت عنوان جراحی لابیاپلاستی شناخته می شود، هستند. اما به طور کلی نگران این هستند که لابیاپلاستی باعث آسیب دیدگی پرده بکارت آنها می شود یا خیر. در این نوشته میخواهیم به نگرانی ها و سوالات شما درخصوص جراحی لابیا پلاستی برای دختران باکره پاسخ دهیم. اگر قصد انجام جراحی زیبایی واژن در تهران را دارید، حتما این مقاله را تا آخر بخوانید.

در حیقیقت جراحی لابیا پلاستی یک نوع عمل زیبایی محسوب می شود، که برروی لابیا های مینور انجام می گردد. لابیامینور در اطراف دهانه ی واژن را تا کلیتوریس می‌پوشانند. برای جراحی لابیاپلاستی، قسمتهای اضافی لابیاهای مینوری که اغلب خیلی بزرگ هستند، برداشته می‌شود. اندازه و بزرگی لابیاها در بعضی از دختران علاوه بر مشکلات زیبایی باعث ایجاد مشکلات بهداشتی در آنها می شود.

مزایا لابیاپلاستی برای دختران باکره

عمل لابیاپلاستی برای کم کردن اندازه و کوچک کردن لابیا مینور و یا متقارن کردن اندازه لابیا ها انجام می گردد. برخی از دختران به دلایل ژنتیک، اختلال های هورمونی و غیره، رشد لابیا درطی دوران بلوغ زیاد هست و بیش از حالت عادی بزرگ می‌شوند. بزرگی اندازه ی لابیا ها مشکلات زیبایی، بهداشتی و در آینده مقاربت‌های دردناکی را برای بسیاری از دختران به همراه دارد. علاوه بر این، لابیوم بزرگ می‌تواند پوشیدنا پوشیدن شلوار تنگ و لباس شنا را دشوار کند.

به همین جهت دختران به فکر انجام عمل لابیاپلاستی می افتند. همچنین بیشتر دختران دوست دارند پیش از ازدواج و انجام رابطه جنسی، واژن و لابیا آنها ظاهر زیبایی داشته باشد. پس انجام لابیاپلاستی برای دختران باکره هیچ منعی ندارد و به پرده بکارت آسیبی نمی زند. زیرا این عمل بر روی ناحیه خارجی واژن شما انجام میگیرد.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
بیشتر بدانید

عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره

یکی از مهم ترین دغدغه‌ها برای لابیاپلاستی در دختران باکره، آسیب به پرده بکارت است. اما باید بدانید که این جراحی در بیرون واژن انجام می شود و ارتباطی به پرده‌ی بکارت که در ورودی دهانه‌ی رحم قرار گرفته ندارد. تنها در صورت وارد شدن هر چیزی به واژن، بکارت پاره می شود. پس با خیال راحت می توانید لابیاپلاستی را مثل لیزر موهای زائد یا روشن سازی واژن در تهران انجام دهید. این روش شامل استفاده از چندین تکنیک مختلف مانند لابیاپلاستی با ار اف، لیزر و جراحی انجام می شود.

بهترین سن برای انجام لابیاپلاستی در دختران

رشد لابیاها تحت تأثیر هورمون‌ها اتفاق می‌افتد، و در دوره بلوغ به دلیل افزایش سطح هورمون‌ها، این رشد به سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. بهترین زمان برای انجام لابیاپلاستی پس از 18 یا 20 سالگی است، زیرا تا این زمان، لابیاها حداکثر رشد خود را داشته و نتیجه‌ای که از جراحی حاصل می‌شود، ثابت خواهد بود. اگر جراحی در سنین کمتر از این انجام شود، نتیجه ممکن است تحت تأثیر رشد بعدی باشد و دوباره لابیاها بزرگتر از حالت مطلوب خود شوند. بنابراین، دختران باید صبر کنند تا بلوغ کامل خود را تجربه کنند تا از لابیاپلاستی بهره‌مند شوند و نتیجه مطلوبی را به دست آورند.

مشکل بزرگ بودن لابیا های دختران چیست؟

با توجه به آناتومی واژن خانم ها، بزرگی لابیا ها یک نوع بیماری نیست اما میتواند دلیل عدم رضایت دختران از شکل و ظاهر واژن خود شود. این دختران اغلب نگران ازدواج‌شان در آینده و ظاهر لابیا ها هستند. بزرگی لابیا ها مشکل های دیگری را نیز به دنبال دارد. مثلا:

  • کاهش اعتماد به نفس در  دختران
  • تیرگی و چین و چروک زیاد لابیا ها
  • انحراف مسیر ادرار و عفونت‌های ادراری مکرر
  • درد و سوزش ورودی رحم در هنگام ورزش یا برخی از کارهای روزمره
  • درد، خارش و سوزش ناحیه تناسلی در هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ یا شلوار‌جین
  • تمیز نشدن درست ناحیه تناسلی
علل و نشانه های شل شدگی در واژن چیست ؟
بیشتر بدانید

همچنین رشد لابیاها در بعضی از این دختران نامتقارن است و یکی از لبه ها بزرگتر از دیگری است. این لابیاها معمولا ظاهر افتاده و آویزانی دارند که قاعدتا خوشایند هیچ کس نیست.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

 

عوارض تغییر سایز و شکل لب های واژن در دختران

دغدغعه‌های دیگری هم از طرف برخی مادرها برای تغییر سایز و شکل لب‌های واژن وجود دارد. این نگرانی‌ها عبارتند از:

به جا ماندن جای برش و بخیه

در شرایطی که عمل لابیاپلاستی را نزد بهترین دکتر لابیاپلاستی انجام دهید، نباید نگران ماندن جای جراحی یا بخیه ها باشید. چون بهترین جراحان لابیاپلاستی از بهترین کیفیت نخ بخیه و تکنیکهای برش و بخیه زدن استفاده می کنند. تکنیک بخیه آنها طوری است که باز نمی شود. بعد از افتادن بخیه لابیاپلاستی، طوری لابیاها بهم جوش می خورند که فقط متخصص عمل زیبایی زنان می تواند متوجه انجام این جراحی شود.

بنابراین بعد از ازدواج هم مشخص نمی شود که این جراحی را قبلا انجام داده اید. برای اطمینان بیشتر می توانید لابیاپلاستی با ار اف در تهران را نزد خانم دکتر مژده نامداری انجام دهید. برای نحوه انجام و اطلاعات بیشتر درمورد لابیاپلاستی با ار اف روی لینک بزنید. برش های این لیزر بسیار تمیزتر بوده و کمترین صدمه را به بافتهای واژن می زند. همچنین در اکثر موارد هیچ نیازی به بخیه‌ی لابیا بعد از .برش آنها با ار اف نیست

درد و خونریزی عمل لابیاپلاستی

یک نگرانی دیگری که دختران برای انجام جراحی زیبایی واژن درخصوص عوارض عمل لابیاپلاستی است. این عمل زیبایی با بی‌حسی موضعی انجام می شود و بدون درد است. درد بعد از عمل هم شدید نیست و با مسکن های ساده قابل کنترل است. لابیاپلاستی با ار اف بدون خونریزی است یا در نهایت یکی دو قطره خونریزی دارد. چون موقع جراحی، گرمای سر دستگاه باعث بسته شدن سر عروق خونی می شود. با انجام صحیح اقدامات بعد از لابیاپلاستی نیز احتمال بروز عفونت یا عوارض دیگر بعد از عمل وجود ندارد.

چگونه می توان عدم تقارن لب های لابیا را اصلاح کنیم؟
بیشتر بدانید

سوالات متداول عمل لابیاپلاستی

  • هزینه عمل لابیاپلاستی چگونه تعیین می شود؟

    هزینه جراحی لابیاپلاستی، همانند سایر جراحی‌های زیبایی، نسبت به متغیرهای متعددی اعم از نوع روش جراحی، مکان انجام عمل، تجربه پزشک و انتظارات شما متغیر است. البته هزینه عمل به وسیله لیزر یا دستگاه RF مناسب تر از جراحی است. جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایط شما با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

    02122884654 09374053325

  • ممکن است قسمت های لب بعد از جراحی لابیاپلاستی دوباره ظاهر شوند؟

    خیر، بهبودی دائمی است و بافت های برداشته شده هرگز دوباره رشد نمی کنند. لابیاپلاستی یک عمل یک‌باره و طولانی‌مدت است. باید بدانید بچه دار شدن بعد از عمل ممکن است بر لابیاپلاستی شما تأثیر بگذارد.

  • چه زمانی بعد از لابیاپلاستی می توانم به کار، فعالیت بدنی و فعالیت جنسی برگردم؟

    پس از چند روز باید بتوانید به سر کار و سایر فعالیت های سبک بازگردید. اما اگر شغل شما شامل فعالیت بدنی یا بلند کردن بدنه است، ممکن است لازم باشد مدت بیشتری در خانه بمانید. شما باید از رابطه جنسی به مدت چهار تا شش هفته خودداری کنید.

  • آیا می توان عمل تنگ کردن واژن را همزمان با عمل لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله هر دو عمل لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن را می توان باهم انجام داد.

  • آیا عمل لابیاپلاستی عوارض خطرناکی دارد؟

    خیر، این عمل اگر توسط پزشک مجرب انجام شود خطری به جز خونریزی کم وجود ندارد.

    در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص عوارض عمل لابیاپلاستی توضیح می دهند.
  • آیا عمل پرینورافی را میتوان با لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله، همزمان با این عمل میتوان عمل پرینورافی، واژینوپلاستی را انجام داد. بعضی افراد همزمان با این جراحی تقاضای تزریق چربی و یا ژل به ناحیه لابیاماژور را دارند که قابل انجام است.

    در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص جراحی های دیگر همزمان با لابیاپلاستی توضیح می دهند
  • آیا جراحی لابیاپلاستی برای افراد مجرد قابل انجام است؟

    بله، دختران مجرد و باکره نیز می توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند و به هیچ وجه به پرده بکارت آسیبی نمی‌رساند. در واقع پرده بکارت تقریباً 3-4 سانتی متر در داخل قسمت های لب قرار دارد و به هیچ وجه ربطی به ناحیه عمل ندارد. یک مقاله مجزا در این خصوص تهیه شده است که میتوانید به آن رجوع کنید:

    آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟

  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

  • آیا بیماران آلوده به ویروس HPV از نوع 16 می ‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند؟

    اگر شخص مبتلا به ویروس اچ پی وی است، قبل از جراحی، باید به دنبال درمان آن باشد و پس از برطرف شدن مشکل، سپس اقدام به جراحی نماید.

دسته ها: لابیاپلاستی
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب