دکتر مژده نامداری / بارداری و زایمان / خانم دکتر نامداری متخصص نازایی در شریعتی و میر داماد
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

خانم دکتر نامداری متخصص نازایی در شریعتی و میر داماد

درمان نازایی

خانم دکتر نامداری متخصص نازایی در شریعتی

خانم دکتر نامداری متخصص نازایی در شریعتی بیان می دارد که : «نازایی، کلمه ای به شدت حزن انگیز و غم آلود برای زوج ها است. نازایی این مفهوم را دارد که زوجین امکان بارور شدن را ندارند. بی نظیر ترین حس برای یک زن، آفرینش یک موجود دیگر است. حس زیبایی که با باردار نشدن، زن از داشتن آن محروم می شود». سوالاتی که در اینجا شکل می گیرد این است که آیا امیدی نیست؟ آیا روشی برای درمان نازایی وجود دارد؟ به چه کسی متخصص درمان نازایی می گویند؟

هر روز در کنار خود خانم هایی را می بینیم که از داشتن حس زیبای مادری محرومند. این نکته را به یاد داشته باشید با پیشرفت های مهمی که امروز در دانش پزشکی به وقوع پیوسته است درمان های جدیدی برای ناباروری در زنان و مردان کشف شده است.

مفهوم نازایی

به نقل از متخصص نازایی در شریعتی : نازایی به این معنی است که زوجین به مدت یک سال به طور پیوسته باهم رابطه جنسی بدون پیشگیری دارند، اما صاحب فرزند نمی شوند. این رابطه به شکلی است که زن و مرد از هیچ ابزار پیشگیری مانند کاندوم و یا قرص ضد بارداری برای جلوگیری از بارداری، استفاده نمی کنند. اگر در این مدت زوجین صاحب فرزند نشوند، به این رویداد نازایی می گوییم. دلیل نازایی می تواند هر کدام از زوجین یا هر دوی آنان باشند. در برخی موارد استثنایی با وجود نبودن هیچ گونه علامتی در زوجین، بازهم زوجین قادر نیستند صاحب فرزند شوند.

دلایل نازایی چیست؟

قبل از اینکه به بررسی دلایل نازایی بپردازیم باید آگاه باشید که یک زن در زمانی که به دنیا می آید، تعداد مشخصی از تخمک را دارا می باشد. هر چه سن یک زن بالاتر می رود میزان و کیفیت این تخمک ها کم می شود. به همین علت است که با افزایش سن یک خانم، توانایی باروری او هم کم می شود. خانم هایی که ازدواج آن ها در سنین بالا رخ می دهد احتمال باردار شدن آن ها کم تر می شود. از دلایل دیگر نازایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نازایی زنان

نازایی زنان

نازایی زنان

  • اختلالات لوله های رحم:  لوله های رحمی که در اصطلاح به آن ها لوله های فالوپ می گویند، کار انتقال تخمک از تخمدان به رحم را انجام می دهند. اگر صدمه ای به لوله های فالوپ وارد شود، احتمال ناباروری رحم افزایش می یابد. کهک نرین این صدمات عبارتند از : جراحی های دستگاه تناسلی، صدمات لگنی و آندومتریوز
  • اختلالات هورمونی: مشکلات هورمونی سیکل پریود را در بانوان دچار اختلال می کند. اگر این سیکل نظم خود را از دست بدهد. چرخه تولید تخمک نیز آسیب می بیند. در ضمن این اختلالات اثرات منفی روی تولید تخمک و عمل لانه گزینی آن به جای خواهد گذاشت.
  • مشکلات ناحیه دهانه رحم: اولین محلی که اسپرم از ان می گذرد، دهانه رحم است. اختلالاتی که برای ناحیه دهانه رحم ایجاد می شود باعث به وجود آمدن مشکل در مسیر حرکت اسپرم ها می شود. از جمله این اختلالات، جراحی های دهانه رحم و ترشحات غیر طبیعی این ناحیه است. البته باید گفت این اختلالات را می توان با بهره بردن از شیوه درمانی IUI رفع نمود.
  • امراض دستگاه تناسلی: از عوامل دیگر نازایی، امراض دستگاه تناسلی است. بیماری هایی مانند فیبروم احتمال نازایی را در بانوان افزایش می دهد.
علائم تشخیص کیست تخمدان | از کجا بفهمیم کیست داریم؟
بیشتر بدانید

چگونگی تشخیص نازایی

دکتر نامداری متخصص نازایی در شریعتی معتقد است: وقتی یک زوج بعد از یک سال رابطه جنسی مداوم و محافظت نشده صاحب فرزند نمی شوند. به پزشک متخصص زنان نازایی رجوع می کنند. در آغاز فرایند درمان پزشک زنان، اسپرم مرد را مورد بررسی قرار می دهد. اگر مشکل نازایی از سمت مرد نباشد پس از ان است که متخصص زنان به بررسی توانایی باروری زن می پردازد. آزمایش های متعددی در این زمینه ترتیب می دهد. پزشک متخصص زنان با انجام آزمایش هایی مثل نمونه برداری از ناحیه رحم، عکس برداری دستگاه تناسلی و سونوگرافی بازوری زن را مورد بررسی قرار می دهد.اگر باز نتیجه ای حاصل نشد به وسیله عمل لاپاراسکوپی، رحم و دیواره آن را مورد ارزیابی قرار می دهد. از طریق عمل لاپاراسکوپی پزشک متخصص زنان به استفاده از یک برش کوچک در ناحیه ناف، یک لوله مجهز به دوربین را برای بررسی تخمدان های زن وارد بدن بیمار می کند تا بیمار را از نظر ابتلا به آندومتریوز مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

درمان نازایی

درمان نازایی

راه های درمان نازایی

خانم دکتر نامداری به عنوان یک متخصص نازایی خوب در تهران در مورد راه های درمان نازایی می گوید: شیوه های متفاوتی برای درمان نازایی وجود دارد. و زوجین در این زمینه نباید نا امید باشند با روش های جدیدی که در علم پزشکی به وجود آمده است. شیوه های متنوعی برای درمان نازایی نیز ایجاد شده است.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب