دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / راهکارهایی برای از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

راهکارهایی برای از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر

از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر

به جا ماندن جای اسکار ناشی از سزارین، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند کمبود اعتماد به نفس و خجالت در بانوان شود. عموما طول زخم‌های باقی مانده از برش‌های عمل سزارین 10 سانتی متر و گاهی حتی کمتر از این مقدار است. همچنین زخم‌های بهبود یافته نیز با توجه به موقعیت و نحوه سزارین حدود 4 سانتی متر تا 6 سانتی متر باقی می‌مانند. با وجود همه‌ی تلاش‌هایی که جراحان برای کاهش اندازه‌ی اسکار سزارین انجام داده‌اند، اما باز هم پس از عمل مقداری از آن باقی خواهد ماند. در این مقاله از سایت دکتر نامداری به بررسی از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر خواهیم پرداخت. توجه کنید که گاهی تولید بیش از حد کلاژن و بافت فیبری در اطراف محل زخم، سبب ایجاد برآمدگی‌هایی در محل التیام خواهد شد. در این مواقع در ناحیه اسکار گوشت اضافه ایجاد خواهد شد. بنابراین بهتر است که نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

زخم سزارین چگونه به وجود می‌آید؟

یک متخصص زایمان برای تولد جنین مجبور است تا برش‌هایی روی سطح شکم و یا رحم ایجاد کند. این برش‌ها که معمولا روی پوست شکم و یا تا نزدیکی بیکینی و حتی خط شرمگاهی نیز ادامه دارند، پس از زایمان به صورت اسکار باقی خواهند ماند.

همچنین در مواقعی جراح برای تسریع در تولد نوزاد به دلیل شرایط بحرانی، برش‌های بزرگتری را در بدن ایجاد می‌نماید. در چنین مواقعی برش ممکن است از خط شرمگاهی تا زیر ناف ادامه داشته باشد. این اسکارهای به جا مانده از سزارین پس از بهبود می‌توانند با شکل‌های متفاوتی ایجاد شوند. برخی از اسکارها کم رنگ و نازک بوده و در برخی موارد نیز اسکارهای به جا مانده برجسته و قرمز باقی می‌مانند. به همین دلیل باید برای از بین بردن جای زخم با لیزر اقدام کنید.

زخمهای ناشی از عمل جراحی یا سزارین روی شکم اعتماد به نفس زنان را بکاهد. از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر | از بین بردن جای زخم با لیزر

زخمهای ناشی از عمل جراحی یا سزارین روی شکم اعتماد به نفس زنان را بکاهد. از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر | از بین بردن جای زخم با لیزر

انواع زخم‌های به جا مانده از سزارین

همانطور که گفته شد زخم‌هایی که بعد از سزارین ایجاد می‌شوند، ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشند. در برخی افراد زخم به خوبی التیام پیدا می‌کند، اما بسیاری از افراد از جمله اشخاصی که زیر 30 سال و پوست تیره دارند، دوره درمان طولانی تری را تجربه می‌کنند.

خونریزی بعد از زایمان
بیشتر بدانید

این زخم‌ها ممکن است به 2 صورت زیر ایجاد شوند:

  • کلوئید یا گوشت اضافه

این زائده زمانی ایجاد می‌شود که بافت‌های اسکار و جای بخیه در اطراف زخم گسترش پیدا کنند و توده‌هایی در اطراف برش‌های جراحی تشکیل شود.

  • زخم هیپروتروفی

این زخم نیز معمولا ضخیم‌تر، سفت تر و همچنین برجسته تر از یک زخم معمولی می‌باشد. این زخم بر خلاف گوشت اضافه در داخل خطوط برش تشکیل می‌شود.

روش هایی برای از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر

یکی از راهکارها برای از بین بردن جای زخم با لیزر فرکشنالco2 است که می‌تواند اسکار ناشی از سزارین را کاهش دهد و زیبایی را به بانوان بازگردانده و اعتماد به نفس را افزایش دهد. این لیزر کمک می‌کند تا جای زخم در تماس با لباس کمتر دچار تحریک شود.

در ادامه‌ی این مقاله، روش‌های غیر جراحی را بررسی خواهیم نمود. لیزر مونالیزا یکی از این روش‌هاست که به کاهش و رفع اسکار سزارین کمک خواهد کرد. این لیزر بافت‌های اسکار را لطیف و نرم می‌کند و جای آن را محو خواهد کرد. به طور کلی درمان‌های لیزری به طور گسترده باعث اصلاح ظاهر زخم‌ها می‌شوند و زیبایی را به شما باز می‌گردانند.

انواع زخم‌های ناحیه شکم

زخم‌های ناحیه‌ی شکم تنها به دلیل سزارین به وجود نمی‌آیند. در ادامه با تعدادی از رخم‌های ناحیه شکم آشنا می‌شویم. در هر صورت شما می‌توانید برای از بین بردن جای زخم با لیزر اقدام کنید:

  • زخم سزارین

درباره این اسکارها صحبت کردیم. پهنای این زخم‌ها حدود 4 تا 6 اینچ است. در طول جراحی سزارین گاهی نیاز به یک برش عمودی نیز وجود دارد. برش‌های عمودی زخم‌های واضح تری ایجاد می‌کنند. در هر صورت می‌تواندی از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر را شروع کنید.

  • زخم جراحی زیبایی شکم

زخم‌هایی که از طریق ابدومینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی شکم تشکیل می‌شوند، بسیار گسترده بوده و معمولا به دو طرف شکم امتداد پیدا می‌کنند. در این جراحی برش از بالای خط موی شرمگاهی آغاز می‌شود.

  • زخم‌های جراحی لاپاراسکوپی
مزایا و معایب زایمان سزارین
بیشتر بدانید

لاپاراسکوپی به زخم‌هایی گفته می‌شود که برای بررسی و ارزیابی‌های داخلی بدن جراحی می‌گردد. این اسکارها عموما کوچک هستند.

  • زخم‌های آپاندکتومی

آپاندکتومی یا عمل برداشتن آپاندیس نیز می‌تواند باعث ایجاد زخم روی شکم شود. این زخم‌ها چند اینچ زیر ناف و به سمت خارج شکم به وجود می‌آیند و پهنایی در حدود 3 تا 4 اینچ دارند.

کلینیک دکتر مژده نامداری؛ از بین بردن جای زخم با لیزر

برای حذف زخم‌های لاپاراسکوپی، آپاندکتومی و از بین بردن جای بخیه سزارین با لیزر می‌توانید از یک متخصص زنان و زایمان کمک بگیرید. دکتر مژده نامداری با داشتن سابقه‌ای درخشان و تخصص بالا، می‌تواند در این امر شما را به بهترین نحو کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید از تلفن‌های تماس موجود در سایت استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

کلید واژه های مرتبط : لیزر جای بخیه سزارین نی نی سایت, پماد برای از بین بردن جای بخیه سزارین, از بین بردن جای بخیه سزارین نی نی سایت, سزارین با لیزر یا بخیه, عوارض سزارین با لیزر, لیزر بجای بخیه در سزارین, پماد برای جای بخیه سزارین, فیلم عمل سزارین با لیزر

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب