دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / علل و نشانه های شل شدگی در واژن چیست ؟
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

علل و نشانه های شل شدگی در واژن چیست ؟

علل و نشانه های شل شدگی در واژن چیست ؟

نشانه های شل شدگی در واژن چیست ؟

بسیاری از بانوانی که به گشادی واژن دچار می شوند، معمولا در وهله ی اول مشکلاتی با ارگاسم خود خواهند داشت. از طرفی با کاهش حس جنسی اغلب بی میلی جنسی نیز رخ می دهد، این مورد همچنین کاهش حس جنسی همسران آنها را نیز بدنبال خواهد داشت. از سایر علائم این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرولاپس رحم یا مثانه
  • بی‌اختیاری ادراری
  • بد فرمی واژن

بانوانی که با شلی واژن مواجه هستند، اکثرا پس از مدتی دچار عوارضی همچون خشکی واژن، یا حتی عفونت های در واژن خود نیز خواهند شد.

اما یک سوال مهم چرا واژن گشاد می شود؟

درخصوص علل گشاد شدن واژن می توان به عواملی همچون افزایش سن، شل شدن عضله های کف لگن اشاره کرد که مهمترین های آنها می باشد. البته باید توجه داشت، در برخی موارد این گشاد شدن ارثی است. و عملا ژنتیک این افراد نسبت به سایرین عضلات شل تری دارند. سایر دلایل دیگر عبارت اند از:

  1. کاهش سطح هورمون استروژن: گاها در هنگام یائسگی تغییرات هورمونی رخ می دهد که میتواند باعث این مشکل در زنان شود. اگرچه دلایل دیگری نیز میتواند در خصوص تغییرات هورمونی تاثیر گذار باشد، مهمترین آن همین تغییرات افزایش سن و یائسگی است.
  2. زایمان های متعدد: معمولا زایمان های طبیعی و پشت سر هم از دلایل مهم و اصلی واژن است، به ویژه که در مواردی که سر نوزاد بزرگ باشد، یا نوزاد درشت اندام باشد.
  3. یبوست زیاد و مکرر:  به طور کلی یبوست باعث افزایش فشار به عضلات کف لگن و ضعف آنها می شود، ضعف در این عضلات در گشادی واژن نقش بسیار مهمی دارند.

البته قابل توجه است که خوشبحاته امروزه، روشهای بسیار سریعی که موثر نیز هستند برای درمان این مشکل در خانم ها وجود دارد که یکی از آنها روش RF واژینال است که می توانید در اینجا بخوانید.

معرفی بیماری هایی که باعث نازایی می شود
بیشتر بدانید

 

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

3 دیدگاه ها
  1. علی رضا

    راه کار برای درمان سل شدن واژن آیا لیزر خوبه

    پاسخ
    • modir

      سلام. یکی از راه های تنگ کردن واژن که تنگی خفیف داشته باشد و زایمان نکرده باشند. موثر ترین راه جراحی است

      پاسخ
  2. داوودی

    سلام ووقت بخیر من تقریبا این دوهفته ک یبوست دارم بعد قبل از چند روز با نامزدم…انجام دادیم وبرا اولین بار از جلو دادم وخیلی گشاد بود درصورتی ک نامزدم تعجب کرد لطفا علت این گشادی چی ممکنه باشه؟

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب