دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟
مدت زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

آزمایش تشخیص زگیل تناسلی در زنان درمان زگیل تناسلی زنان

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

افرادی که تصمیم به درمان قطعی زگیل تناسلی می گیرید ابتدا با این سوال که بهترین درمان زگیل تناسلی  کدام روش است؟ درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر یا درمان زگیل تناسلی زنان با کرایو روبرو می شوند.

درمان به موقع زگیل تناسلی خصوصا برای خانم هایی که قصد ازدواج و یا بارداری دارند، باید در اولویت قرار بگیرد و حتما به باید به دنبال بهترین درمان زگیل تناسلی باشند، این بیماری با گسترش در زنان می تواند منجر به ایجاد بیماری های خطرناکی نظیر سرطان دهانه رحم شود.

اگر شما هم درگیر زگیل های تناسلی زنانه هستید و یا دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می کنم که این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

در دوران بارداری، زگیل تناسلی به دلیل تغییرات هورمونی، تشدید پیدا می کند. همینطور در دوران بارداری اگر فردی از قبل مبتلا به ویروس hpv باشد، ضایعات زگیل تناسلی بیشتر خواهند شد؛ تشدید این ویروس خطری برای مادر و جنین ایجاد نمی کند. اما اگر مادری به این ویروس آلوده بود بهتر است تا به صورت سزارین زایمان کند.

از بهترین روش های درمان زگیل تناسلی در زنان باردار درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر است.

بهترين درمان زگيل تناسلی چیست

بهترين درمان زگيل تناسلی چیست

آیا جوش تناسلی (آکنه ژنیتال ) همان زگیل است؟

یکی از انواع جوش های زیر پوستی جوش تناسلی است که به علت التهاب، انسداد مجاری غدد سباسه، عفونت فولیکول های موی ناحیه آلت، غدد عرق در ناحیه تناسلی به وجود می آید.

آکنه ژنیتال بر خلاف این ویروس از راه تماس جنسی منتقل نمی شود.

ژنیتال وارت چیست؟

نام دیگر زگیل تناسلی زنان، ژنیتال وارت است. این ویروس در مراحل ابتدایی متاسفانه هیچ گونه علائمی ندارد. این ویروس 2 نوع شایع با نام های نوع ۱۶ و  ۱۸ دارند که موثر در ایجاد سرطان سرویکس است. زگیل تناسلی زنان گاهی درون مهبل و گردن رحم نیز ایجاد شود.

زگیل مقعدی چیست؟

از شایع ترین راه ابتلا به این ویروس از طریق تماس جنسی مقعد می باشد یعنی در اثر رابطه جنسی مقعدی، زگیل مقعدی بوجود می آیند.

بهترین درمان زگیل تناسلی، درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر co2  است.

تمامی اشخاصی که دچار زگیل مقعدی می شوند بهتر است از نظر زگیل در ناحیه راست روده و بخش انتهایی کانال مقعدی نیز معاینه شوند.

در موارد بسیار نادر این زگیل می تواند از طریق انتشار با تماس پوستی با زگیل آلوده نیز منتقل شود.

بهترین درمان زگیل تناسلی که در بیرون و اطراف مقعد هستند:

  1. درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر
  2. کوتریزاسیون
  3. ژل الدارا
  4. پدوفیلین
  5. فریز امکان
زگیل تناسلی در دختر مجرد (باکره) + راه های پیشگیری و درمان
بیشتر بدانید

توجه کنید زگیل های داخل مقعد نیاز به جراحی رکتوسکوپی تحت بی هوشی دارند.

آیا جوش تناسلی (آکنه ژنیتال ) همان زگیل است؟

آیا جوش تناسلی (آکنه ژنیتال ) همان زگیل است؟

علت ایجاد زگیل بر آلت تناسلی زنان

تنها یک تماس جنسی جهت انتقال این ویروس کافی است، شایع ترین عفونت منتشره از طریق سکس در دنیا پاپیلومای انسانی HPV یا همان زگیل تناسلی ست.

انواع زگیل تناسلی کدامند؟

  1. زگیل معمولی:

این زگیل به اندازه یک نخود در پشت دست ها، انگشت، کنار ناخن و کف پا به رنگ زرد خاکستری به وجود می آید، سطح این ویروس قاچ قاچ و با انواع دیگر خودش تفاوت ظاهری دارد.

  1. زگیل مولوسکوم:

زگیل مولوسکوم به شکل یک برآمدگی کوچک که در وسط کمی فرورفتگی دارد و به رنگ سفید است گفته می شود. در اثر فشار این زگیل یک ماده سفید خمیری شکل از آن خارج می ‌شود.

  1. کندیلوم:

این نوع زگیل در اطراف مقعد و آلت تناسلی به شکل زگیل هایی کوچک، نوک تیز به شکل تاج خروس و به رنگ گوشت به وجود می آیند. انتقال ویروس کندیلوم هم توسط نزدیکی است.

  1. زگیل پیران:

زگیل پیران معمولا از سن ۵۰ سالگی به بعد است، به تعداد زیاد در پشت بدن، صورت و بازو به شکل پهن و به رنگ قهوه ‌ای تا سیاه به وجود می آیند.

دکتر مژده نامداری، متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنیک های پزشکی آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان در زمینه تشخیص و درمان زگیل های تناسلی می باشد.
جهت تماس با مطب و برقرای ارتباط می توانید با شماره 22884654-021 تماس حاصل فرمایید.
آدرس مطب :  تهران، خیابان شریعتی، روبرو مترو شریعتی، کوچه شواری، ساختمان پزشکان رازی، طبقه سوم، واحد ۱۲
صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

درمان زگیل تناسلی زنان

بهترین درمان زگیل تناسلی زنان توسط پزشک با در نظر گرفتن یک سری شرایط نظیر محل پیدایش زگیل و اندازه ضایع مشخص می شود. با توجه به روش درمانی که پزشک معالج زگیل تناسلی را تشخیص می دهد می توان از داروهای موضعی مثل پودوفیلین یا روش ها مانند کرایوتراپی، لیزر، جراحی و… ‌استفاده شود.

  1. محلول موضعی پودوفیلین چیست؟

این محلول از درمان های دارویی زگیل تناسلی است. استفاده طولانی مدت این دارو بر روی زگیل اثر گذار است، این محول باید روی ضایعات مالیده می شود.

  1. درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر

به دلیل نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری به ویروس داده می شود.

روش درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر به این گونه است که ضایعات پوستی مورد هدف گیری مستقیم پرتوهای فروسرخ قرار می گیرند. در این روش عوارض جانبی همچون احساس درد یا سوزش، با تضمین این که آسیب بافتی از 1 میلی متر در عمق فراتر نمی رود، به کم ترین خود میزان می رسد.

  1. کرایوتراپی (منجمد کردن)
راه‌های پیش گیری از زگیل تناسلی
بیشتر بدانید

روش موثر و همینطور کم هزینه با اثر درمانی بسیار بالا جهت درمان زگیل های تناسلی مردان و زنان کرایوتراپی (منجمد کردن) است.

روش درمان: روش درمان با استفاده از تکنیک سرما درمانی و ایجاد انجماد و استفاده از پروب کرایو و به وسیله گاز نیتروژن، زگیل های تناسلی را درمان می کنند.

عوارض این روش: ایجاد درد و ایجاد تاول خفیف در شروع درمان که به تدریج و به مرور زمان رفع می شود.

  1. جراحی زگیل تناسلی

اگر زگیل تناسلی بزرگ باشد و یا روش های درمانی گفته شده اثر نکند، باید با روش ‏های جراحی نظیر الکتروسرجری (کوتر) یا رادیوسرجری (آر اف جراحی) زگیل تناسلی را درمان کرد.

بهترین درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در فرد مجرد اگر خیلی کوچک باشد، پس از مدتی خود به خود از بین می رود.

اما اگر زگیل تناسلی بزرگ باشد و یا به سمت ابتلا به نوع پر خطر رشد کند باید برای جلوگیری از ایجاد سرطان به پزشک مراجعه شود.

مناسب ترین روش برای درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد استفاده از لیزر co2 می باشد روش های دیگر هم به نوبه خود و با تشخیص پزشک معالج می توان استفاده کرد.

درمان قطعی زگیل تناسلی زنان

بهترین درمان زگیل تناسلی استفاده از لیزر CO2  است این روش میزان عود زگیل تناسلی را تا مقدار زیادی کاهش می دهد. همچنین در درمان بهترين درمان زگيل تناسلي یعنی لیزر میزان عود نسب به روش درمان زگیل تناسلی زنان با کرایو، کمتر است.

لیزر در جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و دیگر عود نخواهد کرد اما برا ی درمان زگیل تناسلی زنان با کرایو تعداد جلسات بیشتری لازم است.

همینطور بر اساس پژوهش های انجام شده طبق منابع معتبر و با توجه به اطلاعات قبلی که در اختیار شما قرار دادیم پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 در برابر کرایوتراپی حدود دو برابر بیشتر است در نتیجه بهترين درمان زگيل تناسلي به شمار می رود.

دود لیزر سبب پخش شدن ویروس زگیل تناسلی می شود؟

پخش شدن ویروس زگیل تناسلی به دیگر نقاط بدن نمی شود، البته در صورت استفاده از دستگاه لیزر به همراه وکیوم باعث از پخش شدن ویروس زگیل تناسلی به دیگر نقاط بدن جلوگیری می شود.

درمان زگیل تناسلی در زنان با ورگان:

در ابتدا نیاز به توضیح این سوال مهم که ورگان چیست؟ واجب است. ورگان به یک فرآورده دارویی گیاهی که از برگ چای سبز به دست می آید ورگان گفته می شود.

واکسن گارداسیل (Gardasil) چیست؟ + تزریق گارداسیل در تهران
بیشتر بدانید

این دارو به شکل کرم ۱۵% موجود است که طبق دستور پزشک معمولا باید روزانه ۳ بار مورد استفاده قرار بگیرد.

درمان قطعی ویروس اچ پی وی چیست؟

هیچ نوع درمانی را قطعی و به عنوان بهترين درمان زگيل تناسلي برای ویروس hpv وجود ندارد.

فقط برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود یک سری موارد برای رعایت وجود دارد:

  1. برای زدودن موهای ناحیه تناسلی فقط از ماشین های اصلاح سر استفاده شود.
  2. از خاراندن ناحیه تناسلی اجتناب کنید.
  3. اجتناب از خشک کردن ناحیه تناسلی بصورت مالشی.
  4. از لیف برای شستشو ناحیه تناسلی استفاده نکنید.
  5. کاهش رابطه ی جنسی تا حذف کامل ویروس از بدن را جدی بگیرید.
  6. هر گونه رابطه ی جنسی غیر ایمن را قطع کنید.
  7. استفاده از کاندوم را فراموش نکنید.
  8. چکاب و درمان هر دو شریک جنسی اجباری اسن.
  9. معاینه ی دوره ای توسط خود بیمار و پزشک با تجهیزات مناسب در راس کار قرار گیرد.
  10. درمان سریع ضایع جدید با روش های با تاثیرگذاری بالا و سریع مثلا لیزر را فراموش نکنید.
  11. عدم استعمال دخانیات به جهت تقویت سیستم ایمنی بدن واجب و ضروری است.
  12. استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه مثل سیر تازه، لیموترش، چای سبز و میوه هایی که رنگ دانه های قرمز دارند را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  13. استفاده از مکمل ها، آنتی اکسیدان و ویتامین ها مثل کپسول های ایمیونس و پاورفیت و… را یادتان نرود.
  14. ورزش را فراموش نکنید.
  15. از استرس دوری کنید.
  16. افراد بین 9 تا 45 سال حتما تزریق واکسن گارداسیل را فراموش نکنند.
هزینه درمان زگیل تناسلی زنان با لیزر

هزینه درمان زگیل تناسلی زنان با لیزر

هزینه درمان زگیل تناسلی زنان با لیزر

هزینه بر حسب اندازه زگیل ها، تعداد زگیل ها و محل آن ها متغیر است. مثلا در اطراف مقعد، دهانه واژن و ابتدای سوراخ مجرای ادراری درمان حساس و در نتیجه سخت است، طبیعی است از هزینه ی بالاتر برخوردار باشد.

دکتر متخصص زگیل تناسلی

در درجه اول باید به یک متخصص ارولوژی که به خوبی با اندام تناسلی و مجاری آشنا است مراجعه کرد و سپس متخصص زنان و در نهایت هم متخصص پوست بهترین درمان زگیل تناسلی را می تواند انجام بدهد.

زگیل تناسلی برای زنان چه خطراتی دارد؟

زگیل تناسلی به خودی خود برای بدن هیچ تهدیدی به حساب نمی رود و فقط و فقط در نوع پرخطر عامل بیماری خطرناک سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم می شود در غیر این صورت هیچ خطری ندارد.

آزمایش تشخیص زگیل تناسلی در زنان درمان زگیل تناسلی زنان

آزمایش تشخیص زگیل تناسلی در زنان درمان زگیل تناسلی زنان

آزمایش تشخیص زگیل تناسلی در زنان

از بهترین روش های انجام آزمایش زگیل تناسلی روش hpv  وPCR  است.

رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن
بیشتر بدانید

آزمایش hpv یک آزمایش نسبتا با هزینه گزاف به شمار می رود. پاسخ آزمایشگاه زگیل تناسلی برای هر نوع ویروس فقط وجود داشتن یا نداشتن آن ویروس را مشخص می کند.

هزینه هر آزمایش استاندارد HPV حدود سیصد هزار تومان است. اگر آزمایشگاهی هزینه کمتر از شما درخواست کرد می تواند نشانه بررسی تعداد ویروس های کمتر باشد.

زگیل به صورت خال در ناحیه کشاله ران، اطراف مقعد، دهان و حتی زیر زبان ایجاد می شود. بعضا شبیه به لکه های صاف سفید و گاهی هم به شکل برآمدگی هایی شبیه به خوشه های کوچک گل کلم می باشند و تشخیص آن فقط و فقط توسط دکتر ارولوژی و یا متخصص زنان امکان پذیر است در نتیجه نیاز است به یک آزمایشگاه معتبر مراجعه شود.

پرسش و پاسخ زگیل تناسلی

  1. تنها راه انتقال زگیل تناسلی، رابطه جنسی است؟

بیشتر زگیل تناسلی از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود، اما در موارد بسیار کمتری می تواند از طریق تماس پوستی، اپیلاسیون غیر بهداشتی و استفاده از تیغ آلوده نیز منتقل شود.

  1. آیا کاندوم مانع از انتقال زگیل تناسلی می شود؟

کاندوم تمام قسمت ها را پوشش نمی دهد و به علت تمایل سریع این ویروس به انتشار، استفاده از کاندوم لزوما مانع انتقال آن نمی شود.

  1. آیا استفاده از حوله، صابون و شامپو مشترک می تواند باعث انتقال زگیل می شود؟

بهتر است که فرد مبتلا از وسایل شخصی خود استفاده کند اما استفاده مشترک از حوله و لوازم شخصی دیگر سبب انتقال زگیل تناسلی نمی شود.

  1. بهترین زمان استفاده از واکسن زگیل؟

بهتر است در سن زیر ۲۶ سالگی و قبل از آلودگی از این واکسن استفاده شود.

  1. زگیل تناسلی در بارداری سبب ایجاد مانع می شود؟

زگیل تناسلی در زنان باردار خطری برای بارداری ایجاد نمی کند. اما توصیه می شود که زایمان به صورت سزارین انجام شود.

زگیل تناسلی در بارداری

زگیل تناسلی در بارداری

اما در صورتی که زگیل ناحیه تناسلی بزرگ باشد و مانعی برای تولد طبیعی نوزاد باشد فقط از زایمان سزارین استفاده می شود در غیر این ‌صورت معمولا زایمان به صورت طبیعی قابل انجام است.

در هر دو نوع زایمان پیدایش ضایعات زگیلی در مخاط حلق نوزاد وجود دارد به همین دلیل توصیه می‌ شود قبل از بارداری فرد ود را کنترل و چکاپ کامل کند و در جهت بهترين درمان زگيل تناسلي اقدامد کند.

اگر سوالی برایتان پیش آمده و یا نیاز به مشورت با پزشک دارد، با دکتر مژده دکتر نامداری از طریق مشاوره آنلاین پزشکی ارتباط برقرار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید از طریق پل های ارتباطی درج شده تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس :  02122884654 –  09374053325

صفحه اینستاگرام : Dr.mojdehnamdari@ 

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

7 دیدگاه ها
  1. ZhrGanji

    سلام و درود لطفا بفرماييد ايا احتمال بازگشت دوباره بيماري از لباس زير مثل شورت ها در طي دوره درمان و بعد از ان هست ؟
    و بايد تعويض بشوند
    و با شستن و و افتاب و … از الودگي پاك مي شوند ؟
    سه سوال هست لطفا هر سه سوال رو پاسخ بفرماييد ممنون

    پاسخ
  2. Shah3pid

    سلام ايا شورت و شلوار ها در صورت داشتن بيماري زگيل تناسلي بعد از درمان همچنان الوده اند ؟ چه طور مي توان از الوده نبودنشان مطمئن شد ؟

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام، خیر معمولا ویروس از طریق تماس جنسی، پوستی و مخاطی منتقل می شود. بهتر است بعد از درمان و بهبودی لباس ها شسته شود و داخل آفتاب خشک یا از اتو استفاده شود.

      پاسخ
  3. حسین

    سلام جناب دکتر.من آقا 39 ساله هستم و5 سال پیش دچار hpv6 شدم.در مرحله ازدواج هستم وطبق راهنماییهای شماومطرح کردن موضوع با همسرم 3 دوز واکسن گارداسیل را هر دو قبل از رابطه تزریق کردیم.ایشان 35 سالشون هست.چه مدت بعد از تزریق دوز سوم رابطه جنسی بلامانع هست؟راهنمایی جهت ایمن تر شدن رابطه یا کنترل موضوع با توجه به ابتلای بنده به hpv6دارید؟لطفا اگرپیشنهادی واسه آینده ما دارید راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • دکتر مژده نامداری

      سلام، بعد از تزریق دوز دوم ایمنی تقریبا ایجاد می شود و نزدیکی مشکلی ندارد. برای تقویت سیستم ایمنی هم داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی مصرف کنید.
      خانم هم پاپ اسمیر و تست HPV رو منظم انجام دهند.

      پاسخ
  4. علی

    سلام ممنون بابت مطالب ارزشمندتون،
    یک سوال ویروس hpv به هیچ وجه از بدن حذف نمیشود، یعنی ما نمیتونیم به حالت قبل از ابتلا برگردیم؟دکترهای دیگه میگن که نوع کم خطرشون رفته رفته از بدن حذف میشه؟بنظرشما شما درسته؟

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام گفته می شود در افراد جوان و سالم احتمال از بین رفتن اچ پی وی طی 18 ماه وجود دارد . البته باید زگیل حتما درمان شود و احتمال از بین رفتن زگیل را با تقویت سیستم دفاعی افزایش دهید و اگر زگیل وجود داشته باشد که باید فیریز شود وگرنه سیستم دفاعی بدن تقویت شود .

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب