دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / تشخیص و درمان بیماری زگیل تناسلی چگونه است ؟
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

تشخیص و درمان بیماری زگیل تناسلی چگونه است ؟

زگیل تناسلی در بانوان

درمان بیماری زگیل تناسلی با دکتر مژده نامداری

زگیل تناسلی از بیماری هایی است که باید سریع و توسط یک متخصص درمان شود. دکتر مژده نامداری با سابقه درخشان و تخصص و تجربه، با لیزر و سایر روش های تخصصی بیماری زگیل تناسلی را درمان می‌کند. تاثیر لیزر چند برابر کرایوتراپی است. اگر به دنبال یک دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی در تهران هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیماری زگیل تناسلی

عامل بیماری، ویروس است و ویروس‌ ها به راحتی بین افراد مختلف یک گونه منتقل می‌شوند. ویروسی که عامل این بیماری است، ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV می‌باشد بیماری زگیل تناسلی به صورتی است که فرد بیمار، زگیل هایی بر روی ناحیه تناسلی خود مشاهده می‌کند. این بیماری باید جدی گرفته شود به ویژه در بانوان زیرا می‌تواند با سرطان دهانه رحم یا سرطان واژن مرتبط باشد.

رابطه جنسی و زگیل تناسلی

این بیماری بیشتر در بین زوج هایی دیده می‌شود که رابطه جنسی محافظت نشده دارند. رعایت اصول بهداشتی قبل و بعد از رابطه جنسی اهمیت زیادی در پیشگیری از بیماری زگیل تناسلی و بیماری های مشابه دارد. پیشنهاد خانم دکتر نامداری این است که زمانی که شما زگیل های تناسلی را به طور واضح در سطح ناحیه تناسلی خود مشاهده می‌کنید بهتر است تا درمان و بهبودی کامل، از رابطه با شریک جنسی خود پرهیز کنید. پس از بهبودی و از بین رفتن زگیل ها، شما می‌توانید با خیال راحت به رابطه جنسی خود ادامه دهید. اما از آن جایی که رابطه جنسی، یکی از مهم ترین پایه های زندگی زناشویی محسوب می‌شود و بی‌توجهی به آن ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بنیان خانواده وارد کند، در صورت نیاز به رابطه هنگام بیماری می‌توان از کاندوم استفاده کرد چون کاندوم به طور تقریبی از انتشار ویروس جلوگیری می‌کند.

بیماری زگیل تناسلی

بیماری زگیل تناسلی

احتمال انتقال ویروس در رابطه جنسی

برخی از زوج ها این سوال را از خانم دکتر نامداری می‌پرسند که اگر زن یا شوهر به  بیماری زگیل تناسلی مبتلا باشد، چقدر احتمال دارد که ویروس انتقال یابد و همسر وی نیز مبتلا شود؟

زگیل تناسلی و نکاتی که باید در هنگام بارداری رعایت شود
بیشتر بدانید

در پاسخ به این سوال باید در نظر بگیریم که بین انتقال ویروس مذکور و ابتلای به بیماری، تفاوت هست یعنی انتقال ویروس حتما منجر به ابتلای به بیماری نمی‌شود بلکه ممکن است در پی انتقال HPV فرد بیمار شود یا سالم بماند. احتمال انتقال ویروس در زوجی که یکی از آنها مبتلاست، 100 درصد است اما ممکن است سیستم ایمنی همسر بتواند ویروس را نابود کند، در این صورت وی به بیماری مبتلا نمی‌شود.

احتمال انتقال ویروس از مادر باردار به جنین

اگر مادر بارداری به بیماری زگیل تناسلی مبتلا باشد، نمی‌تواند ویروس را به جنین خود منتقل کند و از این نظر، باب نگرانی نیست.

دکتر مژده نامداری، متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنیک های پزشکی آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان در زمینه تشخیص و درمان زگیل تناسلی می باشد.
جهت تماس با مطب و برقرای ارتباط می توانید با شماره 22884654-021 تماس حاصل فرمایید.
آدرس مطب :  تهران، خیابان شریعتی، روبرو مترو شریعتی، کوچه شواری، ساختمان پزشکان رازی، طبقه سوم، واحد ۱۲
صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

 

مبتلایان به بیماری زگیل تناسلی و ازدواج

بر خلاف تصور عموم باید عرض کنیم که افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند ازدواج کنند فقط باید قبل از برقراری هرگونه رابطه جنسی با، همسر برای واکسینه شدن علیه بیماری اقدام کند و دوره واکسیناسیون را کامل کند.

مبتلایان به بیماری زگیل تناسلی و اقدام برای بچه دار شدن

باید گفت که ابتلا به این بیماری هیچ گونه مانعی برای فرزندآوری ندارد تنها باید دقت شود که در صورت درگیر شدن گردن رحم و واژن با بیماری، زایمان به صورت سزارین انجام شود.

روش PCR برای تشخیص نوع ویروس

لزومی برای انجام PCR در بیماران مرد وجود ندارد زیرا روند درمان به آن بستگی ندارد اما در بانوان مبتلا باید نوع ویروس مشخص شود تا روند درمان بهتر انجام شود.

واکسن گارداسیل (Gardasil) چیست؟ + تزریق گارداسیل در تهران
بیشتر بدانید

رابطه زگیل‌های تناسلی و سرطان

خطر ابتلا به سرطان در بیمارانی که بیماری زگیل تناسلی دارند، خیلی پایین می‌باشد و در اکثر موارد، عفونت های HPV، گذرا هستند.

زگیل تناسلی در بانوان

زگیل تناسلی در بانوان

عود کردن زگیل های تناسلی

عود کردن یا نکردن زگیل های تناسلی به عوامل و شرایط زیادی بستگی دارد از جمله حجم ویروسی که وارد بدن شده و همچنین فاصله بین بروز علائم بیماری تا شروع روند درمان و روش مورد استفاده برای اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی. عاملی که بیشترین تاثیر را دارد، قدرت سیستم ایمنی فرد مبتلا می‌باشد که خود، بسته به عوامل متعدد دیگری است مانند اعتیاد، استرس و تغذیه. از این رو نمی‌توان مدت زمان درگیری با بیماری و زمان عود کردن زگیل ها را تعیین کرد.

منشاء ویروس چه کسی بوده؟

پاسخ به این سوال که کدام یک از زوجین ویروس را به دیگری انتقال داده، بسیار سخت است و البته لزومی هم ندارد. حتی ممکن است فرد از طریق دیگری به جز رابطه جنسی مبتلا شده باشد بنابراین لزومی ندارد بخاطر فهمیدن منشاء آلودگی به حریم خصوصی زوج ها دخول کرد.

دوره کمون بیماری زگیل تناسلی

دوره کمون این بیماری در افراد مختلف، متفاوت است و از دو ماه تا چند سال ممکن است طول بکشد.

علائم بیماری

زگیل تناسلی به صورت معمول، خال های گوشتی به شکل گل کلم هستند که در ناحیه تناسلی مشاهده می‌شوند. ممکن است به رنگ پوست، تیره تر و یا روشن تر باشند. ممکن است زگیل ها به شکل مسطح هم دیده شوند که تشخیص را سخت می‌کنند. از جمله نواحی آلوده به زگیل می‌توان به نواحی مرطوب و چین دار کشاله ران، دهانه واژن، اطراف سوراخ ادراری، اطراف مقعد، روی لب های فرج و حتی داخل واژن و در مردان به آلت، کلاهک آلت، داخل سوراخ و مجرای ادراری، روی کیسه بیضه، لای باسن و ناحیه بالای آلت اشاره کرد. زگیل ها می‌توانند باعث درد، خارش، خونریزی و ایجاد ترشحات بدبو شوند.

رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن
بیشتر بدانید

میزان شیوع بیماری زگیل تناسلی

می‌توان گفت که این بیماری، شایع ترین بیماری است که از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود. البته در ایران آمار دقیقی از آن موجود نیست اما یکی از شایع ترین دلایلی است که متخصصان زنان و اورولوژیست ها با آن روبرو هستند.

آیا تنها راه انتقال، دخول کامل واژنی و مقعدی است؟

خیر. ویروس زمانی انتقال می‌یابد که نواحی مبتلا به آن با نواحی سالم تماس پیدا کنند بنابراین حتی اگر دخول کامل واژنی و مقعدی هم صورت نگیرد اما مالشی بین نواحی تناسلی رخ دهد، ویروس منتقل می‌شود البته روشن است که داخل واژن و مقعد درگیر نخواهند شد و تنها قسمت هایی که در تماس بوده‌اند آلوده می‌شوند.

آیا تماس جنسی، تنها راه انتقال بیماری است؟

خیر، تماس جنسی تنها راه انتقال نیست زیرا از طریق تیغ یا حوله مشترک آلوده هم، ویروس منتقل می‌شود اما مهمترین و شابعترین راه انتقال در دنیای امروز، برقراری رابطه جنسی می‌باشد.

آیا بیماری زگیل تناسلی خطرناک است؟

زگیل تناسلی برخلاف ظاهر ترسناکی که دارد، خطرناک نیست و در بیشتر موارد منجر به سرطان نمی‌شود اما ظاهر زشت زگیل ها سبب بروز استرس و نگرانی در فرد مبتلا می‌شود و همچنین در موارد کمی ممکن است منجر به سرطان شود و یا به نواحی بیشتر گسترش یابد پس لازم است که پیگیری و درمان شود.

پوست ناحیه درگیر با بیماری زگیل تناسلی

پوست ناحیه درگیر با بیماری زگیل تناسلی

تشخیص بیماری زگیل تناسلی

بهترین راه تشخیص، معاینه ضایعات گوشتی و گل کلمی در ناحیه تناسلی توسط یک پزشک متخصص می‌باشد. در صورتی که پزشک تشخیص قطعی بدهد نیازی به آزمایش نیست اما در موارد مشکوک، پزشک از نمونه برداری برای بررسی بافت کمک می‌گیرد. البته در خانم ها تست PCR به همراه پاپ اسمیر انجام می‌شود.

ضایعات مشابه زگیل های تناسلی

امکان اشتباه گرفتن زگیل های تناسلی با ضایعات مشابه از جمله وستیبولار پاپیلوماتوزیس، خال، غدد سباسه، کیست اپیدرموئید، مولوسکوم، تبخال تناسلی، کراتوز سبورئیک، لیکن پلان، پاپول های مرواریدی آلت، ضایعات فوردایس، فیبروما، سیرنگوما، آنژیوکراتوم و محل زخم های قبلی به ویژه ختنه وجود دارد.

آیا ویروس HPV مادام العمر مسری است؟
بیشتر بدانید

درمان بیماری زگیل تناسلی

درمان این بیماری به شیوه های مختلفی قابل انجام است که به طور کلی به دو گروه تقسیم می‌شود:

-درمان هایی که توسط خود بیمار قابل انجام است و به وسیله استعمال یک پماد انجام می‌شود مانند پدوفیلین در غلظت های TCA کرم لیکوئید یا آلدرا، اسید تری کلرو استیک 80 و 90 درصد، اسید سالیسیلیک و پماد سینکاتچینز.

-درمان هایی که حتما باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود مانند درمان با لیزر، کرایوتراپی یا فریز، جراحی و کوتر.

انتخاب نوع درمان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد مثل محل زگیل ها، تعداد آنها، اندازه، ترجیح بیمار و… . یکی از بهترین روش های درمان، استفاده از لیز است که بیشترین میزان موفقیت و کمترین احتمال عود را به همراه دارد. خانم دکتر نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، به عنوان یک دکتر متخصص برای درمان زگیل تناسلی در تهران شریعتی شناخته شده است. می‌توانید با آرامش خاطر و برای کسب بهترین نتیجه به ایشان مراجعه کنید.

 

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب