دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / تنگ کردن واژن با پرینورافی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

تنگ کردن واژن با پرینورافی

تنگ کردن واژن با پرینورافی

تنگ کردن واژن با پرینورافی

یکی از مسائل چالش برانگیز برای خانم ها پس از زایمان های مکرر، تغییرات متعدد ایجاد شده در ناحیه تناسلی به شمار می رود. هر چند در گذشته این مشکلات به راحتی توسط خانم ها پذیرفته می شد و قابل تغییر نبود، ولی در حال حاضر، به آسانی امکان درمان آن وجود داشته و خانم ها از این طریق، مجدداً اعتماد به نفس خود را به دست خواهند آورد. در این مقاله قصد داریم به صحبت درباره تنگ کردن واژن با پرینورافی بپردازیم.

آشنایی با جراحی پرینورافی

جراحی پرینورافی را می توان یکی از روش های جراحی زیبایی واژن محسوب کرد. پرینه برگرفته از یک لغت فرانسوی بوده و در واقع محل آن میان بخش ورودی ناحیه تناسلی و مقعد است. گشادی و شل شدگی واژن در بانوان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی در زندگی زناشویی همچون رابطه جنسی بلند مدت، زایمان های طبیعی مکرر و همچنین کهولت سن رخ دهد. پاره شدن پرینه یک مسئله بدیهی در زایمان طبیعی می باشد و مقدار پارگی آن دارای درجات مختلفی بوده و درمان آن نیز امکانپذیر است.  این مسئله در تماس جنسی افراد نقشی اساسی داشته و در صورت زیاد بودن شدت آسیب دیدگی، انجام جراحی پرینورافی توصیه می شود.

در روش تنگ کردن واژن با پرینورافی، اقدام به بازگرداندن اندازه دهانه واژن به وضعیت پیش از آسیب دیدگی می شود و به عنوان یک جراحی ترمیمی و زیبایی به شمار می رود و می تواند سبب افزایش و بهبود کیفیت روابط زناشویی گردد.

جراحی پرینورافی به چه صورت انجام می شود؟

انجام این عمل جراحی با کمک بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی صورت می گیرد و لازم به ذکر است که در این جراحی به ترمیم واژن تا عمق 2 تا 3 میلی متری پرداخته می شود. و از آنجا که در این روش دهانه واژن تنگ می شود، از این رو، نمی توان انتظار چندانی جهت تنگی دیواره ها و داخل واژن داشت.

جراحی واژینوپلاستی
بیشتر بدانید

در رابطه با افرادی که تمایل به انجام جراحی های همزمان دارند، می توانیم بگوییم که امکان انجام این جراحی با عمل واژینوپلاستی به شکل همزمان وجود دارد.

شایان ذکر است که جراح و متخصص زنان باید جراحی پرینورافی را انجام دهد، چرا که این پزشکان از آشنایی کامل در رابطه با آناتومی ناحیه تناسلی برخوردار بوده و همین مسئله می تواند از ایجاد عوارض جلوگیری نماید.

جراحی پرینورافی به چه صورت انجام می شود؟

جراحی پرینورافی به چه صورت انجام می شود؟

عمل پرینورافی چقدر زمان می برد؟

تنگ کردن واژن با پرینورافی، نیاز به زمان زیادی نداشته و نهایتاً 1 ساعت به طول می انجامد، ولی در صورت انجام این عمل به شکل همزمان با جراحی های دیگر، امکان طولانی تر شدن مدت زمان آن وجود دارد. علاوه بر آن، بهتر است بدانید که پس از انجام این جراحی، فرد توانایی انجام فعالیت های روزانه خود را با گذشت مدت زمان کوتاهی خواهد داشت.

جراحی پرینورافی چقدر ماندگاری دارد؟

بهتر است افرادی به سراغ این نوع عمل جراحی بروند که دیگر نمی خواهند باردار شوند. چرا که احتمال پارگی پرینه و شل شدگی واژن با زایمان و بارداری وجود دارد. علاوه بر آن، از دیگر مواردی که می تواند اثر منفی بر نتیجه این جراحی بگذارد، کم و زیاد شدن وزن می باشد. در صورت رعایت توصیه های لازم توسط فرد، ماندگاری این جراحی زیاد بوده، ولی لازم به ذکر است که رابطه مستقیمی بین رعایت توصیه های پزشکی و میزان ماندگاری این روش وجود دارد.

جراحی پرینورافی مناسب چه افرادی است؟

تنگ کردن واژن با پرینورافی برای خانم هایی که دارای مشکلات زیر هستند، توصیه می گردد:

1-افرادی که به افتادگی دهانه رحم مبتلا هستند.

2-خانم هایی که در به ارگاسم رسیدن دچار اختلال هستند.

3-افرادی که با پارگی پرینه به دلیل زایمان مواجه شده اند.

4-خانم هایی که به عفونت های مکرر واژن مبتلا می شوند.

معرفی انواع جراحی زیبایی واژن زنان
بیشتر بدانید

5-افرادی که با شل شدگی و پارگی پوست واژن به جهت افزایش سن مواجه هستند.

6-و همچنین خانم هایی که افتادگی و شل شدگی پوست واژن به دلیل مسائل ژنتیکی را تجربه می کنند.

نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که خانم ها بهتر است پس از اطمینان از پایان بارداری خود به سراغ این جراحی بروند. علاوه بر آن، افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، سعی کنند از انجام این عمل جراحی خودداری نمایند.

 جراحی پرینورافی چه عوارضی را به دنبال دارد؟

همانند سایر جراحی ها، جراحی پرینورافی می تواند عوارضی را در پی داشته باشد. عفونت و خونریزی را می توان از رایج ترین عوارض آن به شمار آورد. خانم ها می توانند تجربه یک جراحی موفقیت آمیز را با مراجعه به بهترین جراح زیبایی زنان داشته باشند. بنابراین یکی از نکات حائز اهمیت، پیدا کردن یک دکتر زنان خوب می باشد.

 از عوارض جراحی پرینورافی می توان به مواردی از قبیل عفونت، تورم، خونریزی، درد، بی حس شدن در مجاورت نواحی برش، لخته شدن خون، صدمه رسیدن به اندام های اطراف همچون روده راست و مشکلات ناشی از بیهوشی اشاره نمود.

جراحی پرینورافی چه عوارضی را به دنبال دارد؟

پس از انجام جراحی پرینورافی چه مراقبت هایی باید صورت گیرد؟

رعایت موارد توصیه شده توسط پزشک پس از انجام این عمل جراحی، سبب ایجاد نتایج رضایت بخش خواهد شد.

1-استراحت بعد از جراحی به مدت 1 هفته

2-تمیز و خشک نگه داشتن محل جراحی

3-مصرف سر وقت داروهای تجویز شده توسط جراح زیبایی زنان

4-پرهیز از انجام فعالیت هایی که کشیدگی ناحیه واژن را به همراه دارند.

5-خودداری از برقراری رابطه جنسی به مدت 8-6 هفته

6-مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر جهت جلوگیری از یبوست

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب