دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن

رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن

رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن

3 نوع واکسن می تواند در مقابل گونه های پر خطر ویروس hpv و زگیل تناسلی در پسران و دختران مصونیت ایجاد نماید که این واکسن ها با نام تجاری Gardasil،  Cervarixو Gardasil-9 موجود هستند. سن 26-9 سال را می توان سن ایده آل جهت تزریق این واکسن دانست. تمامی این واکسن ها قادر به پوشش دهی کامل گونه های HPV 18 و HPV 16 بوده و می توانند اقدام به محافظت از بدن در مقابل آنها نمایند. همچنین واکسن های Gardasil-9 و Gardasil توانایی ایجاد مصونیت در مقابل ویروس های HPV 11 و HPV 6 که سبب بروز بیشتر زگیل های تناسلی هستند را دارند. بایستی از واکسن Gardasil-9 جهت ایمن شدن در مقابل گونه های پر خطر ویروس HPV همچون نوع 31، 33، 45، 52 و 58 استفاده نمود.

رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن

رابطه ویروس hpv و زگیل تناسلی و ایمن سازی در برابر آن

بررسی رابطه میان ویروس hpv و زگیل تناسلی

ویروس hpv دارای مجموعه ای از گونه های مختلف بوده که برخی از آنها به عنوان عامل بروز زگیل های عادی روی دست و پاها محسوب شده و برخی دیگر نیز زگیل در ناحیه تناسلی را ایجاد می کنند. گونه ای از ویروس hpv که قابل انتقال به روش تماس و رابطه جنسی به فرد دیگر می باشد، در کنار ایجاد زگیل تناسلی، می تواند سرطان دهانه رحم در زنان را منجر شود. هم اکنون با توجه به پیشرفت روز افزون علم، تولید و عرضه واکسن hpv را شاهد هستیم که قادر به کاهش ریسک ایجاد این عوارض خواهد بود. با وجود این، همچنان بهترین روش جهت پیشگیری از مبتلا شدن به این عوارض، دوری از برقراری رابطه و تماس جنسی با شخص آلوده به ویروس hpv به شمار می رود.

ممکن است هیچگونه علائم ظاهری در اشخاص آلوده به این ویروس مشاهده نشود، از این رو، افراد قبل از برقراری رابطه جنسی، توجه ای به انجام تست های سلامتی نمی کنند. توصیه ای که همیشه به زوج ها می شود این است که اطمینان لازم در مورد سلامت یکدیگر را قبل از داشتن رابطه جنسی با یکدیگر کسب کنند و با مراجعه به پزشک، به انجام تست های ویژه ویروس hpv و بیماری آمیزشی بپردازند. در افراد با شرکای جنسی متعدد، احتمال آلوده شدن به ویروس hpv بیشتر است. همچنین در این افراد ریسک ابتلا به عوارضی از قبیل سرطان دهانه رحم نیز بیشتر خواهد بود. یکی از نکات حائز اهمیت در این زمینه، این است که در صورت عدم وجود نشانه ای از زگیل تناسلی در فرد، نمی توان با قطعیت گفت که وی مبتلا به ویروس hpv نیست. چرا که دیده شده، خیلی از افرادی که عاری از زگیل تناسلی هستند، آلوده به ویروس hpv بوده و سال ها بعد حتی با علائم سرطان دهانه رحم نیز مواجه شده اند. از اینجا می توان به میزان اهمیت انجام آزمایش های مخصوص شناسایی ویروس hpv و همچنین تست های غربالگری سرطان دهانه رحم پی برد.

همه چیز درباره زگیل تناسلی
بیشتر بدانید

 

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب