دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / سندرم پره اکلامپسی یا مسمومیت در دوران حاملگی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

سندرم پره اکلامپسی یا مسمومیت در دوران حاملگی

سندرم پره اکلامپسی یا مسمومیت در دوران حاملگی

سندرم پره اکلامپسی یا مسمومیت در دوران حاملگی

بارداری همیشه مخاطراتی برای مادران باردار داشته است یکی از آن ها سندرم پره اکلامپسی است. در 5 تا 10 درصد از حاملگی ها احتمال ایجاد فشار خون بالا وجود دارد. این عامل یعنی فشار خون بالا درکنار خون ریزی و عفونت سه عامل اصلی در مرگ و میر مادران باردار محسوب می شوند

سندرم پره اکلامپسی یا مسمومیت در دوران حاملگی

سندرم پره اکلامپسی یا مسمومیت در دوران حاملگی

در باره عامل فشار خون بالا باید گفت: سندرمی با نام علمی «پره اکلامپسی» همراه با فشار خون بالا، خطرناک ترین وضعیت را برای مادران باردار ایجاد می کند. البته در برخی مواقع این سندرم که در فارسی به آن مسمومیت حاملگی نیز می گویند، به تنهایی نیز مخاطراتی برای مادران باردار به همراه دارد. این مسمومیت در دوران حاملگی، در بیشتر موارد در زنان جوان و به ویژه در اولین حاملگی بروز و ظهور دارد. اما در زنان با سن بالاتر، مسمومیت  حاملگی، به همراه فشار خون بالای مزمن، احتمال بروز بیشتری دارد. طبق تحقیقات صورت گرفت این سندرم، ارتباط بسیار بالایی با نژاد و قومیت و در نهایت استعداد ژنتیکی دارد. از دیگر عوامل موثر در بروز سندرم پره اکلامپسی عوامل محیطی، اجتماعی و اقتصادی و حتی زمانی را می توان نام برد. در برخی پژوهش های صورت گرفته بین المللی احتمال بروز این سندرم را از 3 تا 10 درصد تخمین زده اند. در مورد مرده زایی باید گفت: احتمال بروز این پدیده در مادرانی که زایمان های متعددی داشته اند نسبت به مادرانی که بارداری اول را تجربه می کنند، بیشتر است. از دیگر عوامل که ریسک مسمومیت حاملگی را بالا می برد می توان به، چندقلو زایی، مادران بالای 35 سال و نژاد آفریقایی-آمریکایی اشاره کرد. در ضمن هرچه وزن مادر بیشتر باشد احتمال بروز سندرم پره اکلامپسی به صورت تصاعدی افزایش می یابد. در مادران باردار که دوقلو باردار هستند، میزان بروز این سندرم بالای 13 درصد می باشد.

علل و نشانه های شل شدگی در واژن چیست ؟
بیشتر بدانید

یکی از عواملی که خطر پیش آمد فشار خون بالا را کاهش می دهد، وجود جفت سر راهی است. در مادرانی که در طول اولین حاملگی خود فشار خون شان طبیعی بوده است. احتمال بروز پره اکلامپسی در بارداری بعدی به میزان زیادی کاهش می یابد.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب