دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / 5 دلیل پزشکی که چرا زنان تحت عمل جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند

5 دلیل پزشکی که چرا زنان تحت عمل جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
اشتراک گذاری

در حالی که لابیاپلاستی به عنوان یک جراحی پلاستیک طبقه بندی می شود، دلایل پزشکی متعددی وجود دارد که چرا زنان در سراسر دنیا به ویژه تحت این عمل قرار می گیرند. فراتر از تمایل به نگاه خاص به آن شخص ، نگرانی های پزشکی واقعی وجود دارد که زنان به دلیل شکل و اندازه لابیای خود تجربه می کنند. در اینجا لیستی از 5 مورد از مهمترین دلایل پزشکی وجود دارد که باعث می شود زنان جراحی جوانسازی واژن را انجام دهند.

1. مشکل در ادرار کردن با بزرگ شدن لب مینور

برخی از زنان هوستون با بزرگی لابیا کوچک متوجه می شوند که در ادرار کردن مشکل دارند. دلیل آن این است که لابیا مینورهای آویزان در مسیر جریان ادرار قرار می گیرند و ادرار طبیعی را دشوار می کنند. اگر این پدیده را تجربه کردید، بدانید که تنها نیستید. در طول مشاوره لابیاپلاستی خود در مطب شریعتی نزد دکتر نامداری  صادق باشید، تا او بتواند به بهترین شکل یک برنامه درمانی برای شما آماده کند.

2. عفونت مزمن مجاری ادراری به دلیل بزرگ شدن لب

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) نه تنها دردناک و ناخوشایند هستند، بلکه اغلب می توانند بدون علامت باشند و به طور ناخواسته منجر به عفونت کلیوی بسیار جدی تر شوند. متأسفانه، برخی از زنان به دلیل بزرگ شدن لابیای ترشحات بدن از جمله عرق، ادرار و ترشحات واژن در دستگاه تناسلی خارجی خود، عفونت های مکرر یا حتی مزمن دستگاه ادراری را تجربه می کنند. اگر لابیای شما بزرگ شده است و به نظر می رسد که عفونت های ادراری بی پایان را تجربه کرده اید، جراحی لابیاپلاستی ممکن است کمک کننده باشد.

3. ناراحتی بدنی در طول فعالیت بدنی از جمله ورزش یا آمیزش جنسی

وقتی زنی بزرگ شده لابیا دارد، اندازه اندام تناسلی خارجی او ممکن است باعث ناراحتی بی مورد یا در بدترین حالت، درد شود. این می تواند به سادگی از راه رفتن در طول روز رخ دهد، اگر لابیای شما به پاهای شما گیر کند یا به یکدیگر ساییده شود، یا در حین فعالیت بدنی مانند دویدن، اسب سواری، دوچرخه سواری و مقاربت جنسی عصبانی شوند. بسیاری از زنان با انجام عمل جراحی جوانسازی واژن از ناراحتی و درد خود تسکین می یابند.

دلایل تیرگی واژن چیست ؟

4. ضربه به لابیا پس از زایمان

زنانی که از طریق واژینال زایمان می کنند، در حین زایمان در معرض خطر آسیب به لابیای خود هستند. بسیاری از بیماران لابیاپلاستی هیوستون دکتر یاریش با لابیا به دنیا آمدند که هرگز از آن شکایتی نداشتند، اما در حین زایمان فرزندان خود ضربه یا تغییر شکل لابیا را تجربه کردند و برای بازگرداندن واژن به حالت قبلی خود تحت جوانسازی واژن قرار گرفتند.

5. تغییرات در لابیا به دلیل نوسانات هورمونی

ما به عنوان خانم ها می دانیم که دوره های مختلفی از نوسانات هورمونی را تجربه می کنیم. اول، بلوغ و در نتیجه نوسانات هورمونی ماهانه قاعدگی وجود دارد. سپس برای برخی، زایمان و شیردهی وجود دارد. در نهایت، تغییرات هورمونی در دوران یائسگی وجود دارد و برخی از زنان حتی برای کنترل عوارض جانبی ناخواسته در طول این تغییر زندگی، هورمون درمانی نیز دریافت می کنند.  همانطور که هورمون های ما تغییر می کند، اندام تناسلی ما نیز می تواند. زنانی که تغییراتی را در لابیای خود به دلیل این نوسانات طبیعی هورمونی تجربه کرده‌اند، گاهی اوقات برای بازگرداندن لب‌های خارجی واژن به حالت قبلی خود، جراحی لابیاپلاستی را انتخاب می‌کنند و در صورت وجود ناراحتی یا درد، این علائم را کاهش می‌دهند.

اشتراک گذاری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران، فارغ التحصيل از رشته پزشكي عمومي سال ١٣٨٦، فارغ التحصيل از رشته تخصصي جراحي زنان  و زايمان سال ١٣٩٤ و دارای سابقه فعاليت به عنوان هيات علمي دانشگاه و نیز دارای 4 سال سابقه ی جراحي در شهرهاي پر جمعيت  استان  خوزستان و در پایان گذراندن دوره هاي مختلف تكميلي طب زنان با تمركز بر جراحي هاي زيبايي زنان، با تکنیک های به روز و دانش بالا، به فعالیت های پزشکی مشغول بوده و آماده ی ارائه خدمات درمانی به بانوان می باشد.