دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / درمان زگیل تناسلی (HPV) / دکتر متخصص درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

دکتر متخصص درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران

دکتر متخصص درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران

سالانه هزاران نفر به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند. زگیل تناسلی ممکن است تا ماهها و حتی سالها پس از عفونت ظاهر نشود. هنگامی که متوجه شدید زگیل تناسلی و HPV دارید، باید با همسر و شریک خود درمیان بگذارید. پزشک شما می‌تواند برای پیشگیری از این عفونت مقاربتی توصیه‌ها و اقداماتی انجام دهد که در این مقاله به درمان زگیل تناسلی می‌پردازیم. دکتر متخصص زنان برای درمان زگیل تناسلی در مشهد

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی نوعی عفونت مقاربتی (STI) است که باعث ایجاد زگیل در داخل و اطراف اندام تناسلی می‌شود. زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) بوجود می‌آید. زگیل در ناحیه کشاله ران، مقعد، رکتوم، آلت تناسلی و کیسه بیضه، واژن (از جمله داخل واژن)، فرج، لب‌های واژن (لابیا کوچک و لابیا بزرگ) و دهانه رحم ایجاد می‌شود. یکی از راه‌های انتقال و علت زگیل تناسلی، رابطه جنسی محافظت نشده و تماس مستقیم با پوست آلوده به ویروس است. زگیل‌های تناسلی ظاهری مانند گل کلم دارند و گوشتی شکل و گاهی همراه با درد و سوزش است.

ویروس‌ پپیلوما (HPV) به چندین نوع تقسیم می‌‌شود که می‌تواند ناحیه تناسلی و مقعد را آلوده کنند. در میان این انواع، HPV نوع 6 و 11 به عنوان شایع‌ترین‌‌ها شناخته می‌‌شود. مهمترین نکته این است که انواع HPV که زگیل تناسلی ایجاد می‌ کنند، عمدتاً منجر به سرطان نمی‌شود. زگیل تناسلی عارضهٔ منتقل‌شونده‌ای است، و از هر 3 نفری که با فرد مبتلا به زگیل تناسلی رابطه جنسی داشته باشند، 2 نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند. علائم زگیل تناسلی معمولاً در عرض 3 ماه پس از تماس آشکار می‌شوند. باید توجه داشت که حتی اگر شما علائمی نداشته باشید، انتقال HPV به دیگران همچنان امکان‌پذیر است.

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

کاندوم خطر ابتلا به HPV را کاهش می‌دهد، اما به طور کامل از انتشار ویروس جلوگیری نمی‌کند. با این حال، کاندوم در برابر سایر عفونت‌های مقاربتی محافظت می‌کند و بخش مهمی از رابطه جنسی ایمن برای بسیاری از افراد است. واکسن زگیل تناسلی می‌تواند در برابر انواع خاصی از HPV، از جمله آنهایی که باعث زگیل تناسلی و برخی سرطان‌ها می‌شوند، محافظت کند. بهترین درمان برای زگیل، پیشگیری از ابتلا به آن است که تنها با واکسیناسیون به موقع امکان پذیر است.

در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری درباره ویروس hpv و راه های پیشگیری از آن توضیح می دهند.
علت زگیل تناسلی چیست؟
بیشتر بدانید

روش های درمان زگیل تناسلی

پزشک می‌‌تواند زگیل‌های تناسلی را با معاینه ناحیه تناسلی و مقعد تشخیص دهد و برای تشخیص سرطانی بودن آنها درخواست نمونه برداری کند. انجام آزمایش پاپ اسمیر نیز برای تشخیض زگیل تناسلی توصیه می‌شود. اگر به زگیل تناسلی مبتلا شده اید روش‌های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد. انتخاب درمان بر اساس تعداد، اندازه، محل و مورفولوژی ضایعات و همچنین ترجیح بیمار، هزینه درمان و تشخیص پزشک متفاوت است.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

 

کوتر الکتریکی

کوتر الکتریکی یا الکتروکوتراژ یکی از روش‌های درمانی برای زگیل تناسلی است. در این روش، از جریان الکتریکی برای سوزاندن و حذف زگیل‌ها استفاده می‌شود. برای جلوگیری از درد، عموماً پیش از اجرای کوتر الکتریکی از بی‌حسی موضعی یا موضعی-تزریقی استفاده می‌شود. پس از بی‌حسی، پزشک یا متخصص جریان الکتریکی را از طریق زگیل ارسال کرده و باعث سوزش و حذف بافت‌های آلوده می‌شود.

کرایوتراپی

انجماد با نیتروژن مایع. کرایوتراپی یا انجماد زگیل یک روش درمانی است که از نیتروژن مایع برای انجماد و از بین بردن زگیل‌ها استفاده می‌کند. این روش به طور خاص به عنوان یکی از روش‌های موثر در درمان زگیل‌های تناسلی شناخته شده است. نیتروژن مایع، یک گاز بسیار سرد است که در این روش به عنوان عامل انجماد استفاده می‌شود. پزشک نیتروژن را با استفاده از یک ابزار خاص به زگیل یا زگیل‌ها اعمال کرده و باعث انجماد بافت آلوده می‌شود. انجماد باعث ایجاد تاول در اطراف زگیل می‌شود. این تاول به طور طبیعی از بین می‌رود و بافت سالم جای زگیل را می‌گیرد.

درمان با لیزر

درمان با لیزر یکی دیگر از روش‌های مؤثر در درمان زگیل تناسلی است. این روش با استفاده از نور لیزر برای حذف زگیل‌ها انجام می‌شود. پزشک از دستگاه لیزر به عنوان منبع نور استفاده می‌کند. لیزر با دقت به زگیل هدایت می‌شود. نور لیزر به رگ‌های خونی دقیق در داخل زگیل می‌تابد و با افزایش دما، باعث تخریب بافت زگیل می‌شود. همچنین، لیزر می‌تواند جریان خون را در این نواحی قطع کرده و بافت زگیل را از بین ببرد. مزایای درمان با لیزر شامل عدم نیاز به بی‌حسی موضعی، عدم خونریزی قابل ملاحظه، و زمان کوتاه درمان می‌باشد. درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران

دارو درمانی

چندین هفته محلول یا کرم شیمیایی تجویزی را روی زگیل می‌زنید. داروها باعث ایجاد تاول در زیر زگیل می‌شود و جریان خون را متوقف می‌کند. دارو و پمادهایی که عموما تجویز می‌شود عبارتند از:

  • ایمیکیمود (Zyclara)
  • پودوفیلین (Podocon-25) و پودوفیلوکس (Condylox)
  • تری کلرواستیک اسید
ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) چیست؟
بیشتر بدانید

جراحی

درمان جراحی برای زگیل شامل برداشتن به محل اتصال پوستی-اپیدرمی است. گزینه‌ها شامل برش مماس قیچی، برش اصلاح، کورتاژ، و روش برداشتن الکتروسرجری حلقه (LEEP) است. درمان ممکن است باعث ایجاد جای زخم شود. تجربه اپراتور، به ویژه با LEEP، برای جلوگیری از برداشتن بیش از حد عمیق مهم است. پزشک زگیل‌‌هایی را که بزرگ هستند یا به درمان‌‌های دیگر پاسخ نمی‌‌دهد، با جراحی از بین میبرد.

درمان زگیل تناسلی در بارداری

اگر در دوران بارداری با زگیل تناسلی مواجه شوید، ممکن است سطوح هورمونی شما باعث افزایش خونریزی، بزرگ شدن یا تکثیر زگیل شود. این عوارض به ندرت رخ می‌دهند، اما در صورت بزرگ شدن یا تشکیل توده زگیل که ممکن است کانال زایمان را مسدود کند، زنان ممکن است نیاز به زایمان از طریق سزارین داشته باشند. انتقال ویروس HPV به جنین نیز ممکن است باعث ایجاد زگیل در داخل راه هوایی او شود. اگر پیش از بارداری زگیل تناسلی داشته‌اید و در دوران بارداری شیوع فعال ندارید، احتمالاً مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران

بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان ممکن است بسته به مکان زندگی شما تغییر کند. به دنبال پزشک زنان متخصص که در زمینه زگیل تناسلی دارای تخصص و دستگاه‌های به روز داشته باشد بگردید. با بررسی تجربه، تحصیلات و نظرات بیماران پیشین، می‌‌توانید به پزشک مناسب برسید. دکتر مژده نامداری سال‌‌ها تجربه در درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران، به‌ شمار می‌‌آید. او بطور مداوم در تازه‌ ترین روش‌‌ها و پیشرفت‌های علمی در زمینه زنان و بهداشت تناسلی به‌روز شده و در ارائه بهترین مراقبت‌‌ها به بیماران خود متعهد است.

سوالات متداول درباره زگیل تناسلی

  • چگونه از زگیل تناسلی بدون رابطه پیشگیری کنیم؟

    تزریق واکسن های زگیل تناسلی، انجام تست پاپ اسمیر، رعایت بهداشت فردی و عدم دستکاری و خراشیدن زگیل ها و خودداری از تماس پوستی با فرد آلوده و رابطه جنسی محافظت نشده

  • آیا ممکن است زگیل تناسلی بعد از درمان دوباره ظاهر شود؟

    بله زگیل می تواند در پوست شما بماند و همینطور بدون درمان هم از بین برود.

  • آیا تزریق واکسن گارداسیل در ناباروری تاثیر دارد؟

    خیر، زیرا تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر این‌که آمپول گارداسیل می‌تواند موجب نازایی در زنان یا نارسایی تخمدان آن‌ها شود، وجود ندارد. با این حال متخصصان معتقدند بهتر است قبل از تزریق واکسن، آزمایشات لازم در خصوص سابقه بیماری افراد انجام گیرد.

  • واکسن گارداسیل را از کجا بخریم؟

    خانم دکتر مژده نامداری این واکسن را در مطب موجود دارند و تزریق می کنند. البته شما می توانید واکسن ایرانی پاپیلوگارد را از مراکز بهداشت یا داروخانه ها تهیه کنید.

  • آیا زنانی که واکسن گارداسیل را دریافت کرده اند هنوز نیاز به انجام تست پاپ اسمیر دارند؟

    بله. واکسن گارداسیل جایگزین تست پاپ نیست. غربالگری سرطان دهانه رحم با آزمایش پاپ اسمیر منظم که از سن 21 سالگی شروع می شود، بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه است.

  • قیمت واکسن گارداسیل چقدر است؟

    به دلیل تغییرات ارز و شرایط بازار، قیمت واکسن‌ها ممکن است در زمانهای مختلف و در مناطق مختلف متغیر باشد. برای دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد هزینه و دریافت واکسن گارداسیل، با قیمت مناسب با ما تماس بگیرید.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

4 دیدگاه ها
  1. فتانه

    سلام خانم دکتر من چندماه پیش لیزر مو رفتم بعد از اون دچار زگیل شدم و درد ندارن اما بعضی اوقات خارش دارم باید چکار کنم؟

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام وقت بخیر باید معاینه بشید اگر واقعا زگیل باشد حتما باید درمان انجام شود و زگیل ها برداشته شود حتی اگر بدون علامت باشد

      پاسخ
  2. میهن

    31 ساله هستم و یکساله که ازدواج کردم. دیروز اتفاقی متوجه 4-5 لک قهوه ای پایین مقعد روی خط باسن شدم که احتمالا کمتر از دوماهه که پیدا شده و مطمئن هستم که قبلا نبوده. این لک ها حدودا قطر 3 میل دارند. مسطح هستند بدون برجستگی و کاملا سطح صاف و نرم. خیلی نگران هستم. هیچ علامت دیگه ای هم نداره. ممکنه زگیل یا تبخال تناسلی باشه؟

    پاسخ
    • مشاور کلینیک

      سلام وقت بخیر اگر دارای برجستگی و زبری باشند شاید زگیل باشد اما برای تشخیص دقیق تر باید معاینه بشید.

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب