دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / بوتاکس واژن / بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس

بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس

بوتاکس واژن چیست؟ نام آنرا تا به حال شنیده اید؟ تزریق بوتاکس یکی از راه های جوانسازی پوست است. بوتاکس از سم بوتولینوم برای جلوگیری از حرکت عضله برای مدت محدودی استفاده می‌کند. تزیق بوتاکس اغلب برای صاف کردن چین و چروک های صورت استفاده می‌شود، اما تزریق بوتاکس جنبه درمانی هم دارد. درمان اسپاسم گردن، تعریق زیاد، مثانه بیش فعال، تنبلی چشم، میگرن و واژینیسموس استفاده می‌شوند.

بوتاکس واژن به عنوان یک روش درمانی برای رفع مشکلات اسپاسم عضلانی در واژن به کار می‌رود. در این مقاله، به بررسی کاربردهای تزریق بوتاکس به واژن می‌پردازیم. در صورت تمایل به انجام تزریق بوتاکس در واژن، حتماً قبل از هر گونه تصمیم، بهتر است با یک متخصص زنان مشورت نمایید.

بوتاکس واژینال چیست؟

تزریق بوتاکس واژینال به معنای تزریق بوتاکس توسط پزشک به طور مستقیم در عضلات واژن است. این فرآیند با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین بیمار بیدار است ولی در طول فرآیند دردی احساس نخواهد کرد. محل تزریق باید در عضله واژن و ترجیحاً دیواره‌های جانبی آن باشد. پزشک با دقت به این موضوع توجه می‌کند که بوتاکس واژینال به هیچ‌عنوان به دهانه رحم نزدیک نشود.

استفاده از بوتاکس واژینال به عنوان یک روش درمانی برای زنانی که از مشکلات مقاربت دردناک ثانویه ناشی از واژینیسموس (سفت شدن غیرارادی عضلات واژن) رنج می‌برند، مناسب است. این فرآیند باعث کمک به شل شدن عضلات واژن می‌شود، از طریق کاهش اسپاسم عضلانی و ایجاد تجربه مقاربت مطلوب‌تر برای بیماران می‌گردد.

واژینیسموس چیست؟

 

واژینیسموس انقباض غیرارادی مکرر یا مداوم عضلات پرینه اطراف واژن در هنگام دخول در رابطه جنسی و معاینه با اسپکولوم است. در نتیجه نفوذ دردناک به واژن، بیماران دچار سندرم ترس شدید و درد شدید از هر چیزی که ممکن است به واژن نفوذ کند، می‌شوند. درمان واژنیسموس در موارد خفیف‌تر شامل تمرینات کگل، روان‌درمانی، مشاوره جنسی، روان‌کننده‌ها، بی‌حس کننده‌های موضعی، فیزیوتراپی و درمان با گشادکننده‌ها مفید باشد اما این اقدامات معمولاً مدت‌ها طول می‌کشد تا بیمار به هدف خود یعنی داشتن رابطه جنسی مطلوب دست یابد.

واژینیسموس چیست؟ | از کجا بفهمیم واژینیسموس داریم؟
بیشتر بدانید

واژینیسموس حتی تحمل معاینه زنان با اسپکولوم یا مشکل در استفاده از تامپون را دشوار یا غیرممکن می‌کند.

انواع واژینیسموس

  • واژینیسموس اولیه: مقاربت غیرممکن است و هنوز موفق به دخول نشده اند.
  • واژینیسموس ثانویه: بیماران مقاربتی موفقی داشته اند و همچنین ممکن است زایمان کرده باشند؛ اما با کاهش استروژن و خشکی واژن و عوامل استرس زا دچار واژینیسموس می‌شوند.

دیسپارونی نیز به مقاربت دردناک گفته می‌شود که با واژینیسموس اشتباه گرفته می‌شود. به طور کلی، دیسپارونی به مشکلات دردناک در طول مقاربت جنسی اشاره دارد که ممکن است به علت‌ فیزیکی یا روانی باشد مانند عفونت، استرس، تجربه من. واژینیسموس، به‌عنوان یک اختلال عضلانی، به انقباض غیرارادی عضلات واژن و مشکلات در ورودی جنسی مربوط است.

درمان واژنیسموس با بوتاکس

واژینیسموس یک وضعیت خواسته یا ناخواسته است که باعث سفت شدن غیرارادی عضلات واژن در حین دخول می‌شود. واژینیسموس منجر به درد و ناراحتی در هنگام مقاربت جنسی شود. این به این معنا نیست که همسرتان علاقه‌ای به داشتن روابط جنسی ندارد. بلکه در واقعیت، او تمایل به تجربه روابط جنسی دارد، اما به دلیل انقباضات غیر ارادی، این امر برای او غیرممکن می‌شود. یکی از روش‌های موثر در درمان واژینیسموس، تزریق بوتاکس به عنوان یک روش غیرجراحی و کم‌خطر است.

روش تزریق بوتاکس واژن که با دقت توسط پزشک انجام می‌شود؛ در ابتدا، محل تزریق بوتاکس در دیواره‌های جانبی عضلات واژن مشخص می‌شود. سپس، با استفاده از بی‌حسی موضعی، بوتاکس به این نقاط تزریق می‌شود. این عمل باعث مهار ارسال سیگنال‌های عصبی به عضلات واژن می‌شود و در نتیجه، اسپاسم عضلانی کاهش می‌یابد. با افزایش انعطاف‌پذیری و شل شدن عضلات واژن، مشکلات مرتبط با واژینیسموس یعنی درد و سوزش و ترس شدید در حین دخول بهبود می‌یابد.

کاربردهای بوتاکس واژن چیست؟ مزایا تزریق بوتاکس واژن

بوتاکس واژن به عنوان یک روش درمانی جهت بهبود و درمان واژینیسموس، اسپاسم عضلانی در این ناحیه و رفع اختلالات ناشی از پیری و زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این به منظور جوانسازی واژن، به ویژه پس از زایمان و با گذشت سال‌ها که عضلات واژن شل شده و ساختار خود را از دست داده‌اند، به کار می‌رود. با کمک بوتاکس، افتادگی واژن بهبود می‌یابد و این روش جزو روش‌های جراحی زیبایی واژن محسوب می‌شود.

واژینیسموس چیست؟ | از کجا بفهمیم واژینیسموس داریم؟
بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

علاوه بر جنبه‌های زیبایی، تزریق بوتاکس در ناحیه واژن می‌تواند اهداف درمانی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، این روش ممکن است برای درمان مشکلات ادراری غیرارادی پس از زایمان‌های مکرر موثر باشد. در نهایت، تزریق بوتاکس واژن برای کسانی که اسپاسم عضلانی لگن همراه با درد، مشکل در ادرار کردن و درد در هنگام رابطه جنسی و واژینیسموس دارند، مناسب است.

مراقبت های لازم پس از بوتاکس واژن

بهتر است بعد از انجام تزریق تا دو روز از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید. همچنین از رفتن به باشگاه، استخر و سونا به منظور کاهش خطر عفونت نیز تا دو روز  صبرکنید. اگر کمی درد یا خونریزی خفیف داشته باشید ممکن است پزشک داروهایی برای تسکین درد و عفونت تجویز کند.

هزینه بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس

هزینه بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس ممکن است متغیر باشد و بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله مکان جغرافیایی، تخصص پزشک، مرکز درمانی، تجربه پزشک و تعداد جلسات مورد نیاز. قبل از تصمیم‌گیری برای انجام  بوتاکس واژینیسموس با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

سوالات متداول درباره درمان واژینیسموس با بوتاکس واژن

  • چگونه می توان از واژینیسموس جلوگیری کرد؟

    هیچ راه شناخته شده ای برای جلوگیری از ابتلا به وازینیسموس نیست.

  • آیا واژینیسموس بدون نیاز به درمان برطرف می شود؟

    خیر زیرا یک امر غیر ارادی است. بهتر است حتما تحت درمان با روان کننده، مشاوره رابطه جنسی، تمرینات لگن هم قرار بگیرید.

  • پیش از انجام بوتاکس واژن چه اقداماتی لازم است؟

    قبل از تزریق واژن را به طور کامل شیو کرده باشید. اگر مبتلا به زگیل تناسلی، تبخال تناسلی و یا عفونت هستید بوتاکس بعد از درمان انجام می شود. همچنین در عادت ماهیانه نیز باید زمان تزریق بعد از دوره پریودی باشد.

  • آیا بوتاکس واژن عوارض خاصی دارد؟

    خیر، این روش بی خطر و کم تهاجم است و با بی حسی موضعی انجام می شود. در موارد نادر شاید بعد از تزریق بوتاکس احساس آلرزیک داشته باشند. درد و تورم بعد از تزریق طبیعی است که سریع برطرف خواهد شد.

  • میزان ماندگاری بوتاکس واژن چقدر است؟

    تزریق بوتاکس به واژن حدود 6 ماه تا 1 سال ماندگاری دارد اما این درمان تا زمانی که واژینیسموس و اسپاسم عضلات را برطرف کند احتمال دارد نیاز به ترمیم داشته باشد. عواملی مانند کیفیت برند بوتاکس تزریق شده، مهارت و تجربه پزشک و درصد مشکل بیمار هم ماندگاری بوتاکس واژینال تاثیر دارد. البته پزشکان میزان موفقیت این روش را تا 95 درصد اعلام کرده اند.

دسته ها: بوتاکس واژن
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب