دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / تزریق ژل به صورت / عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده

عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده

خطوط لبخند که با نام علمی چین های نازولبیال شناخته می شوند، نگرانی مشترک بسیاری از افراد با افزایش سن است. این خطوط که از کناره‌های بینی تا گوشه‌های دهان امتداد می‌یابند، به مرور زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ژنتیک و از بین رفتن طبیعی کلاژن و الاستین در پوست، عمیق‌تر می‌شوند. در حالی که خطوط لبخند بخشی طبیعی از روند پیری هستند، برخی از افراد ممکن است نسبت به ظاهر خود حساس باشند و به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن برجستگی خود باشند. در این مقاله ما به درمان‌ خط خنده با تزریق ژل می پردازیم.

تزریق ژل خط خنده

 با افزایش سن، کاهش وزن زیاد، ژنتیک، سیگار کشیدن و در معرض نور خورشید قرار گرفتن یکی از دلایل ایجاد خطوط در اطراف ناحیه بینی و دهان است که به آن خطوط خط لبخند یا چین های نازولیبال گفته می شود. ژل یک پرکننده پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک است که توسط سازمان غذا و دارو برای درمان چین و چروک‌های صورت، از جمله چین‌های نازولبیال تأیید شده است. در واقع تزریق ژل به صورت یک راه حل موثر و کم تهاجمی برای کاهش خطوط و چین و چروک و بازگرداندن ظاهری جوان تر است.

در این فایل صوتی دکتر نامداری درباره ماندگاری، عوارض و مراقبت های بعد از تزریق ژل خط خنده توضیح می دهند.

در محل تزریق معمولاً با بی حسی موضعی بی حس می شود؛ سپس با استفاده از یک سوزن ظریف، ژل به نواحی مورد نظر صورت، به‌ویژه خط خنده تزریق می‌شود. اسید هیالورونیک موجود در ژل رطوبت را جذب و حفظ می کند و به آبرسانی پوست و بهبود بافت و کشسانی آن کمک می کند.

عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده

دکتر مژده نامداری تزریق ژل خط خنده را با مهارت و دقت بالا انجام می‌دهد. با تجربه‌ای چشمگیر در این زمینه، او نتایج طبیعی و زیبایی را به بیماران خود ارائه می‌دهد. عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده که کیفیت کار او را به خوبی نشان می‌دهد:

تزریق ژل به صورت لاغر + عکس قبل و بعد تزریق دکتر نامداری
بیشتر بدانید

تزریق ژل خط خنده بعد از چند روز اثر می کند؟

نتایج تزریق فوری قابل مشاهده هستند و حداکثر تا 3 روز بیماران متوجه کاهش خطوط لبخند و ظاهری جوان تر و با طراوت می شوند. یکی دیگر از سوال های بیشتر زیباجویان ماندگاری ژل خط خنده است. ماندگاری تزریق ژل خط لبخند تا 18 ماه دوام می آورد و آن را به گزینه ای بادوام برای صاف کردن خطوط لبخند و چین و چروک های صورت تبدیل می کند. برخی از مزایای دیگر عبارتند از:

  • برخلاف روش‌های جراحی، تزریق‌های ژل به بیماران این امکان را می‌دهند که بلافاصله پس از درمان فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.
  • تزریق ژل خط لبخند متناسب با آناتومی منحصر به فرد صورت و اهداف زیبایی شناختی فرد انجام می شود.
  • با گذشت زمان، اسید هیالورونیک موجود در ژل به تدریج در بدن تجزیه می شود و در نتیجه به تدریج به حالت قبل از درمان باز می گردد.

مراقبت بعد از تزریق ژل به خطوط نازولیبال

پس از تزریق ژل به خط خنده، رعایت برخی نکات مهم برای بهبودی سریع‌تر و دستیابی به نتایج بهتر ضروری است:

  1. تا 24 ساعت بعد از تزریق، از لمس و ماساژ ناحیه خودداری کنید تا ژل به درستی در محل مورد نظر جای بگیرد.
  2. برای کاهش تورم و کبودی احتمالی، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار را در چند ساعت اول بعد از تزریق انجام دهید.
  3. تا 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید خودداری کنید.
  4. نوشیدن آب به مقدار کافی کمک می‌کند تا پوست شما هیدراته بماند و روند بهبودی تسریع شود.
  5. شستن صورت بعد از تزریق ژل خط خنده تا 24 ساعت انجام نشود. از استخر و سونا و حمام با آب داغ تا 72 ساعت بعد از تزریق جلوگیری شود.
  6. تا چند روز بعد از تزریق، از ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید و از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
تزریق ژل به صورت لاغر + عکس قبل و بعد تزریق دکتر نامداری
بیشتر بدانید

عوارض بعد از تزریق ژل خط خنده

مانند هر روش پزشکی، تزریق ژل به صورت ممکن است عوارضی داشته باشد. بیشتر عوارض جانبی مرتبط با تزریق ژل، مانند تورم و کبودی در مدت کوتاهی پس از تزریق رخ می دهد و بسیاری از آنها طی چند روز برطرف می شوند. در صورتی که از ژل نامناسب و یا تزریق به دست افراد غیرمتخصص و بدون مهارت کافی انجام شود ممکن است خطراتی چون آسیب به رگ های خونی، برجستگی و گوله شدن ژل و یا عفونت رخ دهد.

برجستگی بعد از تزریق ژل خط خنده

یکی از عوارض نادری که ممکن است پس از تزریق ژل در خط خنده رخ دهد، گلوله شدن یا برجستگی ناحیه تزریق است. این مشکل معمولاً به دلیل تزریق نادرست ژل یا واکنش بیش از حد بدن به مواد تزریقی ایجاد می‌شود. در این حالت، ناحیه تزریق‌شده ممکن است برجسته شود و به شکل گلوله‌هایی قابل مشاهده درآید. برای رفع این مشکل، معمولاً نیاز به مراجعه به پزشک است تا اقدامات لازم انجام شود. پزشک متخصص می‌تواند با تزریق ماده آنزیمی، این مشکل را برطرف کند.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل خط خنده چگونه است؟

توصیه می‌شود که پس از تزریق ژل خط خنده، حتی نحوه مصرف غذا و نوشیدنی‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. ما توصیه می‌کنیم حداقل تا یک ساعت پس از تزریق، از خوردن و نوشیدن خودداری کنید. زیرا حرکت فک در هنگام خوردن و نوشیدن می‌تواند منجر به افزایش تورم، کبودی و حتی جابجایی ژل تزریقی شود. پس از گذشت این یک ساعت، می‌توانید به آرامی غذا بخورید و نوشیدنی مصرف کنید تا بروز عوارض را به حداقل برسانید.

سوالات پر تکرار درباره تزریق ژل به صورت

  • آیا تزریق ژل صورت در دوران بارداری یا شیردهی انجام می شود؟

    عموماً، تزریق ژل به صورت در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی‌شود. این امر به دلیل عدم اطمینان از اثرات آن بر روند بارداری یا سلامتی نوزاد می‌باشد. همچنین، به دلیل تغییرات هورمونی و اثرات بارداری، به عنوان احتیاط، تزریق ژل به صورت در این دوران‌ها توصیه نمی‌شود و افرادی که در حال بارداری یا شیردهی هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند و نظر وی را در این خصوص دریافت کنند.

  • آیا تزریق ژل یا فیلر به صورت درد دارد؟

    تزریق ژل معمولاً درد زیادی ایجاد نمی‌کند. پزشک معمولاً قبل از انجام تزریق از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند که به طور قابل ملاحظه‌ای درد را کاهش می‌دهد. در زمان تزریق، ممکن است کمی فشار حس کنید، اما درد شدیدی وجود ندارد. پس از اتمام فرآیند، پزشک از کمپرس یخ برای کاهش هرگونه تورم استفاده می‌کند.

  • آیا تزریق ژل به صورت خطرناک است؟

    اگر تزریق ژل توسط پزشک متخصص با تجربه انجام شود، هیچ عارضه ای جز کمی تورم و قرمزی ندارد. اما در صورتی که افراد غیرحرفه‌ای این کار را انجام دهند، خطراتی مانند حرکت ژل یا عدم تقارن وجود دارد.

  • مراقبت های لازم بعد از تزریق ژل به صورت

    پس از تزریق، استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و التهاب در ناحیه تزریق مفید است. نباید ناحیه تزریق را لمس کنید یا فشار دهید. همچنین فعالیت‌های سنگین، تماس مستقیم با آفتاب و سونا و حمام گرم در روزهای اول پس از تزریق اجتناب شود.

  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
تماس با مطب