دکتر مژده نامداری / بیماری های زنان / علائم زگیل تناسلی در زنان چیست؟
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

علائم زگیل تناسلی در زنان چیست؟

علائم ابتلا به زگیل تناسلی چیست؟

در واقع علائم ابتلا به زگیل تناسلی شامل سوزش، خارش و درد نمی باشد. فقط هنگامی که به دلیل دستکاری و تحریک زگیل، سطح آن زخم شود، احساس سوزش و درد در آن ناحیه به وجود می آید. اصولا ضایعات پوستی در ابتدا به صورت یک جوش کوچک نشان داده می شوند. ولی به مرور زمان اندازه آنها بزرگتر می شود. باید بدانید که این جوش ها گوشتی هستند و سطح ناهمواری نیز دارند. همچنین گاهی اوقات به رنگ پوست و بعضی موقع تیره تر می باشند.

به بافت پوشاننده سطوح خارجی در بدن، پوست می گویند. ولی پوشش حفره های داخلی بدن از قبیل واژن، دهان، مقعد و مجاری ادراری مخاط نام دارد. از این رو، زگیل تناسلی در بافت مخاط حتماً باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی سایز زگیل ها با یکدیگر فرق می ‌کند. اندازه این زگیل ‌ها در صورت استفاده از داروهای نامناسب، عدم درمان به موقع، دستکاری، خاراندن و تراشیدن موضع با تیغ، بزرگتر خواهد شد. در بعضی مواقع ضایعات مشکوکی در ناحیه تناسلی وجود دارد که احتمالاً با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می شود. بر این اساس، بهتر است اطلاعات کامل از علائم ابتلا به زگیل تناسلی را از سایت ما دریافت نمایید.

آشنایی با نشانه ها و علائم زگیل تناسلی در زنان

  1. ایجاد خارش و ناراحتی در ناحیه تناسلی
  2. مشاهده چند زگیل کنار هم به شکل گل کلم
  3. تورم های گوشتی و کوچک به رنگ صورتی و قهوه ‌ای
  4. ایجاد خونریزی در هنگام مقاربت

لازم به ذکر است که زگیل های تناسلی ممکن است خیلی ریز و صاف باشند. به گونه ‌ای که اصلا قابل دیده شدن نباشند.

زمان مناسب جهت مراجعه به پزشک

بهتر است در صورت مشاهده علائم زیر هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه نمایید:

  1. ترشح غیر طبیعی از آلت تناسلی یا واژن
  2. ابتلای کودک شما به زگیل تناسلی
  3. بروز علائم ابتلا به زگیل تناسلی در همسر
  4. سوزش و خونریزی در حین رابطه جنسی و یا هنگام ادرار
  5. ایجاد زگیل یا برجستگی مشکوک در ناحیه تناسلی
واکسن گارداسیل (Gardasil) چیست؟ + تزریق گارداسیل در تهران
بیشتر بدانید

سوالات متداول در مورد زگیل تناسلی

  • چگونه از زگیل تناسلی بدون رابطه پیشگیری کنیم؟

    تزریق واکسن های زگیل تناسلی، انجام تست پاپ اسمیر، رعایت بهداشت فردی و عدم دستکاری و خراشیدن زگیل ها و خودداری از تماس پوستی با فرد آلوده و رابطه جنسی محافظت نشده

  • آیا ممکن است زگیل تناسلی بعد از درمان دوباره ظاهر شود؟

    بله زگیل می تواند در پوست شما بماند و همینطور بدون درمان هم از بین برود.

  • آیا تزریق واکسن گارداسیل در ناباروری تاثیر دارد؟

    خیر، زیرا تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر این‌که آمپول گارداسیل می‌تواند موجب نازایی در زنان یا نارسایی تخمدان آن‌ها شود، وجود ندارد. با این حال متخصصان معتقدند بهتر است قبل از تزریق واکسن، آزمایشات لازم در خصوص سابقه بیماری افراد انجام گیرد.

  • واکسن گارداسیل را از کجا بخریم؟

    خانم دکتر مژده نامداری این واکسن را در مطب موجود دارند و تزریق می کنند. البته شما می توانید واکسن ایرانی پاپیلوگارد را از مراکز بهداشت یا داروخانه ها تهیه کنید.

  • آیا زنانی که واکسن گارداسیل را دریافت کرده اند هنوز نیاز به انجام تست پاپ اسمیر دارند؟

    بله. واکسن گارداسیل جایگزین تست پاپ نیست. غربالگری سرطان دهانه رحم با آزمایش پاپ اسمیر منظم که از سن 21 سالگی شروع می شود، بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه است.

  • قیمت واکسن گارداسیل چقدر است؟

    به دلیل تغییرات ارز و شرایط بازار، قیمت واکسن‌ها ممکن است در زمانهای مختلف و در مناطق مختلف متغیر باشد. برای دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد هزینه و دریافت واکسن گارداسیل، با قیمت مناسب با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

4 دیدگاه ها
  1. سحر

    باسلام وخسته نباشید خدمت شمابنده قبلاً اچ پی وی داشتم ولی چند روز قبل آزمایش اچ پی وی ژنوتایپ وپاپ اسمیر به طور همزمان دادم که جواب آزمایش اچ پی وی ژنوتایپ منفی وجواب پاپ اسمیر طبیعی هستش میخواستم بدونم قبل از انجام نمونه گیری حتی اگر یکی از کارهای زیر را انجام داده باشم می‌تونه باعث منفی شدن آزمایش اچ پی وی من بشه درصورتی که هنوز اچ پی وی داشته باشم؟. خودداری از مقاربت و فعالیت جنسی، دوش واژن یا مصرف داروهای واژینال یا ژل‌ها، کرم‌ها یا کف منی‌کش به مدت دو روز قبل از آزمایش

    انجام ندادن آزمایش در دوره قاعدگی، البته آزمایش هنگام عادت ماهانه قابل انجام است، اما خارج از این دوره نمونه سلولی بهتری جمع‌آوری می‌شود.

    پاسخ
    • دکتر مژده نامداری

      سلام، موارد زیادی باعث منفی شدن تست HPV می شود. ممکن است ویروس ممکن است در این مرحله فعال نباشد، گرچه باید به جواب آزمایشگاه اطمینان پیدا کرد و تست را منفی درنظر بگیریم.

      پاسخ
  2. خانم

    سلام
    من یه چیزی شبیه زیگیل تناسلی هم رنگ پوستم چند ماهه که هست فقط هم ۱ دونه اطراف مقعد کوچک سوزش نداره
    و گاهی جوش های ریزی میزنم روی واژن که خود به خود میرن بعد مدتی به نظر شما زگیله؟

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب