دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / تنگ کردن واژن: نحوه سفت کردن دیواره های واژن
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

تنگ کردن واژن: نحوه سفت کردن دیواره های واژن

تنگ کردن واژن: نحوه سفت کردن دیواره های واژن

چیزی به نام واژن “شل” وجود ندارد. واژن شما ممکن است در طول زمان به دلیل سن و زایمان تغییر کند، اما کشش خود را برای همیشه از دست نمی دهد.

افسانه واژن “شل” در طول تاریخ به عنوان راهی برای شرمساری مردم به خاطر زندگی جنسی خود استفاده شده است. از این گذشته، واژن “شل” برای توصیف فردی که رابطه جنسی زیادی با شریک زندگی خود دارد استفاده نمی شود. این در درجه اول برای توصیف شخصی استفاده می شود که با بیش از یک شریک رابطه جنسی داشته است.اما حقیقت این است که مهم نیست با چه کسی یا چند بار رابطه جنسی دارید. دخول باعث نمی شود که واژن شما به طور دائم کشیده شود.

معنی واژن تنگ

مهم است که بدانید واژن “سفتی” ممکن است نشانه یک نگرانی اساسی باشد، به خصوص اگر در حین دخول احساس ناراحتی کنید.

ماهیچه های واژن شما به طور طبیعی زمانی که برانگیخته می شوید شل می شوند. اگر فعال، علاقه مند یا آمادگی جسمانی برای مقاربت نباشید، واژن شما شل نمی شود، روان نمی شود و کشیده نمی شود.

بنابراین، عضلات سفت واژن می تواند یک رابطه جنسی را دردناک یا غیرممکن کند. تنگی شدید واژن نیز می تواند نشانه واژینیسموس باشد. این یک اختلال فیزیکی قابل درمان است.

واژینیسموس دردی است که قبل یا در حین دخول رخ می دهد. این می تواند به معنای آمیزش جنسی، استفاده از تامپون یا قرار دادن اسپکولوم در طول معاینه لگن باشد.

واژن با گذشت زمان تغییر می کند

فقط دو چیز می تواند بر خاصیت ارتجاعی واژن شما تأثیر بگذارد: سن و زایمان. رابطه جنسی مکرر – یا عدم وجود آن – باعث نمی شود واژن شما کشش خود را از دست بدهد.

با گذشت زمان، زایمان و افزایش سن به طور بالقوه می تواند باعث شل شدن جزئی و طبیعی واژن شما شود. زنانی که بیش از یک بار زایمان طبیعی داشته اند، بیشتر در معرض ضعف عضلات واژن هستند. با این حال، افزایش سن می تواند باعث کشش اندکی واژن شما شود، صرف نظر از اینکه بچه دار شده اید یا خیر.

قطعی ترین روش تنگ کردن واژن
بیشتر بدانید

چگونه عضلات واژن خود را تقویت کنیم؟

تمرینات لگنی یک راه عالی برای تقویت عضلات کف لگن شما هستند. این ماهیچه‌ها بخشی از هسته شما هستند و به شما کمک می‌کنند تا منبع مورد اعتماد شما را پشتیبانی کنند:

مثانه

راست روده

روده کوچک

رحم

هنگامی که عضلات کف لگن شما در اثر افزایش سن یا زایمان ضعیف می شوند، ممکن است:

به طور تصادفی ادرار نشت یا باد عبور می کند

احساس نیاز دائمی به ادرار کردن

در ناحیه لگن خود درد دارید

احساس درد در حین رابطه جنسی

دراز بکشید و زانوها را کمی از هم باز کنید. اگر برای شما راحت‌تر است، ایستادن یا نشستن در وضعیت عمودی را امتحان کنید.

به آرامی عضلات کف لگن خود را منقبض کنید. اگر در مکان یابی آنها مشکل دارید، تصور کنید که سعی می کنید از عبور باد جلوگیری کنید – باید احساس کنید که عضلات اطراف مقعد منقبض می شوند.

هنگامی که این کار را انجام دادید، اطراف واژن خود را متشنج کنید – باید احساس کنید که سعی می‌کنید جلوی یک هول را بگیرید.

هر دو ناحیه را همزمان فشار دهید. این احساس باید احساس شود که عضلات را به سمت ناف خود منقبض می کنید.

پنج ثانیه نگه دارید.

پنج ثانیه استراحت کنید.

این چرخه را پنج بار تکرار کنید. اگر نمی توانید پنج بار این کار را انجام دهید نگران نباشید – به مرور زمان قدرت لگن را تقویت خواهید کرد.

اگرچه تمرینات کف لگن می تواند به درمان بی اختیاری ادرار خفیف کمک کند، اما برای زنانی که نشت شدید ادرار را تجربه می کنند، مفید نیستند. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه درمانی مناسب که متناسب با نیازهای شما باشد ایجاد کنید.

.تمرینات شیب لگن

برای تقویت عضلات واژن با استفاده از تمرین شیب لگن:

با شانه ها و قنداق به دیوار بایستید. زانوها را نرم نگه دارید.

جراحی زیبایی واژن چگونه انجام می شود؟
بیشتر بدانید

ناف را به سمت ستون فقرات خود بکشید. وقتی این کار را انجام می دهید، کمرتان باید به دیوار صاف شود.

ناف خود را به مدت 4 ثانیه سفت کنید و سپس رها کنید.

چند بار در روز تکرار کنید.

هرگز نباید اهمیت رابطه جنسی در یک رابطه را دست کم گرفت. این به یک زوج اجازه می دهد تا در سطح عمیق تر و صمیمی تر با هم ارتباط برقرار کنند. هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی. حذف این از معادله بدون شک فشار و فشار زیادی را بر هر زوجی وارد می کند. شلی واژن هرگز نباید به عنوان یکی دیگر از محصولات جانبی سن در نظر گرفته شود. هیچ راهی برای پنهان کردن آن وجود ندارد، اما مطمئناً راه هایی برای درمان آن وجود دارد.

چه چیزی باعث شلی واژن می شود؟

شلی واژن زمانی اتفاق می‌افتد که فشار زیادی روی دیواره‌های واژن وارد می‌شود که باعث می‌شود کانال واژن مقداری از خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست بدهد. علل اصلی شلی واژن عبارتند از:

سن – با افزایش سن بدن، کاهش تولید استروژن به این معنی است که واژن به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا می کند و منقبض می شود.

یائسگی – با مرحله پیش از یائسگی – تغییر تدریجی 5 تا 10 ساله در هورمون ها قبل از شروع یائسگی – و خود یائسگی، متوجه خواهید شد که کف لگن شما نیاز به توجه بیشتری دارد. تغییر ناگهانی در هورمون ها می تواند کف لگن و کانال واژن را ضعیف کند و در عین حال علائم اضافی مانند مشکلات کنترل مثانه و روده را ایجاد کند.

بارداری و زایمان – زمانی که باردار هستید و زایمان می کنید، بدن شما برای پذیرش یک کودک در حال رشد به حد خود می رسد. در طول زایمان، عضلات در امتداد کانال واژن منبسط می شوند تا جایی برای نوزاد باز شود. این، بدون تعجب، دیواره ها را ضعیف می کند و باعث ایجاد واژن “شل تر” می شود.

جراحی واژینوپلاستی
بیشتر بدانید

جراحی زیبایی

برای زنان به طور فزاینده ای رایج شده است که راه حل سریع را انتخاب می کنند و زیر چاقو می روند تا سفتی واژن قبل از زایمان خود را بازیابند. با این حال، دانشمندان و پزشکان هنوز در مورد اثربخشی درمان های جراحی به دلیل خطرات احتمالی بحث می کنند. اینترنت همچنین مملو از روش‌های «جوان‌سازی واژن» اگر در مورد درمان‌های خانگی یا توصیه‌های اینترنتی مطمئن نیستید، با پزشک و پزشک خود صحبت کنید، که بهترین گزینه برای مشاوره در مورد مؤثرترین درمان برای شما هستند.

در صورتی که مایل به  تنگ گردن واژن با روشهای  مدرن جراحی در تهران هستید، می توانید به مطب دکتر نامداری مراجعه و از تخصص خانم دکتر مژده نامداری، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های 02122884654 و 02122884654 تماس حاصل فرمایید.

صفحه اینستاگرام خانم دکتر مژده نامداری 

. واژینوپلاستی روشی است که هدف آن سفت کردن واژنی است که در اثر زایمان طبیعی یا پیری سست یا شل شده است. برخی جراحان ادعا می کنند که حتی می تواند حساسیت را بهبود بخشد -.

در حالی که درست است که بافت‌های واژن می‌توانند کشیده شوند، سفت کردن بافت واژن به خودی خود نمی‌تواند تضمین کننده افزایش پاسخ جنسی باشد، زیرا میل، برانگیختگی و ارگاسم پاسخ‌های پیچیده و بسیار شخصی هستند که به همان اندازه که به عوامل احساسی، معنوی و بین فردی بستگی دارند و زیبایی‌شناختی نیز دارند. آنهایی که علاوه بر این، “حساسیت” جنسی به طور خودکار به لذت بیشتر منجر نمی شود – در واقع می تواند منجر به درد شود.

اخیراً، واژینوپلاستی به گروهی از جراحی‌های زیبایی تبدیل شده است که به عنوان روش‌های «جوان‌سازی واژن» عرضه می‌شوند. جراحان پلاستیک و متخصصان زنان مجموعه‌ای از جراحی‌های طراحی واژینوپلاستی را به بازار عرضه می‌کنند و ادعا می‌کنند که مزایای مشابهی برای زنان مانند سایر جراحی‌های زیبایی مانند زیبایی، عزت نفس و اعتماد به نفس دارند

درباره تنگ کردن واژن در تهران
بیشتر بدانید

” پرده بکارت، بافت نازک ورودی واژن، به طور معمول اولین باری که زن نزدیکی می کند، “می شکند”. جراحی به نام هیمنوپلاستی، پرده بکارت را ترمیم می کند تا حالت اولیه و باکره آن را قبل از اینکه زن از نظر جنسی فعال باشد، تقلید کند. به دلیل اعتقادات مذهبی قوی پیرامون اهمیت باکرگی در برخی فرهنگ ها، این یکی از بحث برانگیزترین جراحی های زیبایی واژن است.

خطرات جراحی زیبایی واژن عبارتند از:

عفونت

تغییرات دائمی در احساس

درد مداوم

جای زخم

بهترین توصیه برای زنانی که قصد جراحی واژن را دارند: با پزشک خود در مورد احساسات و نگرانی های خود در مورد اندام تناسلی خود و همچنین انتظارات خود از جراحی و هرگونه گزینه غیر جراحی ممکن صحبت کنید. به عنوان مثال، تمرینات هدفمند که در بالا توضیح دادیم می تواند عضلات ضعیف و شل واژن را تقویت کند و برانگیختگی جنسی را افزایش دهد. و مشاوره می تواند مسائل مربوط به عزت نفس جنسی را توضیح دهد.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب