دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / بوتاکس زیر بغل / تزریق بوتاکس زیر بغل برای رفع تعریق
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تزریق بوتاکس زیر بغل برای رفع تعریق

تزریق بوتاکس زیر بغل برای رفع تعریق

تزریق بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از عرق تا چه اندازه موثر است؟ بدون شک تعریق زیر بغل برای همه ما پیش آمده است. عرق کردن یک فرآیند طبیعی است که همه ما تقریباً به صورت روزانه و به درجات مختلف آن را تجربه می‌کنیم. اما، افرادی هستند که بسیار بیشتر از دیگران عرق می‌کنند. در این افراد غده عرق آنها بیش از اندازه فعالیت می‌کند؛ که در اصطلاح فرد دچار اختلال هایپرهیدروزیس است. هایپرهیدروز وضعیتی است که منجر به تعریق بیش از حد می‌شود. این تعریق می‌تواند در موقعیت‌های غیرمعمول، حتی در هوای خنک‌ یا اصلاً بدون هیچ محرکی رخ دهد.

خوشبختانه، پیشرفت‌ در زمینه پزشکی این مشکل را برطرف کرده است. ممکن است قبلاً در مورد بوتاکس زیر بغل شنیده باشید، به همین دلیل ما یک توضیح کامل از ماندگاری و عوارض بوتاکس زیربغل را برای شما آماده کرده ایم.

آشنایی با بوتاکس

بوتاکس در اصل دارویی است که برای فلج کردن یا ضعیف کردن سلول‌ها، بافت و ماهیچه‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب، بوتاکس صورت می‌تواند در کارهای زیبایی برای کاهش چین و چروک، خطوط ریز، خطوط پیشانی، پنجه کلاغی، خطوط گلابلار استفاده شود. بوتاکس می‌تواند برای درمان سردردهای میگرنی، مثانه بیش فعال، اسپاسم اندام فوقانی، کاهش تعریق زیربغل و کف دست و واژینیسموس استفاده شود. بوتاکس از سم بوتولینوم ساخته می‌شود که به نوبه خود توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

درمان هایپرهیدروز تعریق بیش از حد با بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل به این معنی نیست که در مورد استفاده از دئودورانت یا ضد تعریق بی‌تفاوت هستید. هدف از تزریق بوتاکس کاهش تعریق زیاد به مقدار طبیعی یا کمی کمتر از حد معمول است. اگر تعریق شما با داروهای ضد تعریق بهبود نیافت، ممکن است به انتخاب بوتاکس برای شما فکر کرد. تزریق بوتاکس باعث مهار انتقال‌دهنده عصبی استیل‌کولین می‌شود که به غدد عرق متصل است که سیگنال آزاد شدن عرق را به آن‌ها می‌دهد. زمانی که بوتاکس را به صورت مستقیم در ناحیه‌ای از بدنتان که معمولاً عرق می‌کند تزریق می‌کنید، عصب‌های بیش‌فعال شما به طور اصولی فلج می‌شوند.

علت تعریق زیاد یا هایپرهیدروزیس چیست؟
بیشتر بدانید

هر دو سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و انجمن بین‌المللی هایپرهیدروزیس (IHHS) اعلام و تأیید کرده‌اند که بوتاکس می‌تواند در درمان تعریق بیش از حد کمک کرده و تأثیر آن را با کاهش تا حدود 82 تا 87 درصد مواجه کند.

مکانیسم بوتاکس زیر بغل

به طور معمول، هنگامی که دمای بدن شما افزایش می‌یابد، سیستم عصبی شما غدد عرق را فعال می‌کند. به این ترتیب بدن شما به طور خودکار خود را خنک می‌کند. اما در افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس، اعصابی که به غدد عرق سیگنال می دهند بیش فعال هستند. وقتی شما بوتاکس را مستقیماً در ناحیه‌ای از بدن که معمولاً عرق می‌کند تزریق می‌کنید، اعصاب بیش‌فعال شما عملاً فلج می‌شوند. وقتی که اعصاب نمی‌توانند به غدد عرق شما سیگنال دهند، شما عرق نمی‌کنید. با این حال، بوتاکس تنها از تعریق در ناحیه خاصی که در آن تزریق می‌شود جلوگیری می‌کند.

تزریق بوتاکس برای زیر بغل

اقدامات لازم برای انجام بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود. پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که قبل از جلسه تزریق، پیراهنی با آستین کوتاه بپوشید و از دئودورانت یا مام خوشبوکننده استفاده نکنید. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که برای جلوگیری از کبودی، چند روز قبل از تزریق آن را قطع کنید. در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید به پزشک خود بگویید و مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل

کل فرآیند تزریق بوتاکس را می‌توان در عرض 10-15 دقیقه انجام داد. پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را با بی حسی موضعی بی حس می‌کند تا به کاهش هر گونه ناراحتی یا درد کمک کند. بعد از علامت گذاری نواحی نزدیک غدد دوز کوچکی از بوتاکس را به صورت شبکه ای زیر پوست شما تزریق می‌کند، در حالی که محل‌های تزریق حدود 1-2 سانتی متر از یکدیگر فاصله دارند.

علت تعریق زیاد یا هایپرهیدروزیس چیست؟
بیشتر بدانید

مزایای بوتاکس زیر بغل

جلوگیری از تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکس با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است. بوتاکس برای عرق زیر بغل مزایای زیادی به همراه دارد:

  • کاهش تعریق بیش از حد را بیش از 80 درصد
  • انجام بوتاکس برای زیر بغل یک درمان غیر تهاجمی است که به دلیل خطرات کم و زمان بهبودی کوتاه، همیشه در مقایسه با روش‌های جراحی ترجیح داده می‌شود.
  • مدت زمان انجام بوتاکس کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد.
  • درد و ناراحتی کمی دارد.
  • راحتی و حس اعتماد به نفس بیشتر

بوتاکس زیر بغل عوارض دارد؟

پس از تزریق بوتاکس زیر بغل، بسیاری از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنند. اینها ممکن است شامل آنافیلاکسی یا ضعف عضلانی باشد. اگرچه آنها نگران کننده نیستند، اما اگر به مدت 2 تا 3 روز ادامه دار باشد، قطعاً باید به پزشک خود مراجعه کنید. عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • درد یا کبودی در محل تزریق
  • کهیر پوست
  • خون ریزی
  • سردرد وسرگیجه
  • خستگی شدید

نگرانی دیگری که بسیاری افراد دارند این است که عرق کردن کمتر در یک قسمت از بدن مثل زیر بغل ممکن است باعث افزایش عرق در قسمت‌های دیگر می‌شود. اما این اتفاق هم نمی‌افتد. تزریق بوتاکس در زیر بغل، علاوه بر ناراحتی فوری تزریق، تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد. شایع ترین عارضه جانبی، ضعف عضلانی است، اما این موضوع بیشتر برای نواحی مانند کف دست نگران کننده است.

ماندگاری بوتاکس برای زیر بغل چقدر است؟

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس زیر بغل را در 14 تا 15 روز پس از درمان مشاهده خواهید کرد و تأثیر آن در برخی موارد از چهار ماه تا بیش از یک سال باقی می‌ماند. با این حال، بوتاکس به عنوان راه‌حل دائمی برای تعریق بیش از حد زیر بغل شناخته نمی‌شود. بنابراین، فرد نیاز به تزریق‌های مداوم زیر بغل دارد.

هزینه بوتاکس زیر بغل برای تعریق چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس بسته به شرایط شما، کلینیکی که مراجعه می‌کنید و محل زندگی شما بسیار متفاوت است. اگر به انجام بوتاکس در چندین ناحیه از بدن خود نیاز دارید، هزینه‌ها می‌تواند قابل توجه باشد. برخی از شرکت های بیمه تمام یا بخشی از هزینه افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس را پوشش می‌دهند.

علت تعریق زیاد یا هایپرهیدروزیس چیست؟
بیشتر بدانید

سوالات پر تکرار درباره بوتاکس زیر بغل

  • بوتاکس زیر بغل برای چه کسانی مناسب است؟

    افرادی که به شدت از تعریق ناحیه زیر بغل رنج می‌برند و مشکلاتی مانند بوی نامطبوع، لکه‌های قهوه‌ای در پوست، خیسی و ناراحتی در فعالیت‌های روزمره را تجربه می‌کنند. افرادی که به خاطر عرق کردن زیاد در این قسمت دچار کمبود اعتماد به نفس شده و بخاطر عرق زیاد دچار سوزش و سوختگی در این ناحیه می‌شوند.

  • تزریق بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

    تزریق بوتاکس معمولاً درد آور نیست تا حدی که بسیاری از افراد می‌توانند حتی بدون هیچ بی حسی تزریق را انجام دهند. برای اطمینان از عدم احساس هیچ گونه دردی در طول تزریق، پزشک ممکن است از بی حسی موضعی برای ناحیه زیربغل استفاده کند.

  • چه برندهایی از بوتاکس ایرانی خوب هستند؟

    بوتاکس های ایرانی خوب در بازار در حال حاضر برند مصپورت و دیستون هستند که ماندگاری 6 تا 8 ماه دارند.

  • چه کسانی جزء موارد ممنوع برای تزریق بوتاکس هستند؟

    کسانی که مشکلات قلبی، بیماری های عفونی، سابقه آلرژی و کهیر دارند؛ همچنین کسانی که نقص سیستم عصبی مثل ام اس دارند بوتاکس تزریق نمی‌شود. مادران باردار یا شیرده نیز نمی‌توانند طی این دوران بوتاکس تزریق کنند.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب