دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / بوتاکس صورت / تزریق بوتاکس صورت + ماندگاری و عوارض بوتاکس
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تزریق بوتاکس صورت + ماندگاری و عوارض بوتاکس

تزریق بوتاکس صورت + ماندگاری و عوارض بوتاکس

در حال حاضر تزریق بوتاکس صورت یکی از رایج ترین روش‌های زیبایی و درمانی است. بوتاکس یک محصول ثبت شده از باکتری (کلستریدیوم بوتولینوم) است. تیپ‌های متعددی از سموم بوتولینوم A-G وجود دارد که با اندازه مولکولی، بیوسنتز و مکانیسم های سلولی متفاوت است. A (BoNT-A) قوی ترین نوع و بیشترین مورد استفاده را دارد. در حال حاضر، سه محصول BoNT-A در سراسر جهان موجود است: abobotulinumtoxinA (Dysport)، onabotulinumtoxinA (بوتاکس) و incobotulinumtoxinA (Xeomin).

اگر احساس می‌کنید که متوجه ظاهر شدن زودهنگام چین و چروک‌ها شده‌اید، یا میخواهید از بدتر شدن آن‌ها جلوگیری کنید و به دنبال ظاهری شاداب و جوانسازی پوست خود هستید، توصیه می‌کنیم برای تزریق بوتاکس حتما به پزشکی که مهارت این کار را دارد مراجعه کنید. اگر قصد انجام بوتاکس پیشانی برای خط اخم و خطوط پنجه کلاغی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست؟

در شرایط عادی مغز شما سیگنال‌های الکتریکی را از انتهای عصب به عضلات شما می‌فرستد و به آنها اجازه می‌دهد منقبض و حرکت کنند. ماده ای به نام استیل کولین برای ارسال این سیگنال‌ها از انتهای عصب به عضلات شما استفاده می‌شود. بوتاکس جذب این ماده را در گیرنده های عضلانی مسدود می‌کند، که توانایی مغز برای حرکت دادن به عضلات را مهار می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا آرام شوند. بوتاکس با بستن سیگنال‌های عصبی به ماهیچه‌ها عمل می کند. این امر از حرکت آنها جلوگیری می‌کند که به نوبه خود از ظاهر شدن چین و چروک جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که بوتاکس چین و چروک را از بین نمی‌برد بلکه از انقباض ماهیچه‌ها و ایجاد چین و چروک در این فرآیند جلوگیری می‌کند. به عبارت ساده، شما را از ایجاد حالات صورت که چین و چروک‌های همراه با آن را تشکیل می‌دهند، باز می‌دارد.

10 ناحیه برتر برای تزریق بوتاکس

بوتاکس صورت در نواحی زیر قابل انجام است:

  • ناحیه بین ابروها (ناحیه گلابلار)، برای درمان خطوط اخم متوسط تا شدید
  • دور چشم که معمولاً به عنوان خطوط پنجه کلاغی شناخته می‌شود
  • خطوط پیشانی
  • لیفت ابرو
  • لبخند لثه ای با قرار گرفتن بیش از حد دندان‌های بالا و لثه لبخند بزنید (خط لبخند)
  • نوارهای پلاتیسما خطوط عضلانی پیری گردن.

همچنین بوتاکس علاوه بر جنبه زیبایی در درمان برخی بیماری‌ها نیز کاربرد دارد. بوتاکس برای درمان میگرن مزمن، هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد در نواحی مانند کف دست و ناحیه زیر بغل) و بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس استفاده می شود.

بوتاکس پیشانی چیست؟

استفاده از بوتاکس به عنوان یکی از روش‌های موثر برای کاهش چین و چروک پیشانی بسیار مورد توجه است. با شل کردن ماهیچه‌های پیشانی، بوتاکس می‌تواند به طور مؤثری از تشکیل چین و چروک در این منطقه جلوگیری کند. برای درک بهتر اینکه چرا بوتاکس موثر است، باید ابتدا بفهمیم چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک پیشانی می‌شود. عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک در این منطقه شوند، از جمله حرکات تکراری، از دست دادن ارتجاع پوست به دلیل پیری، و فعالیت بیش از حد عضلات مختلف صورت.

عامل اصلی ایجاد چین و چروک در پیشانی

عضله فرونتالیس که باعث بالا بردن ابروها می‌شود، عامل اصلی ایجاد چین و چروک پیشانی است. همچنین، عضله اوربیکولاریس چشمی که در اطراف چشم قرار دارد، می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های شعاعی مانند خطوط پیشانی، پنجه کلاغی و خطوط بالای ابرو شود. دو عضله دیگر صورت، عضله پروسروس و عضله موجدار، نیز می‌توانند خطوط گلابلار یا خطوط اخم را ایجاد کنند که به عنوان خطوط “یازده” شناخته می‌شود. علاوه بر این، عواملی مانند خیره شدن به نورهای روشن یا دید ضعیف، تمرکز، اخم و حرکات مکرر می‌توانند باعث چین و چروک شدن این مناطق شوند. پیری نیز باعث کاهش ارتجاع پوست و شلی پوست می‌شود که به طور مستقیم باعث ظاهر شدن خطوط و چین و چروک پیشانی می‌شود. بوتاکس پیشانی مردان نیز همانند بوتاکس پیشانی زنان قابل انجام است.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری برای انجام بوتاکس صورت در شریعتی تهران، از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02122884654 09374053325


صفحه اینستاگرام دکتر مژده نامداری

 

ماندگاری بوتاکس پیشانی

ماندگاری بوتاکس صورت به طور معمول متغیر است و بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله مقدار بوتاکسی که تزریق می‌شود می‌تواند تأثیر ماندگاری آن را تعیین کند. نوع پوست شخص نیز می‌تواند تأثیری بر ماندگاری بوتاکس داشته باشد. برخی از افراد ممکن است به دلیل خصوصیات پوستی خود، به مدت طولانی‌تری از نتایج بوتاکس بهره‌مند شوند. استفاده بیش از حد از عضلات پیشانی می‌تواند باعث فرسایش زودتر اثر بوتاکس شود. بنابراین، افرادی که عضلات پیشانی‌شان فعالیت بیشتری دارند، ممکن است نیاز به تجدید تزریق زودتری داشته باشند.

دقت کنید که تجربه و تخصص پزشکی که بوتاکس را تزریق می‌کند نیز می‌تواند تأثیری بر ماندگاری آن داشته باشد. پزشکان با تجربه‌تر ممکن است توانایی بهتری در تعیین دوز مناسب و انجام تزریق بهینه داشته باشند. به طور کلی، ماندگاری بوتاکس در پیشانی معمولاً بین 3 تا 6 ماه است. اما برای برخی افراد، نتایج ممکن است 8 تا 12 ماه یا بیشتر نیز ماندگار باشد. برای حفظ نتایج، تجدید تزریق بوتاکس به زمانی که اثرات آن شروع به کاهش می‌کند، توصیه می‌شود.

آیا بوتاکس عوارض دارد؟

تزریق بوتاکس صورت با استفاده صحیح، ایمن و بدون خطر تلقی می‌شود. یک عارضه ممکن است زمانی رخ دهد که بوتاکس بیش از حد تزریق شود، که می‌تواند عضله را به شدت فلج کند. در نتیجه تزریق بیش از حد، ابروهای شما نمی‌توانند حرکت کنند و پلک‌های شما کمی بیش از حد سنگین می‌شوند؛ درنهایت طی دو هفته از بین خواهد رفت. کبودی یا ناراحتی جزئی نیز ممکن است رخ دهد، اما باید ظرف چند روز بهبود یابد. سایر عوارض شامل موارد زیر باشد:

  1. تورم یا افتادگی در ناحیه پلک
  2. خستگی
  3. سردرد
  4. دوبینی
  5. واکنش‌های آلرژیک، مانند بثورات، خارش، یا علائم آسم

در صورت بروز هر یک از این عوارض فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. البته شما می‌توانید با انتخاب پزشک متخصص که با تجربه است این خطر را به حداقل برسانید.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

بوتاکس می‌تواند جوانسازی صورت و مزایای ضد پیری را به بیماران مسن ارائه دهد، اما همچنین می‌تواند اعتماد به نفس را برای افراد جوان‌تر نیز افزایش دهد. با توجه به آنچه گفته شد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بوتاکس و سایر درمان‌های مبتنی بر نوروتوکسین می‌توانند در مورد چین و چروک‌ها و خطوط، اثر پیشگیرانه داشته باشند. بهترین سن تزریق بوتاکس بالای 18 سال می‌باشد.

چند روز بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست؟

شما می‌توانید به فاصله 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس صورت استحمام کنید. البته توصیه می‌کنیم از حمام کردن با آب داغ خودداری کنید. از مالش، ماساژ یا اعمال هرگونه فشار به ناحیه تزریق خودداری کنید. هنگام تزریق بین ابروها، به مدت سه تا چهار ساعت دراز نکشید یا خم نشوید. یکی از مراقبت‌های لازم بعد از تزریق بوتاکس این است که از کمپرس یخ استفاده کنید.

سوالات متداول درباره بوتاکس صورت

  • چه برندهایی از بوتاکس ایرانی خوب هستند؟

    بوتاکس های ایرانی خوب در بازار در حال حاضر برند مصپورت و دیستون هستند که ماندگاری 6 تا 8 ماه دارند.

  • هزینه بوتاکس صورت چقدر است؟

    بوتاکس در نواحی پیشانی و گردن و صورت بسته به برند بوتاکس تزریق شده، دوز تزریقی و تخصص پزشک متفاوت است. برای اطلاع از هزینه بوتاکس صورت توسط دکتر مژده نامداری با ما تماس بگیرید.

  • علت سردرد بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

    ایجاد سردرد بعد از تزریق به علت فلج و انقباض عضلات ممکن است پیش بیاید. برای رفع سر درد زیرنظر پزشک می‌توانید مسکن استفاده کنید.

  • چه مدت بعد از تزریق بوتاکس اثر میکند؟

    اصولا بعد از تزریق بوتاکس صورت و پیشانی حدود یک تا سه روز بعد نتایج بوتاکس کم کم ظاهر می‌شود اما بعد از حدود دو هفته بوتاکس به طور کامل اثر می‌کند

  • چه کسانی جزء موارد ممنوع برای تزریق بوتاکس هستند؟

    کسانی که مشکلات قلبی، بیماری های عفونی، سابقه آلرژی و کهیر دارند؛ همچنین کسانی که نقص سیستم عصبی مثل ام اس دارند بوتاکس تزریق نمی‌شود. مادران باردار یا شیرده نیز نمی‌توانند طی این دوران بوتاکس تزریق کنند.

دسته ها: بوتاکس صورت
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب