دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / تزریق ژل به صورت / تزریق ژل به صورت لاغر + عکس قبل و بعد تزریق دکتر نامداری
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

تزریق ژل به صورت لاغر + عکس قبل و بعد تزریق دکتر نامداری

تزریق ژل به صورت لاغر + عکس قبل و بعد تزریق دکتر نامداری

با گذر زمان، بافت پوست و بدن نازک‌تر می‌شود و چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند. نواحی مختلف صورت مانند گونه‌ها و زیرچشم حجم خود را از دست داده و به نظر می‌رسند که افتاده‌اند. تزریق ژل می‌تواند حجم از دست رفته را بازگردانده و چین و چروک‌ها را صاف کند. هر سال بیش از یک میلیون زن و مرد از این روش زیبایی برای جوانسازی صورت خود استفاده می‌کنند.

برای آشنایی با تزریق ژل به صورت لاغر و اطلاع از اقدامات لازم پس از تزریق ژل به نواحی مختلف صورت، توصیه می‌شود که این مقاله را مطالعه فرمایید.

تزریق ژل صورت چیست؟

تزریق ژل یک تکنیک غیرتهاجمی، ایمن و سریع است که برای کاهش چین و چروک و حجیم‌سازی برخی نقاط صورت و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. ژل یک ماده پرکننده است که انواع مختلفی دارد. در اینجا منظور از تزریق ژل، ژل اسید هیالورونیک است که این ماده در بدن وجود دارد و به دلیل افزایش سن تولید آن کاهش می‌یابد. ژل هیالورونیک فضای بین کلاژن و الاستین پوست را با آب پر می‌کند و با نگهداری مایع در زیر پوست، موجب حجیم‌سازی پوست می‌شود؛ در نتیجه، پوست زیباتر و بدون چین و چروک به نظر می‌رسد.

انواع ژل برای تزریق صورت از چه موادی ساخته می‌شوند؟

بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ژل، با یک متخصص زنان یا پوست مشورت کنید تا بهترین گزینه برای شما را پیدا کنید و مطمئن شوید که محصولات انتخابی دارای تأییدیه FDA هستند. ژل‌های زیبایی از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند که بر اساس نیاز و نتایج مورد انتظار متفاوتی دارند. بیایید به نوع و خصوصیات هر یک از این ژل‌ها نگاهی بیاندازیم.

1. اسید هیالورونیک

یکی از مواد شایع که در ژل‌ها به کار می‌رود، اسید هیالورونیک است. این اسید یک ماده طبیعی است که در بدن موجود است و به حفظ چربی و هیدراته شدن پوست کمک می‌کند. ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید، ماندگاری متوسطی دارند و پس از چند ماه تخلیه می‌شوند.

2. کلسیم هیدروکسی لاپاتیت

یکی دیگر از انواع ژل‌ها، کلسیم هیدروکسی لاپاتیت است که اغلب برای از بین بردن چین‌ و چروک‌های عمیق‌تر و افزایش حجم استفاده می‌شود. این ژل‌ها معمولاً ماندگاری بیشتری نسبت به ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک دارند.

3. پلی ال لاکتیک اسید

پلی ال لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی است که برای از بین‌ بردن چین‌ و چروک‌های عمیق به کار می‌رود. این ژل‌ها ممکن است مدت زمانی بیشتری ماندگاری داشته باشند، و نتایج آن‌ها ممکن است تا چند سال دوام داشته باشد.

عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده
بیشتر بدانید

4. پلی متیل متاکریلات

و در نهایت، پلی متیل متاکریلات که معمولاً در برند Bellafill استفاده می‌شود، یک ماده مصنوعی است که به طور دائمی زیر پوست باقی می‌ماند و معمولاً برای کاهش چین‌وچروک‌های عمیق و افزایش حجم به کار می‌رود.

نواحی قابل تزریق ژل به صورت لاغر

تزریق ژل برای صورت لاغر

برخی از نقاط معمول برای تزریق ژل برای صورت عبارتند از:

تزریق ژل گونه یا فیلر گونه

روش تزریق ژل به گونه‌ها یک روش محبوب زیبایی است که با افزایش حجم ناحیه اطراف استخوان گونه، انجام میشود. تزریق ژل گونه طبیعی باعث واضح‌تر دیده شدن استخوان گونه می‌شود. با تزریق فیلر زیر پوست و افزایش حجم، چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت کمتر مشهود می‌شوند. همچنین، یکی از فرایندهایی که ممکن است در تزریق ژل به گونه اتفاق بیافتد، لیفت گونه با ژل است که باید در نظر گرفته شود. برای تزریق گونه، نه تنها فیلر ژل، بلکه فیلر چربی نیز گزینه‌هایی است که در نظر گرفته می‌شود. 

تزریق ژل لب

یکی از جنبه‌های تأثیرگذار در زیبایی صورت، لب‌ها هستند. لب‌های پر و حجیم امروزه به عنوان یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شوند و بسیاری افراد به دنبال داشتن لب‌هایی با فرم و حجم مناسب هستند. در برخی افراد، لب‌های باریک و کم حجم به دلایل ژنتیکی و یا عوامل دیگر مانند پیری یا کاهش وزن وجود دارد. این موضوع می‌تواند باعث القای احساس خستگی و ناخوشایندی در چهره شود.

تزریق ژل لب دکتر نامداری

در عکس یکی از نمونه‌های تزریق ژل لب طبیعی دکتر نامداری است. تزریق فیلر به لب یکی از روش‌های موثر برای افزایش حجم و بهبود شکل و فرم لب‌ها است. با توجه به نحوه تزریق ژل، می‌توان فرم و ظاهر لب‌ها را به طریقه‌های مختلفی تغییر داد. بین این تکنیک‌ها، تکنیک‌هایی مانند فرم عروسکی، طبیعی و روسی جزء محبوب‌ترین‌ها هستند. نتیجه نهایی این فرایند به طور مستقیم به مهارت و تجربه پزشک شما در تزریق فیلر یا ژل و همچنین انتخاب شما بستگی دارد.

تزریق ژل چانه

تزریق فیلر به چانه یک روش غیرجراحی است که برای برجسته‌سازی و شکل دهی به چانه استفاده می‌شود. در این روش، از فیلرهای ژلی استفاده می‌شود که می‌توانند به طور موقت حجم و پرکردن مورد نیاز را به چانه اضافه کنند. این فیلرها معمولاً از جنس مواد مصنوعی یا طبیعی مانند هیالورونیک اسید هستند و به زیر پوست چانه تزریق می‌شوند تا حجم و برجستگی مورد نظر ایجاد شود.

عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده
بیشتر بدانید

این روش معمولاً به دو دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولاً، برای تقویت و پر کردن نقاطی از صورت که به طور طبیعی پر نشده‌اند، و دوماً، برای کاهش نشانه‌های پیری و افزایش جوانی، به ویژه در منطقه چانه و فک. با تزریق فیلر در خط فک، می‌توان زاویه‌دهی فک و تناسب بهتری در این ناحیه ایجاد کرد و به چهره ظاهری جذاب‌تر بخشید. 

تزریق فیلر زیرچشم

تزریق ژل زیر چشم یک روش زیبایی غیرجراحی است که برای کاهش علائمی مانند سیاهی، گودی‌ها، و پف زیر چشم استفاده می‌شود. بیشترین نوع ژل مورد استفاده برای این منطقه، اسید هیالورونیک است. نوع‌های دیگری از ژل‌ها ممکن است شامل هیدروکسی‌لیپاتیت کلسیم و پلی متیل متاکریلات باشند. تزریق فیلر چشم بهبود ظاهر سیاهی، گودی چشم، و گودی اشک را فراهم می‌کند. ژل معمولاً در ناحیه فرورفتگی اشک، که ناحیه توخالی زیر پلک تحتانی است، تزریق می‌شود. این ژل ناحیه توخالی را پر کرده و ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر را ایجاد می‌کند.

تزریق ژل خط خنده

یکی از خطوطی که بسیاری افراد به دنبال رفع آن هستند، خط خنده است. با گذر زمان و افزایش سن، خطوط عمیقی در اطراف نواحی بینی و دهان به وجود می‌آیند که به آنها “خط لبخند” می‌گویند. این خطوط باعث جدا شدن سطح گونه‌ها و لب‌ها می‌شوند و ظاهری پیرتر و افسرده‌تر برای افراد ایجاد می‌کنند. معمولاً این خطوط به حدی عمیق هستند که با بوتاکس صورت از بین نمی‌رود اما فیلر به خوبی می‌تواند این خطوط را پر کند؛ به همین دلیل، تزریق ژل به خط خنده به عنوان یکی از روش‌های موثر برای رفع خطوط خنده و جلوگیری از پیری زودرس مورد توجه قرار گرفته است.

تزریق ژل برای رفع خط اخم

تزریق ژل در منطقه بین ابروها و در محل خط اخم، یک روش بسیار موثر و همزمان نیازمند دقت بالاست. در بسیاری از افراد، وجود این خطوط چهره، ظاهر فرد را عبوس می‌کند و برای اطرافیان اثر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. یکی از دلایلی که تزریق ژل به خط اخم مورد توجه قرار گرفته است، ناتوانی روش‌های دیگر مانند بوتاکس است. بوتاکس در جلوگیری از ایجاد چین و چروک نقش مهمی دارد، اما در مورد چین‌هایی که حتی بدون اخم نیز قابل مشاهده هستند، ناکارآمد است.

علاوه بر این، ژل صورت ممکن است به دیگر نقاط صورت مانند بینی، چروک دست و گردن، فک، تزریق فیلر شقیقه و دیگر نقاط برای تصحیح شکل یا افزایش حجم نیز تزریق شوند. مهم است که همیشه این روش‌ها توسط متخصصین مجرب و با استفاده از مواد معتبر و با تأییدیه‌های لازم انجام شوند تا نتایج مطلوب و بدون عوارض جانبی به دست آید.

عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده
بیشتر بدانید

عکس قبل و بعد تزریق ژل توسط دکتر مژده نامداری

در زیر عکس قبل و بعد تزریق ژل لب، خط اخم و فیلر زیر چشم مشاهده می‌کنید که توسط دکتر مژده نامداری انجام شده است:

تزریق ژل به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

به طور کلی، ماندگاری تزریق ژل به صورت لاغرّ معمولاً بین 6 تا 18 ماه است. ماندگاری تزریق ژل به صورت وابسته به چندین عامل است که شامل نوع فیلر استفاده شده، محل تزریق، میزان حجم تزریق، مراقبت‌های بعد از تزریق و تجربه پزشک متفاوت است. محل تزریق و نوع ژل مورد استفاده یکی از تأثیرگذارترین عوامل در ماندگاری ژل است. برخی از مناطق صورت که بیشتر تحت فشار و حرکت هستند، ممکن است فیلرها را سریع‌تر جذب کنند و ماندگاری آنها کاهش یابد.

هزینه تزریق ژل به صورت چقدر است؟

قیمت تزریق ژل در گونه و صورت به میزان متفاوتی وابسته به چند عامل است، از جمله نوع فیلر یا ژل مورد استفاده، میزان حجم تزریق و تجربه و تخصص پزشک شما. قبل از جلسه مشاوره، بهتر است انتظارات خود را با پزشک مطرح کنید، زیرا او با بررسی آناتومی صورت شما و مدل گونه مورد نظرتان، میزان استفاده از ژل را تعیین خواهد کرد.

اگر پزشک از فیلر حاوی اسید هیالورونیک استفاده کند، ممکن است هزینه کمتری داشته باشد. اما فیلرهای حاوی اسید پلی لاکتیک ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما این روش بیشتر به جنبه‌های زیبایی مرتبط است و به‌طور کلی برای درمان توصیه نمی‌شود. بنابراین، بیمه درمانی هزینه آن را پوشش ندهد.

عوارض تزریق ژل به صورت

تزریق ژل به منظور تقویت و شکل دهی صورت یک روش معمول در جراحی زیبایی است. اما همانطور که در هر روش پزشکی دیگری، ممکن است عوارض و مشکلاتی ناشی از آن به وجود آید. در اینجا چند عارضه معمول از تزریق ژل به صورت، به خصوص در منطقه گونه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم: پس از تزریق، ممکن است منطقه گونه‌ها و سایر نقاط صورت واکنش ناشی از التهاب یا تورم شود. در برخی از موارد، ممکن است ناحیه تزریق کبود شود که این امر به طور طبیعی در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابد. عوارضی مانند خارش و قرمزی نیز ممکن است در ناحیه تزریق ایجاد شود. این علائم معمولاً به طور موقت و کوتاه‌مدت است.

عکس و قبل بعد تزریق ژل خط خنده
بیشتر بدانید

اگر پزشک مهارت و تخصص لازم در تزریق را نداشته باشد ممکن است خطرات زیر پیش بیاید. اگرچه این عوارض نادر هستند، اما مهم است که توجه لازم به انتخاب یک متخصص مجرب و ماهر داشته باشید.

  1. اگر تزریق به نحوی انجام شود که بافت‌های پوستی آسیب ببینند.
  2. در صورتی که تزریق به طور نادری باعث آسیب به رگ‌ها یا شریان‌ها شود، ممکن است نیاز به درمان فوری داشته باشد.
  3. در حالات بسیار نادر، تزریق فیلر به نحوی انجام می‌شود که باعث از دست رفتن بینایی می‌شود.
  4. در برخی موارد، ژل ممکن است به نحوی حرکت کند که باعث نامنظم شدن شکل صورت شود.

سوالات پرتکرار درباره تزریق ژل صورت

  • آیا تزریق ژل صورت در دوران بارداری یا شیردهی انجام می شود؟

    عموماً، تزریق ژل به صورت در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی‌شود. این امر به دلیل عدم اطمینان از اثرات آن بر روند بارداری یا سلامتی نوزاد می‌باشد. همچنین، به دلیل تغییرات هورمونی و اثرات بارداری، به عنوان احتیاط، تزریق ژل به صورت در این دوران‌ها توصیه نمی‌شود و افرادی که در حال بارداری یا شیردهی هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند و نظر وی را در این خصوص دریافت کنند.

  • آیا تزریق ژل یا فیلر به صورت درد دارد؟

    تزریق ژل معمولاً درد زیادی ایجاد نمی‌کند. پزشک معمولاً قبل از انجام تزریق از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند که به طور قابل ملاحظه‌ای درد را کاهش می‌دهد. در زمان تزریق، ممکن است کمی فشار حس کنید، اما درد شدیدی وجود ندارد. پس از اتمام فرآیند، پزشک از کمپرس یخ برای کاهش هرگونه تورم استفاده می‌کند.

  • آیا تزریق ژل به صورت خطرناک است؟

    اگر تزریق ژل توسط پزشک متخصص با تجربه انجام شود، هیچ عارضه ای جز کمی تورم و قرمزی ندارد. اما در صورتی که افراد غیرحرفه‌ای این کار را انجام دهند، خطراتی مانند حرکت ژل یا عدم تقارن وجود دارد.

  • مراقبت های لازم بعد از تزریق ژل به صورت

    پس از تزریق، استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و التهاب در ناحیه تزریق مفید است. نباید ناحیه تزریق را لمس کنید یا فشار دهید. همچنین فعالیت‌های سنگین، تماس مستقیم با آفتاب و سونا و حمام گرم در روزهای اول پس از تزریق اجتناب شود.

  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
تماس با مطب