دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / تزریق ژل به واژن / تزریق ژل به واژن برای جوانسازی لابیا ماژور
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تزریق ژل به واژن برای جوانسازی لابیا ماژور

تزریق ژل به واژن برای جوانسازی لابیا ماژور

تزریق ژل به واژن به عنوان یکی از روش‌های درمانی و جوان‌سازی است که به منظور بهبود ظاهر و عملکرد ناحیه تناسلی زنان انجام می‌شود. تزریق ژل واژینال، که اغلب حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک است، برای بازّگرداندن خاصیت ارتجاعی و چین و چروک واژن و رطوبت طبیعی بافت واژن طراحی شده است. علاوه بر جنبه درمانی، تزریق ژل واژینال به بهبود سلامت جنسی و افزایش اعتماد به نفس برای بسیاری از زنان کمک می‌کند.

تزریق ژل به واژن چیست؟

تزریق ژل به بیکینی در زنان یک روش برای بهبود سلامت واژن و زیبایی واژن حین مقاربت انجام می‌شود. پزشکان معتقدند که با افزایش سن، بافت‌های ناحیه واژن تولید کلاژن را کاهش می‌دهند. این موضوع منجر به افتادگی، شل شدن و تیرگی ناحیه تناسلی می‌شود. با تزریق ژل به لابیا، این عوارض می‌توانند بهبود یابند و زیبایی و سلامت واژن بازگردانده شود. تزریق ژل در درجه اول حاوی هیالورونیک اسید است، ماده ای که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود و به دلیل خواص آبرسانی و توانایی تحریک تولید کلاژن شناخته شده است. با وارد کردن مجدد اسید هیالورونیک به بافت واژن، این تزریق ها به بازیابی سطح رطوبت طبیعی واژن و خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کند.

در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری درباره نحوه تزریق ژل به لابیا و ماندگاری این روش توضیح می‌دهند.

فواید تزریق ژل به بیکینی

مزایای تزریق ژل واژن فراتر از رفع خشکی و چین و چروک واژن است. یکی از مهمترین مزیت‌ها بهبود سلامت و رضایت جنسی است. تزریق ژل به واژن برای تنگی با بازگرداندن لغزندگی و خاصیت ارتجاعی طبیعی واژن، می‌توانند به میزان قابل توجهی لذت جنسی را هم برای بیمار و هم برای همسرشان افزایش دهند. این بهبود عملکرد جنسی اغلب با افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس همراه است، زیرا زنان احساس راحتی بیشتری می‌کنند و از صمیمیت بدون درد یا ناراحتی لذت می‌برند.

تزریق ژل به واژن بهتر است یا چربی؟
بیشتر بدانید

علاوه بر سلامت جنسی، تزریق ژل واژینال مزایای درمانی نیز دارد، به ویژه برای زنانی که از شرایطی مانند آتروفی واژن رنج می برند. این وضعیت که در بین زنان یائسه شایع است، می‌تواند منجر به علائمی مانند خارش، سوزش و ادّرار دردناک شود. تزریق ژل با تامین هیدراتاسیون و حمایت لازم از بافت های واژن، می‌تواند این علائم را کاهش داده و کیفیت زندگی افراد مبتلا را بهبود بخشد.

علاوه بر این، ماهیت غیرجراحی این درمان به این معنی است که خطرات و عوارض جانبی کمتری در مقایسه با روش‌های تهاجمی‌تر دارد. بیماران می‌توانند از مزایای جوانسازی واژن بدون نیاز به دوره نقاهت طولانی یا عوارض احتمالی مرتبط با جراحی لذت ببرند. این جنبه از تزریق ژل واژینال آنها را به گزینه ای جذاب برای کسانی که به دنبال راه حل‌های موثر و کم خطر برای نگرانی های سلامت واژن خود هستند تبدیل می‌کند.

تزریق ژل به واژن چگونه انجام می‌شود؟

درک روش تزریق ژل واژینال برای افرادی که به این روش درمانی فکر می‌کنند بسیار مهم است. این فرآیند ساده است و معمولاً در عرض 30 تا 60 دقیقه انجام می‌شود. در طول عمل، ابتدا ناحیه مورد نظر با بی حسی موضعی بی حس می‌شود تا ناراحتی به حداقل برسد. ژل که معمولاً حاوی اسید هیالورونیک است، سپس با دقت با استفاده از یک سوزن ظریف به نواحی مورد نظر بافت واژن تزریق می‌شود. تعداد تزریق‌ها و مکان‌های خاص به شرایط فرد و نتیجه مطلوب بستگی دارد. هدف توزیع یکنواخت ژل برای دستیابی به سطوح بهینه رطوبت و خاصیت ارتجاعی در سراسر واژن است.

عکس قبل و بعد تزریق ژل به واژن

پس از عمل، بیماران میتوانند بلافاصله متوجه بهبود رطوبت واژن و خاصیت ارتجاعی آن شوند، اگرچه اثرات کامل آن در طول زمان با پاسخ بدن به درمان آشکارتر می‌شود. زمان استراحت این عمل کم یا بدون نیاز است و به بیماران این امکان را می‌دهد که تقریباً بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند، اگرچه توصیه می‌شود طبق توصیه پزشک از فعالیت‌های شدید و آمیزش جنسی برای مدت کوتاهی خودداری کنند.

تزریق ژل به واژن بهتر است یا چربی؟
بیشتر بدانید

میزان ماندگاری تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به لابیا ماژور باید با اصول خاصی انجام شود و از ماندگاری برخوردار است. اگر پزشکان از بهترین نوع ژل استفاده کنند، ماندگاری آن تا حدود یک سال می‌تواند باشد. عوامل مختلفی مانند نحوه تزریق، نوع مراقبت و سن افراد بر ماندگاری تأثیرگذار هستند. با گذر زمان، ممکن است مقدار ژل تزریق‌شده کاهش یابد و اثرگذاری آن کم شود.

بافت و ساختار ناحیه‌های مختلف بدن متفاوت است و این باعث تغییر در میزان ماندگاری ژل می‌شود. افرادی که تزریق ژل به ناحیه تناسلی را انجام داده‌اند، معمولاً معتقدند که این روش از ماندگاری بالایی برخوردار است و در صورت استفاده از مواد باکیفیت و روش‌های اصولی، اثرات آن تا مدت طولانی باقی می‌ماند.

مراقبت‌های لازم پس از تزریق ژل به بیکینی

پزشکان توصیه می‌کنند که پس از تزریق ژل به ناحیه تناسلی بهتر است با رعایت موارد زیر میزان اثرگذاری تزریق را افزایش دهیم:

  • بهتر است به مدت 2 تا 3 هفته از انجام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش و رانندگی طولانی مدت اجتناب کنید. از آنجایی که ناحیه تناسلی درگیر است، همچنین باید از رابطه جنسی خودداری کنید و به مدت 4 تا 6 هفته از استفاده از تامپون خودداری کنید.
  • از دیگر مراقبت‌های بعد از تزریق مصرف عدم مصرف الکل و سیگار می‌باشد.
  • دکتر مژده نامداری مصرف مایعات زیاد قبل و بعد از تزریق را توصیه می‌کنند.
  • در نواحی که تزریق انجام شده است مالش یا دستکاری انجام نشود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق ژل به واژن نیستند؟

افراد مناسب برای تزریق ژل به بیکینی شامل زنان با افتادگی و پیری پوست در ناحیه تناسلی، لابیاهای کوچک یا نامتقارن، و کسانی که از ظاهر واژن خود ناراضی هستند، می‌باشند. در مقابل، افرادی که باردار هستند، سابقه بیماری‌های قلبی و مغزی، دیابت، یا ضعف سیستم ایمنی دارند، بیماری‌های خود ایمن مانند ام اس، لوپوس، روماتیسم، دیابت، و آلرژی مبتلا هستند یا به مواد تشکیل‌دهنده ژل حساسیت دارند، نباید این روش را انجام دهند. افراد مبتلا به عفونت‌های دستگاه تناسلی مانند زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی نیز نمی‌تواند تا زمانی که عفونت درمان نشده است این تزریق را انجام دهند.

تزریق ژل به واژن بهتر است یا چربی؟
بیشتر بدانید

آیا تزریق ژل به بیکینی عوارض دارد؟

در حالی که تزریق ژل به بیکینی بی خطر و ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما مانند هر روش پزشکی، ممکن است عوارض جانبی پیش بیاید که باید از آنها آگاه بود. بیشتر عوارض خفیف و موقتی هستند، از جمله تورم خفیف، قرمزی یا ناراحتی در محل تزریق. این علائم معمولاً طی چند روز بدون نیاز به درمان اضافی برطرف می‌شوند.

انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه برای به حداقل رساندن این عوارض بسیار مهم است. عوارض دیگر، اگر چه نادر است، شامل عفونت، واکنش‌های آلرژیک مواد ژل باشد.

سوالات متداول در تزریق ژل به واژن

  • آیا برای دختران مجرد هم می توان تزریق ژل به واژن را انجام داد؟

    تزریق ژل به واژن محدودیت سنی ندارد و به دلیل اینکه تزریق در قسمت خارجی واژن و بر روی لابیاهای ماژور انجام می‌شود، دختران باکره نیز می‌توانند بدون هیچ‌گونه استرس این عمل را انجام دهند. این روش ایمن است و برای همه زنان، بدون توجه به وضعیت باکرگی، قابل انجام است.

  • هزینه تزریق ژل به واژن چقدر است؟

    هزینه تزریق ژل واژن بستگی به برند ژل و میزان ژل تزریقی دارد. کلینیک مورد نظر و مهارت پزشک نیز نقش دارد. بنابراین نمی توان یک قیمت واحد برای آن در نظر گرفت.

  • آیا می توان تزریق ژل به واژن را همزمان با لابیاپلاستی انجام داد؟

    برخی از روش های جوانسازی واژن می‌توانند همزمان با یکدیگر انجام شوند. برخی بانوان علاوه بر شلی واژن، دارای لابیاهای بزرگ و نامتقارن نیز هستند. این افراد می‌توانند همزمان عمل لابیاپلاستی و تزریق ژل به واژن را انجام دهند و پس از دوره نقاهت، نتیجه فوق‌العاده‌ای مشاهده کنند. انجام همزمان این دو روش، هیچ‌گونه عوارضی برای فرد ندارد و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر است.

  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
تماس با مطب