مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

 ویروس hpv یا ویروس پاپیلومای انسانی را می توان عامل بروز زگیل تناسلی دانست. این ویروس می تواند در پوست از ناحیه تناسلی تا مقعد، مخاط واژن و رکتوم و همچنین در صورت انجام سکس دهانی با فرد مبتلا، در حنجره و دهان نیز عفونت ایجاد نماید.

شما می توانید جهت درمان قطعی زگیل تناسلی با شماره تلفن های 02122884654 و 09374053325 برای رزرو نوبت تماس گرفته و یا به صفحه اینستاگرام ما مراجعه نمایید.

در صورت آشنایی با عواقب جدی زگیل تناسلی درمان نشده در زنان، مسئله آلودگی به ویروس hpv اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. برای مثال، زگیل تناسلی درمان نشده را می توان از رایج ترین دلایل بروز سرطان گردن رحم در زنان دانست. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زگیل تناسلی، روش های جلوگیری از آن و همچنین نحوه درمان این زگیل، مطالب سایت دکتر مژده نامداری را دنبال کنید

منظور از ویروسhpv  و زگیل تناسلی چیست؟

ویروس پاپیلوم انسانی یا همان hpv، از دلایل بروز زگیل تناسلی محسوب می شود. بر اساس مشاهدات، ممکن است فردی آلوده به این ویروس باشد، بدون اینکه اطلاعی از آن داشته باشد یا اینکه علائم خاصی را در این زمینه مشاهده نماید.

البته در اکثر موارد امکان شناسایی و محدود کردن عفونت ویروس hpv از طریق سیستم ایمنی بدن و بدون مداخلات پزشکی وجود دارد. ولی در صورت مشاهده عوارض حاصل از ویروس hpv همچون ضایعات پیش سرطانی و زگیل، بایستی سریعاً مراحل درمانی آغاز شود. در چنین وضعیتی باید اقدام به برداشتن زگیل تناسلی با کمک روشی قطعی و مطمئن پرداخت و در صورت تأخیر در برداشتن زگیل و یا بکارگیری شیوه های درمانی غیر قطعی همانند مصرف داروهای موضعی و فریز کردن یا کرایوتراپی زگیل تناسلی در مردان، امکان تشدید بیماری و همچنین بزرگ شدن سایز زگیل ها و افزایش تعداد آنها وجود دارد.

زگیل تناسلی چیست ؟

زگیل تناسلی چیست

آشنایی با انواع مختلف ویروس hpv و میزان اهمیت آن

تا به امروز شناسایی بالغ بر صد گونه از ویروس hpv صورت گرفته که تقریباً 60 گونه از آن، از نوع پوستی بوده که زگیل معمولی را روی نقاط مختلف بدن همچون صورت، انگشتان دست و پا، تنه و غیره به جز پوست ناحیه تناسلی ایجاد می کند. 40 گونه دیگر از این ویروس که سبب آلوده کردن نواحی دهان و تناسلی همچون مقعد، کشاله ران، آلت تناسلی، حنجره، واژن، مجاری ادرار، حفره دهان، گردن رحم می شود از نوع پوستی-مخاطی به شمار می رود.

دکتر متخصص درمان زگیل تناسلی در شریعتی تهران
بیشتر بدانید

آیا امکان سرطان زا بودن کلیه گونه های ویروس hpv وجود دارد؟

میان بیماری سرطان و برخی از گونه های ویروس hpv همواره رابطه نزدیکی مشاهده می شود. ولی بایستی به این نکته توجه داشت که در کل، ویروس hpv از لحاظ ریسک سرطان زایی قابل تقسیم به گونه های کم خطر و پرخطر می باشد. ممکن است به تصور شما تمام 40 گونه ویروس hpv که سبب ایجاد زگیل تناسلی می شوند، در دسته پرخطر قرار می گیرند. ولی چنین تصوری صحیح نیست. نمی توان تمام گونه های انتقال یافته به واسطه رابطه و تماس جنسی را پرخطر محسوب کرد.   HPV 18و  HPV 16 را می توان دو نوع پرخطر این ویروس به شمار آورد که سرطان دهانه رحم را در بیش از 70 درصد موارد منجر می شوند. گونه های پرخطر ویروس اچ-پی- وی ۳۱، ۳۳، ۴۵، ۵۲، ۵۸ به همراه تعدادی دیگر و همچنین گونه های کم خطر آن همچون   HPV 11 و HPV 6 را می توان دلیل بروز بالغ بر 90 درصد از زگیل های تناسلی به شمار آورد که امکان تبدیل آنها به سرطان خیلی کم می باشد.

ویروس hpv همچون بسیاری از عواملی که سبب ایجاد بیماری می شوند، خیلی تهاجمی و موذی هستند. امکان پنهان ماندن این ویروس برای مدت طولانی حتی به میزان چند سال بعد از وارد شدن به بدن وجود دارد و قادر به مخفی شدن در میان سلول های اپیتلیوم پوست می باشند. در این شرایط، این ویروس بدون بروز هیچگونه نشانه ای در بدن برای مدت زمان طولانی باقی مانده و سپس تکثیر آن در یک فرصت مناسب، به عنوان مثال در صورت ایجاد نقص در سیستم ایمنی بدن صورت می گیرد و سبب پدید آمدن زگیل تناسلی در نواحی مختلف بدن می شود.

برچسب ها:
دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب