دکتر مژده نامداری / جراحی زیبایی زنان / پرینورافی / معرفی انواع جراحی زیبایی واژن زنان
مدت زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

معرفی انواع جراحی زیبایی واژن زنان

معرفی انواع جراحی زیبایی واژن زنان

جراحی زیبایی بیکینی زن شامل اقدامات مختلفی بر روی اندام تناسلی زنان برای تغییر ظاهر و یا عملکرد آن است. به دلایل مختلف از جمله زایمان و افزایش سن گرفته تا ژنتیک، واژن و بافت های اطراف آن ممکن است خاصیت ارتجاعی و قدرت خود را از دست بدهند. این امر منجر به مشکلات متعددی مانند بی اختیاری (نشت ادرار)، خشکی واژن، افتادگی پوست و عدم لذت جنسی می شود. گزینه های جراحی و غیرجراحی برای جوانسازی واژن وجود دارد. بهترین روش برای جوان سازی واژن کدام است؟ بیشتر عمل های زیبایی واژن مربوط به تنگ کردن واژن و سفید کردن واژن است اما عمل های زیبایی دیگری نیز بر اعتماد به نفس و بهبود کیفیت رابطه جنسی می افزاید. در این مقاله به انواع جراحی زیبایی بیکینی زنان می پردازیم.

انواع جراحی زیبایی واژن چیست؟

عمل زیبایی واژن به انگلیسی Vaginal beauty surgery، روشی موثر در بهبود سلامت و عملکرد واژن است. روش‌های زیادی برای جراحی زیبایی واژن وجود دارد. برخی روش‌ها مربوط به زیبایی واژن بوده و برخی دیگر روش‌های تنگ کردن واژن است. بیماران گاهی به این روش‌ها جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان، جوانسازی واژن، جراحی جوانسازی دستگاه تناسلی خانم‌ها می‌گویند. روش های جوانسازی واژن می تواند با جراحی یا غیرجراحی باشد. درمان بر روی فرج (قسمت بیرونی اندام تناسلی زن) و کانال واژن (جایی که دخول در حین رابطه جنسی رخ می دهد یا جایی که تامپون می گذارید) تأثیر می گذارد.

روش‌های جراحی جوان‌سازی واژن معمولاً شامل بی حسی یا بی‌هوشی است. در ادامه اسامی انواع عمل های جراحی زنان، برای جوانسازی واژن عبارتند از:

  • هایمنوپلاستی: ترمیم پرده بکارت
  • واژینوپلاستی: کانال واژن را بعد از زایمان سفت یا ترمیم می کند.
  • مونس پلاستی: بافت چربی را از ناحیه استخوان حذف می کند.
  • هودکتومی: بافت اضافی را که کلیتوریس را می پوشاند از بین می برد.
  • پرینورافی: تنگ کردن واژن
  • لابیاپلاستی: تغییر شکل لابیا یا “لب” واژن.

هایمنوپلاستی

جراحی زیبایی واژن

پرده بکارت بافت غشایی نازک و ظریفی است که ناحیه واژن را در بر می گیرد. پرده بکارت بعد از رابطه جنسی یا قرار دادن تامپون پاره می شود. بسیاری از دختران به دلایل شخصی، مذهبی یا فرهنگی می خواهند پرده بکارت پاره شده خود را ترمیم کنند. برخی از زنان برای ترمیم پرده بکارت پاره شده تحت عمل هایمنوپلاستی قرار می گیرند. پزشک می تواند بافت پرده بکارت پاره شده را بخیه بزند یا کل پرده بکارت را با استفاده از بافت واژن بازسازی کند. هایمنوپلاستی به ترمیم پرده بکارت و بازسازی پرده بکارت نیز گفته می شود.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی عمل جراحی است که منجر به ساخت یا بازسازی واژن می شود. این یک نوع جراحی تناسلی است. افتادگی اندام لگن اغلب با یک یا چند عمل جراحی برای ترمیم واژن درمان می شود. گاهی اوقات به دنبال درمان یا برداشتن توده‌های بدخیم یا آبسه‌ها برای بازگرداندن ساختار و عملکرد طبیعی واژن نیاز به واژینوپلاستی است. جراحی واژن برای اصلاح نقایص مادرزادی واژن، مجرای ادرار و رکتوم انجام می شود. همچنین بیرون زدگی مثانه به داخل واژن (سیستوسل) و بیرون زدگی رکتوم (رکتوسل) به داخل واژن را اصلاح کند.

بهترین دکتر لابیاپلاستی در شریعتی تهران (نحوه انجام عمل)
بیشتر بدانید

اختلالات مادرزادی مانند هیپرپلازی آدرنال می تواند بر ساختار و عملکرد واژن تأثیر بگذارد و گاهی اوقات واژن وجود ندارد. اینها را می توان با استفاده از واژینوپلاستی بازسازی یا شکل داد. سایر کاندیدهای جراحی عبارتند از: نوزادان متولد شده با میکروفالوس، افراد مبتلا به آژنزی مولرین که منجر به هیپوپلازی واژن می شود، زنان ترنس و زنانی که پس از بدخیمی یا تروما واژینکتومی شده اند.

مونس پلاستی

مونس ناحیه چربی بالای اندام تناسلی است و بر اساس ژنتیک یا تغییرات سن یا وزن می تواند برآمدگی ایجاد کند که بر اعتماد به نفس فرد تأثیر می گذارد. این روش برجستگی مون ها را کاهش می دهد و گاهی اوقات شامل برداشتن قابل توجه پوست می شود. مونسپلاستی یک روش جراحی است که پوست و بافت چربی اضافی را از مونس پوبیس شما حذف می کند. مونس پوبیس شما تپه‌ای از بافت در جلوی استخوان‌های شرمگاهی است که معمولاً از موهای ناحیه تناسلی پوشیده شده است. مونسپلاستی یک عمل زیبایی است. ساختار مونس پوبیس شما را بلند، سفت و تغییر شکل می دهد تا ظاهر آن را تغییر دهد. نام دیگر مونس پلاستی لیفت شرمگاهی است.

هودکتومی

همانطور که محبوبیت جوانسازی واژن همچنان در حال افزایش است، بسیاری از زنان برای بازیابی اعتماد به نفس خود و بهینه سازی سلامت جنسی، روش های زیبایی زنان از جمله جراحی هودکتومی را انتخاب می کنند. هودکتومی به عنوان کاهش کلاهک کلیتورال نیز شناخته می‌شود و می‌تواند چندین ناحیه نگران کننده برای زنان را با برداشتن بافت اضافی اطراف کلیتوریس اصلاح کند. این عمل به بهبود عملکرد کلیتوریس با افزایش تحریک و برانگیختگی جنسی کمک می کند.

عمل کلیتوریس

کلاه کلیتورال چیست؟

هود کلیتورال ناحیه تخصصی پوست و بافت نرم است که در بالاترین قسمت ناحیه فرج قرار دارد. در بالای لابیا مینور قرار دارد و یک پوشش محافظ برای کلیتوریس ایجاد می کند. چین های بافتی اطراف کلیتوریس را احاطه کرده اند که شامل شفت و نوک می شود. بیش از 15000 پایانه عصبی در کلیتوریس یافت می شود. هود کلیتورال از تحریک بیش از حد در طول فعالیت های روزمره جلوگیری می کند و از مالش مداوم ناحیه که ممکن است منجر به تحریک پوست شود، جلوگیری می کند.

پرینورافی

پرینورافی در واقع عمل تنگ کردن واژن است. این جراحی به بازیابی ناحیه بین دهانه واژن و مقعد کمک می کند. این ناحیه پرینه نامیده می شود. زمانی که یک زن زایمان طبیعی می کند ممکن است کشش پیدا کند و واژن گشاد شود. همچنین می‌توان آن را با جراحی برید تا واژن را با تولد نوزاد باز کند، این روش به نام اپیزیوتومی است. پرینوپلاستی می‌تواند پوست اضافی و شلی دهانه واژن را که ناشی از بریدگی یا پارگی ناقص پرینه است، ترمیم کند. بهتر است بعد از عمل تنگی واژن 2 تا 3 هفته از داشتن رابطه جنسی خودداری کرد.

همه چیز در خصوص جوانسازی واژن
بیشتر بدانید

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی نوعی عمل زیبایی کس است که در آن لب های داخلی واژن که به نام لابیا مینور شناخته می شود، با جراحی کوچک می شوند و به طور کامل در داخل لب های بیرونی واژن قرار می گیرند که به نام لابیا ماژور شناخته می شود. اگر لب‌های کوچک شما فراتر از لب‌های بزرگ شما بیرون بزند، می‌توانید هنگام انجام فعالیت‌های فیزیکی مانند دوچرخه‌سواری، هنگام پوشیدن لباس تنگ، مقاربت جنسی ناراحت‌کننده، درد ناشی از پیچاندن یا کشیدن لب‌ها را تجربه کنید. جراحی برای کاهش اندازه لابیا مینور می تواند لذت جنسی را بهبود بخشد، درد را تسکین دهد و شما را با ظاهر واژن خود شادتر و توانمندتر کند.

روش های غیر جراحی زیبایی واژن چیست؟

روش های غیرجراحی جوانسازی واژن غیر تهاجمی با زمان بهبودی کوتاه است. جوانسازی واژن غیر جراحی شامل گرم کردن لایه های بالایی بافت واژن است. این باعث می شود که بافت زیرین کلاژن اضافی و بافت جدید و سفت تر ایجاد کند. درمان غیر جراحی زیبایی واژن شامل:

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی یک درمان بسیار موثر است که در آن جوانسازی بافت از طریق تزریق CO2 یا گاز دی اکسید کربن به بدن انجام می شود. گاز دی اکسید کربن دارای اثر گشاد کنندگی عروق است که باعث می شود رگ های خونی شل یا منبسط شوند. این امر جریان بهتر خون غنی از اکسیژن را به آن ناحیه موردنظر تضمین می‌کند. در این ویدئو دکتر مژده نامداری درباره اثرات کربوکسی تراپی روی پوست توضیح می دهند.

 

کربوکسی تراپی به سفت کردن واژن و سفید شدن واژن کمک می کند. استفاده از تیغ، تخمدان پلی کیستیک، زنتیک، تغییرات هورمونی و… از دلایل تیره شده واژن هستند. با گذشت زمان و تکرار جلسات درمانی، اثر کربوکسی تراپی با ترمیم بافت، افزایش کلاژن و سفتی واژن، بهبود عملکرد، هم از نظر جنسی و هم در مورد سفید شدن واژن، آشکار می شود.

RF (فرکانس رادیویی)

آر اف فرکشنال، یک نوع روش غیرجراحی است که از گرما و امواج رادیوفرکوانسی در لایه های عمیق پوست برای کلاژن سازی استفاده می کند. استفاده از این تکنولوژی به جوانسازی قسمت داخلی و خارجی واژن کمک می کند. این امواج رادیویی همچنین باعث سفت شدن و جوانسازی بافت شل شده ی واژن می شوند. این روش بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بیحسی موضعی بوده و به صورت سرپایی در مطب ها و کلنیک ها انجام می شود. لابیاپلاستی با ار اف نیز یکی از روش های غیرجراحی است که در مطب انجام می شود.

آنچه باید در مورد کربوکسی تراپی بدانید
بیشتر بدانید

مزوتراپی واژن

مزوتراپی یکی از روش های ایمن برای پر کردن و تراکم مجدد مخاط دیواره واژن با قرار دادن دارو (کوکتل مزو و هیالورونیک اسید) در زیر مخاط واژن است. این درمان برای افزایش سفتی واژن، خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون در نظر گرفته شده است. همچنین در مورد عفونت های مکرر تولید فاکتورهای بهبود پوست کمک می کند. بنابراین پوست لابیاها جوانسازی شده و سرعت روند پیری آن کاهش می یابد.

تزریق چربی به واژن

هدف از تزریق چربی به واژن افزایش حجم و چاق شدن لب های واژن شما است. تزریق چربی به بهبود ظاهر پوست، کاهش افتادگی و از بین بردن چین و چروک کمک می کند. این عمل شامل جمع آوری مقدار کمی از سلول های چربی خود فرد به منظور ایجاد ظاهری جوان تر به واژن شما است. جایگزینی برای انتقال چربی واژن، استفاده از فیلرهای واژن یا تزریق ژل به واژن است.

بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن

بسیاری از خانم ها به این فکر می کنند که چه زمانی مناسب برای انجام زیبایی واژن است. حقیقت این است که هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد زیرا نیازها و خواسته های هر زن منحصر به فرد است. با این حال با داشتن شرایط زیر شما یکی از کاندیدهای مناسب برای انجام جراحی زیبایی بیکینی هستید:

  1. اثرات پس از بارداری: بارداری و زایمان می تواند به طور قابل توجهی بر بدن زن، به ویژه ناحیه واژن تأثیر بگذارد.
  2. یائسگی و پیری: با افزایش سن زنان، تغییرات هورمونی در دوران یائسگی می تواند منجر به خشکی، سستی و ناراحتی واژن شود.
  3. افزایش رضایت جنسی: بهبود سفتی و روانکاری واژن، می تواند حس را افزایش دهد و منجر به افزایش رضایت برای هر دو طرف شود.
  4. بی اختیاری ادرار: بسیاری از زنان با بی اختیاری ادرار، به ویژه پس از زایمان یا با افزایش سن، دست و پنجه نرم می کنند.
  5. تقویت اعتماد به نفس: احساس راحتی و رضایت از ناحیه تناسلی خود می تواند تأثیر مثبتی بر جنبه های مختلف زندگی شما داشته باشد.

عمل زیبایی واژن قبل و بعد

جراحی زیبایی در کنار زیبایی و بهبود کیفیت روابط زناشویی به سلامت واژن و پیشگیری از ابتلا به مشکلات زنانه دیگر مانند افتادگی رحم، مثانه و… کمک می کند.

عمل زیبایی واژن

سوالات متداول درباره جراحی زیبایی واژن

  • انجام عمل جراحی زیبایی واژن چه زمانی طول می کشد؟

    اکثر جراحی های جوانسازی واژن یک تا دو ساعت طول می کشد، اما بستگی به سطح کار و روشی دارد که جراح استفاده می کند. در بیشتر موارد، عمل جراحی زیبایی واژن تحت بیهوشی عمومی در کلینیک انجام می شود.

  • بعد از انجام جراحی زیبایی واژن تا چه مدت باید از رابطه جنسی خودداری کرد؟

    اگر درمان غیر جراحی دارید، باید حداقل یک هفته صبر کنید تا رابطه جنسی داشته باشید. قبل از برقراری رابطه جنسی، علائم عفونت یا خونریزی را بررسی کنید. درمان جراحی ممکن است نیاز به پرهیز از رابطه جنسی برای چند هفته داشته باشد تا زمانی که ناحیه بهبود یافته و بخیه ها از بین بروند.

  • چه کسی کاندیدای خوبی برای مونس پلاستی است؟

    به طور کلی، شما کاندیدای خوبی برای مونس پلاستی هستید اگر:

    بافت یا پوست اضافی داشته باشید که از ناحیه تناسلی شما آویزان باشد و تمیز کردن نواحی را دشوار کند یا باعث ایجاد عفونت شود. در ادرار کردن یا رابطه جنسی به دلیل بزرگ بودن مونس پوبیس مشکل دارید.

  • آیا روشن کردن بیکینی با لیزر باعث ناباروری می شود؟

    خیر اینطور نیست. عمق نفوذ نور لیزر به پوست کمتر از 1 میلی متر است. مطلقاً هیچ امکانی برای رسیدن به رحم یا تخمدان وجود ندارد. به همین دلیل است که هرگز باعث ناباروری نمی شود. این عمل را می توان به راحتی برای افراد باکره یا مجرد اعمال کرد.

  • آیا بیماران آلوده به ویروس HPV از نوع 16 می ‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند؟

    اگر شخص مبتلا به ویروس اچ پی وی است، قبل از جراحی، باید به دنبال درمان آن باشد و پس از برطرف شدن مشکل، سپس اقدام به جراحی نماید.

  • در صورت انجام چند بار عمل واژینوپلاستی، آیا حسی جنسی فرد از بین می رود؟

    اگر بیمار مجبور باشد که چند بار عمل جراحی واژینوپلاستی را انجام دهد، مشکلی برای او به وجود نمی ‌آید. به صراحت می توان بیان نمود که حس جنسی هیچ ربطی به واژینو پرینو ندارد. از این رو، سبب کاهش میل جنسی نمی شود.

  • آیا عمل پرینورافی را میتوان با لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله، همزمان با این عمل میتوان عمل پرینورافی، واژینوپلاستی را انجام داد. بعضی افراد همزمان با این جراحی تقاضای تزریق چربی و یا ژل به ناحیه لابیاماژور را دارند که قابل انجام است.

    در این فایل صوتی دکتر مژده نامداری در خصوص جراحی های دیگر همزمان با لابیاپلاستی توضیح می دهند
  • آیا بیمه های درمانی جراحی زیبایی را پوشش می دهند؟

    متاسفانه بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی پلاستیک را پرداخت نمی کنند.

  • آیا می توان عمل تنگ کردن واژن را همزمان با عمل لابیاپلاستی انجام داد؟

    بله هر دو عمل لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن را می توان باهم انجام داد.

  • آیا جراحی لابیاپلاستی برای افراد مجرد قابل انجام است؟

    بله، دختران مجرد و باکره نیز می توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند و به هیچ وجه به پرده بکارت آسیبی نمی‌رساند. در واقع پرده بکارت تقریباً 3-4 سانتی متر در داخل قسمت های لب قرار دارد و به هیچ وجه ربطی به ناحیه عمل ندارد. یک مقاله مجزا در این خصوص تهیه شده است که میتوانید به آن رجوع کنید:

    آیا عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟

دکتر مژده نامداری

دکتر مژده نامداری

متخصص زنان و زایمان و نازایی

دکتر مژده نامداری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در تهران و عضو هيات علمي دانشگاه می‌باشد. دکتر نامداری 4 سال سابقه‌ی جراحی در شهرهای پرجمعيت استان خوزستان را دارد و از سال 1386 مشغول به طبابت می‌باشد. دکتر نامداری دوره‌های مختلف تكميلی طب زنان با تمركز بر جراحی زيبایی زنان، با تکنیک‌های روز و استفاده از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، پلاسما جت، پلاسما DBD، آر اف سرجیکال و میکرونیدلینگ به فعالیت‌های پزشکی مشغول است و آماده‌ی ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بانوان می باشد.

جهت دریافت مشاوره و یا اخذنوبت از مطب دکتر مژده نامداری، متخصص زنان در تهران از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

(شماره تماس مطب -> 02122884654) (فقط واتساپ -> 09374053325)


اینستاگرام دکتر نامداریواتساپ دکتر نامداری

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ با دکتر مژده نامداری

سوالات شما در اسرع وقت توسط دکتر و یا مشاورین کلینیک پاسخ داده می شود.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامتان را از طریق SMS به شماره 09374053325 ارسال کنید.
Call Now Buttonتماس با مطب